EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 08, 2009 11:17

Tobi80 pisze:A czy w naszych silniczkach można pozbyć się odmy tak żeby w kolektor nie pluła olejem i żeby ciepłe powietrze nie leciało w dolot ??
no pewnie, wystarczy tylko wypiąć wężyk idący z zaworu regulującego ciśnienie skrzyni korbowej (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) z węża powietrza idącego z filtra powietrza do turbosprężarki i wpiąć w ten obwód "oil catch tanka" albo przedłużyć ten wężyk i puścić go pod silnik (tu ekolodzy mi łeb urwą) ale należy wtedy pamiętać aby zaślepić otwór po tym wężyku w rurze powietrza z filtra do turbo.


Obrazek

r32sound
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt sty 27, 2009 16:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: r32sound » pt kwie 10, 2009 22:05

czy jest sens zaslepiac EGR w silniku benzynowym 1.6 8V AKL? Auto ma instalacje gazową i 130tys sprzebiegu, nigdy nie byl czyszczony kolektor itp. z gory dzieki za podpowiedz



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt kwie 10, 2009 23:03

r32sound pisze:czy jest sens zaslepiac EGR w silniku benzynowym 1.6 8V AKL? Auto ma instalacje gazową i 130tys sprzebiegu, nigdy nie byl czyszczony kolektor itp. z gory dzieki za podpowiedz
sensu nie ma


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

vasil7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt lut 13, 2009 17:34
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: vasil7 » ndz kwie 12, 2009 20:14

zaraz bedziecie mnie pewnie wyzywać że mam przeczytać cały temat :grin:

mam ibizę AFN i chciałbym przeczyścić kolektor i EGR a nastepnie odłaczyc go ale elektronicznie, zeby poźniej go na zimę włączać....bo niby troche traci na zagrzewaniu sie auto bez EGR no a grzanie zimą wazne :P

wiec może ktoś wie jaki kabelek w ibizie AFN odłączyć żeby unieruchomić EGR no i w jakim momencie odłączyć, tzn w ktorym momencie EGR ma zamkniety obieg??



ukiloki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: wt sty 29, 2008 00:05
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: ukiloki » ndz kwie 12, 2009 20:48

vasil7, przeczytaj caly temat, wszystko masz opisane z obrazkami



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » śr kwie 15, 2009 22:10

Mam silnik 1Z
Czy można zaślepić EGR w dwóch miejscach (czerwona i zielona strzałka)?
Czy wystarczy tylko przy zaworze (czerwona strzałka)?

Obrazek



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » śr kwie 15, 2009 22:44

wystarczy przy zaworze
ja tak mam zrobione i dolot mam czysty



Marynoś
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 26, 2009 23:24
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: Marynoś » czw kwie 16, 2009 09:44

ja przeczytałem to wzystko i nie wiem co ma niby dać to czyszczenie... i zaślepianie... :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry: :chytry:



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » czw kwie 16, 2009 09:46

to znaczy ze nic nie czytales albo nie potrafisz czytac ze zrozumieniem
Ostatnio zmieniony czw kwie 16, 2009 09:47 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw kwie 16, 2009 13:27

ja sie zastanawiam nad taka opcja zeby wykjac ten wezyk od egra i wzatkac go. Robilem testy i bledu nie wywala wiec chyba sie da i w ten sposob. Nie moge odkrecic tych srub od kolektora ani od egra i dlatego o tym wspominam.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

LEŚNY LUDEK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 26, 2009 12:37
Lokalizacja: Świętokkrzyskie Góry
Kontakt:

Post autor: LEŚNY LUDEK » śr kwie 22, 2009 22:35

ja dzisiaj zaślepiłem EGR :green_fuck: wydaje sie ciut głośniej pracuje słychać ten "jad". a i chyba lepszy kop. usze przetestować. a i mechanik mi mówił że teraz ten nagar (nie patrzyłem czy jest) sam sie w jakims stopniu usunie.... :grin:



Awatar użytkownika
MrKristopH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MrKristopH » czw kwie 23, 2009 21:52

wesol pisze:
ja sie zastanawiam nad taka opcja zeby wykjac ten wezyk od egra i wzatkac go. Robilem testy i bledu nie wywala wiec chyba sie da i w ten sposob. Nie moge odkrecic tych srub od kolektora ani od egra i dlatego o tym wspominam.
Owszem, mozna. Ale odczucia beda uzaleznione od ilosci syfu w dolocie. Bez skrobania to zyskasz tylko to, ze tego syfu nie bedzie przybywac.
P.S. Sproboj na rozgrzanym silniku rozkrecac.

Tak jak kolega LEŚNY LUDEK
ja dzisiaj zaślepiłem EGR :green_fuck: wydaje sie ciut głośniej pracuje słychać ten "jad". a i chyba lepszy kop. usze przetestować. a i mechanik mi mówił że teraz ten nagar (nie patrzyłem czy jest) sam sie w jakims stopniu usunie.... :grin:
sklaniam sie ku opinii ze nagar w jakims stopniu sam sie usunie, ale tylko grubsze osady.
Reasumując zaslepianie EGR bez czyszczenia to jak lizanie cukierka przez papierek.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt kwie 24, 2009 07:55

MrKristopH pisze:Cytat:
ja dzisiaj zaślepiłem EGR :green_fuck: wydaje sie ciut głośniej pracuje słychać ten "jad". a i chyba lepszy kop. usze przetestować. a i mechanik mi mówił że teraz ten nagar (nie patrzyłem czy jest) sam sie w jakims stopniu usunie.... :grin:

sklaniam sie ku opinii ze nagar w jakims stopniu sam sie usunie, ale tylko grubsze osady.
Reasumując zaslepianie EGR bez czyszczenia to jak lizanie cukierka przez papierek.
dokladnie!!! :grin:



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » pn maja 18, 2009 08:45

Ja też wyczyściłem u siebie kolektor i EGR :-)
Trochę było czarnego syfu. W głowicy też jest nagar, ale tylko lekko palcem wyskrobałem co się dało, uważając przy tym żeby nie wpadło dalej.
Co do efektów to silnik chodzi równiej, płynniej (w końcu teraz ma samo czyste powietrze) no i mniej kopci :)

Przed czyszczeniem:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Po czyszczeniu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 186 gości