Problem z podwójnym kołem pompy wodnej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Problem z podwójnym kołem pompy wodnej

Post autor: chudi01 » pt kwie 10, 2009 19:13

Dzisiaj już musiałem coś z tym zrobić bo tak chrobotało że nie da się jeździć...

Tak ono wygląda na aucie z paskami

Obrazek

Obrazek

po ściągnięciu i rozłożeniu ukazał się taki widok:

Obrazek

Szale (wewnętrzna i zewnętrzna ) nie wyglądają tak najgorzej jednak to koło z tego co się domyślam służy tylko do prowadzenia paska napędzającego alternator ( zdjęcia na górze). pompę wody napędza drugi pasek ( ten co napędza pompę wspomagania) poprzez to mniejsze kółko.

To duże koło pomimo niezbyt zużytych szal ślizgowych i braku luzu poprzecznego wykazuje dosyć duży luz wzłużny i obciera o blok silnika i obudowę paska rozrządu ( stąd to metaliczne chrobotanie ). Jednak mam problem aby ten luz skasować bo odpowiada za to tylko ten pierścień widoczny na zdjęciu:

Obrazek

a osadzany jest na wcisk na wewnętrznej szli ruchomego koła . Później jest tylko podkładka z trzema otworami i małe koło pasowe paska wspomagania.


Obrazek



Obrazek

Obrazek

Na razie jedyne co zrobiłem to docisnąłem ten pierścień maksymalnie i zaklepałem punktowo na miejscu styku z wewnętrzną szalą ( może wytrzyma przez święta.)

Obrazek

Obrazek

Wiem że to rozwiązanie jest trochę "druciarskie" jednak tutaj proszę o pomoc i podpowiedzi jak by to można naprawić aby trochę dłużej posłużyło.
Na nowe kółko z ASO mnie nie stać ( ponad 400 zł), używanego szukałem pytałem - nie znalazłem.

I proszę o opinię : czy gdyby założyć podwójne stałe koło pasowe czy nie będzie ono "darło" pasków z tej przyczyny że na obu kołach (dużym i małym) są inne prędkości - czy może się mylę ???

(A DATĄ NA ZDJĘCIACH SIĘ NIE PRZEJMOWAĆ PRZESTAWIŁ SIĘ APARAT :okej: )

[ Dodano: 10 Kwi 2009 16:56 ]
A może ktoś ma do sprzedania takie koło w dobrym stanie ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt kwie 10, 2009 22:11

chudi01 pisze:I proszę o opinię : czy gdyby założyć podwójne stałe koło pasowe czy nie będzie ono "darło" pasków z tej przyczyny że na obu kołach (dużym i małym) są inne prędkości - czy może się mylę ???
Nie ma takiej opcji,aby wstawić podwójne stałe koło.
Oba paski mają różne prędkości.Widać to na 1szej fotce,że koła na wale różnią się średnicami.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 10, 2009 22:28

Coś mi się wydaje, że mam takie kółko ;) Poszukam i dam znać w jakim jest stanie...



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt kwie 10, 2009 23:18

Po prostu wyrzucić to koło założyć normalne na jeden pasek,tylko trzeba poszukać o odpowiednim przestawieniu.Zakładasz mniejszy pasek na pompę wspomagania,tylko pompę trzeba trochę przestawić i po kłopocie.Pompa wody pracuje osobno i pompa wspomagania osobno.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości