Pare pytań odnośnie wydechu :]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob kwie 11, 2009 13:47

pelton1985 pisze:
SATA pisze:Wyciąłem katalizator z mk4 :wink: jestem bardzo zadowolony z końcowego efektu.
Polecam! :bigok:
sam zastanawiam się nad wycięciem, jeśli mozesz to napisz jakie są końcowe wfekty dokładniej. kolega wcześniej pisał, że warto wyciąć przed wirusem więc ja jestem przed wirusem i też bym go wyciął
To wycinaj :grin:



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » sob kwie 11, 2009 14:08

pelton1985, tak pięknie turbinkę słychać że nic tylko siedzieć i delektować się pięknym świstem turbiny - normalnie malina :wink:
Co do samego dźwięku to nie podniosło db i dobrze bo tu nie o to chodziło :wink: Aaaa no i jeszcze jaki interes z tego fajny jest :bigok:
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 14:09 przez RA_FEEL_IT!, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob kwie 11, 2009 14:12

u mnie z katem turbo świszczy bardzo fajnie,jak sądzicie czy po wycięciu może się to zwiększyć?
ktoś tu wcześniej pisał o jakiejś lepszej dynamice.... hmy co o tym sądzisz po wycięciu?



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » sob kwie 11, 2009 14:18

Wycięcie kata co daje? hmmm przyspieszenie samochodu (to się czuje), a przede wszystkim elegancko ulatują spaliny - turbina zacznie dłużej żyje, no i ten świst :grin: (tylko nie pomyśl że ten świst jest taki że cała wioska będzie Cię słyszała - nie, nie :wink:). Parę postów wcześniej kolega napisał tez co daje.
Niby nic takiego a a tyle daje :wink: - teraz to tylko koledzy straszą że ciężko z przeglądami będzie. Jakoś nie martwię się o to :wink:

Ps. widzę że Wrocław czemu na spocie cie nie widzę?! :axe:
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 14:22 przez RA_FEEL_IT!, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob kwie 11, 2009 14:31

czemu mnie nie ma,,,, hmy nie wiem jakoś brak czasu i chęci, szykuje sie na Świdnice i przyjedziemy z zaprzyjaźnionym Correm G60 :helm:

z przeglądem jakoś też nie widzę największego problemu, skoro tak to w tym miesiącu biorę się za EGR out z czyszczeniem i wywalam kata :helm:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob kwie 11, 2009 14:48

Ja wywaliłem kiedyś EGR i autko sie długi nagrzewało i zamontowałem spowrotem. Teraz raz na 40 tys km po prostu czyszczę dolot z syfu.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob kwie 11, 2009 16:17

ja tez kiedys zaslepilem egr i do teraz tak jezdze o ile teraz nie widze wydluzonego czasu nagrzewania sie silnika o tyle w zimie potrzebowal na to znacznie wiecej czasu niz przed zaslepieniem. Jesli chodzi o wycinanie katalizatora. Ja zauwazylem nastepujace plusy i minusy:
+silnik bardzo chetnie przyspiesza
+zniknal objaw przytkanego wydechu, silnik momentalnie wchodzi na obroty
+odglos budzacej sie do zycia turbiny :) wspanialy swist i gwizd, niezbyt donosny ale slyszalny i nie meczacy
+poziom frajdy z jazdy wzrosł, ale...

-pojawil sie u mnie bardzo nieprzyjemny rezonans w okolicach 1500obr/min i 2500obr/min. Ten przy 2500 jest dluzszy i bardziej denerwujacy. Pojawia sie zarowno przy narastaniu obrotow i jak i maleniu.
-pojawil sie gwizd z tlumika koncowego, slychac dzwieki pracujacej turbosprezarki, na zimnym ów gwizd jest bardzo glosny i ma dosc denerwujaca czestotliwosc, na cieplym silniku gwizdanie wydechu jest prawie niezauwazalne
-autko zdecydowanie bardziej kopci, bynajmniej moj, widze na biegu jalowym
-spaliny smierdza prawie jak w ikarusie

Mam nadzieje ze opinie wyrazilem obiektywnie. Ja na razie aby usunac ten rezonans mysle o tlumiku przelotowym w miejscu wspawanej rury za katalizator. Jesli nie pomoze wyeliminowac tego dzwieku to wstawiam katalizator z wkladem metalowym, jesli i to nie pomoze to sie chyba poddam.
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 16:18 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



EmigrantGB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn lis 13, 2006 15:47
Lokalizacja: Rokitki DLE/Stafford UK

Post autor: EmigrantGB » sob kwie 11, 2009 18:19

Tak a propo rezonansu wydechu miałem podobny przypadek w pasacie mojego brata też AFN brat narzekał na rezonans w jaki wpada układ wydechowy początkowo obstawiałem że to łącznik elastyczny bo jeżeli złapało się za łącznik rezonans ustawał i była opcja żeby wymienić ale później coś mnie oświeciło i zacząłem iść w stronę wieszaków całego układy wydechowego zakupiłem takowe w ASO i wymieniłem i od tego czasu minęło półtora roku i nie ma żadnego rezonansu. Ale u niego kat cały czas jest. Ot przypadek z życia..
Pozdrawiam


mój golfik piękny styl prosto z Holandii przybyłem nim kilka chwil w tulipanach stal i trochę sobie zgnił hehe/stoi i tęskni za mną a ja niestety rozglądam się za innym autem ale sercem zawsze z MKII/ Passat 3BG nowy nabytek/MK2 nadal w stajni

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » sob kwie 11, 2009 18:23

micky pisze:pojawil sie u mnie bardzo nieprzyjemny rezonans
Hmmm bo nie bardzo wiem... co brzydkiego robi ten rezonans? :chytry:
micky pisze:pojawil sie gwizd z tlumika koncowego, slychac dzwieki pracujacej turbosprezarki, na zimnym ów gwizd jest bardzo glosny i ma dosc denerwujaca czestotliwosc, na cieplym silniku gwizdanie wydechu jest prawie niezauwazalne
Tego jeszcze nie miałem okazji sprawdzić :bigok:
micky pisze:-autko zdecydowanie bardziej kopci, bynajmniej moj, widze na biegu jalowym
U mnie puści większawy dymek przy ruszaniu przy ok. 4tyś obrotów :grin:



Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Post autor: sosna232 » sob kwie 11, 2009 19:38

EmigrantGB pisze: później coś mnie oświeciło i zacząłem iść w stronę wieszaków całego układy wydechowego zakupiłem takowe w ASO i wymieniłem i od tego czasu minęło półtora roku i nie ma żadnego rezonansu.
to tak jak mowilem zeby sprawdzic... kilka postow wczesniej pozdro!!
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 19:39 przez sosna232, łącznie zmieniany 1 raz.


“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”

“Żaden mężczyzna nie przyzna się, że jest kiepskim kochankiem lub kierowcą”

Awatar użytkownika
rusekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: rusekk » sob kwie 11, 2009 21:51

:grin: Ja mam wycięty kat i wcale nie narzekam.Wręcz odwrotnie rzeczywiście lepiej wstaje ze spodu.Z przgladem nie ma problemu bo zostawiłem obudowe kata w ktora wsadzilem rurke.Nawet jak diagnosta wejdzie pod auto to wszystko wygląda ok.Co do chałasów to nie ma tragedii a turbinka pracuje jak zloto!!!!Czasem po odpaleniu i odczekaniu aż się wszystko delikatnie rozgrzeje to lubi puścić delikatną chmurke przy dodaniu gazu.Ja nie widze przeciwwskazań ale wszystko z głową.Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob kwie 11, 2009 22:23

SATA pisze:Hmmm bo nie bardzo wiem... co brzydkiego robi ten rezonans? :chytry:
buuuuuczyyyy, tak ze czuc jak podloga drzy

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 22:25 ]
coz dowiem sie czy moge wymienic wieszaki te co trzymaly wydech i kata, bo reszte wieszakow to wiem ze sie da. W etce widzialem ze chyba musze kupic caly wspornik wraz z wieszakami ;/



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » ndz kwie 12, 2009 10:04

micky, dziękuje :wink: mnie tam nic nie buczy na szczęście
rusekk pisze:zostawiłem obudowe kata w ktora wsadzilem rurke
.
Ciekawy pomysł :bigok:



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » ndz kwie 12, 2009 22:24

SATA pisze:mnie tam nic nie buczy na szczęście
i to mnie zalamuje, bo nie wiem co u mnie jest nie tak



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 132 gości