TDI przyspiesza jak SDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

davidson6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 19:34
Lokalizacja: WLKP

TDI przyspiesza jak SDI

Post autor: davidson6 » pt kwie 10, 2009 19:55

Witam wszystkich. Mam taki problem z golfem IV 1.9 tdi 110 ahf raz wolno wkreca sie na obroty a nie raz tylko lekko doda sie gazu i wskazywka idzie na czerwone pole tak samo jest z jazda nieraz to mieli a niekiedy tak jakby nie bylo turbo. Zauwazylem takrze ze niekiedy na biegu jalowym faluja mu obroty. I jeszcze jedno jak dodam mu ostro gazu i puszcze to tak jakby zasyczalo powietrze(moze lewe) Niewiem sam co o tym myslec, wiem ze juz podobne tematy byly ale prosze o pomoc w tym konkretnym przypatku. zgory dzieki



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 19:59

sprawdzić wszystkie rury od turbo i ic.
sprawdzic przepływkę na vagu.
przewody podciśnieniowe
zawór n75



davidson6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: davidson6 » pt kwie 10, 2009 20:12

a jak sprawdzic ten zawór n75 czy działa



Awatar użytkownika
reloop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 21:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: reloop » pt kwie 10, 2009 20:31

davidson6 pisze:a jak sprawdzic ten zawór n75 czy działa
podmień z N18



davidson6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: davidson6 » pt kwie 10, 2009 23:24

ten n18 to jest obok n75 tak? a ten cały egr moze miec cos wspólnego z problemami ktore opisałem wyzej a moze te wezyki od zaworka n75 sa pomylone prosze napiszcie ktory gdzie ma isc albo jakis schemat
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 23:41 przez davidson6, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob kwie 11, 2009 01:46

davidson6 pisze:napiszcie ktory gdzie ma isc albo jakis schemat
proszę schemat :

Obrazek

1. elektrozawór N239 sterujący klapą gaszącą
2. siłownik podciśnieniowy sterujący klapą gaszącą
3. wyjście wężyka do siłownika podciśnieniowego (gruchy ze sztangą) turbiny
4. elektrozawór N18 sterowania EGRem
5. trójnik
6. elektrozawór N75 ograniczający ciśnienie doładowania (poprzez zmienę geometrii łopatek turbiny)
7. zaworek jednokierunkowy
8. wyjście do serwa hamulców
9. obudowa filtra powietrza
10. rozgałęźnik z zaworem jednokierunkowym
11. pompa podciśnienia (vacuum pompa)
12. akumulator podciśnienia
13. zawór EGR.
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 01:53 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob kwie 11, 2009 08:53

davidson6 pisze:a ten cały egr moze miec cos wspólnego z problemami ktore opisałem wyzej
zrób podmianke n75 z n18 tak jak wyzej piszą, jak nie pomoze to odepnij wężyk od egr-a i zaslep sam weżyk i zrób wtedy próbę, moze sie przyciął i jest otwarty cały czas.



davidson6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: davidson6 » sob kwie 11, 2009 10:24

Dzisiaj jak bede mail czas to podmienie te zaworki. A ten wezyk od egr co mam zaslepic to jest oznaczony 13 na schemacie? Dzieki za pomoc panowie



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob kwie 11, 2009 10:52

tak ściąg z nr13 i zaślep sam wężyk jakąś śrubą szczelnie, ale to na końcu jak podmiana n75 z n18 nie pomoże.



davidson6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: davidson6 » pn kwie 13, 2009 15:55

a jeszcze zauwazyłem ze sztanga od turbo wogule sie nie chce ruszac nie wiem co to moze byc



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn kwie 13, 2009 16:36

davidson6 pisze:a jeszcze zauwazyłem ze sztanga od turbo wogule sie nie chce ruszac nie wiem co to moze byc
albo n75, albo kierownice zatarte, albo brak podciśnienia.
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 16:37 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



oddo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 20:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: oddo » pn kwie 13, 2009 16:53

Witam.
Posiadam Golfa IV 1.9 TDI 110KM od miesiąca. Przez pierwszy tydzień strasznie wkurzało mnie to co nazywa sie "notlauf". Normalnie tragedia szczególnie podczas wyprzedzania. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z dieslem ale zrobiłem kilka rzeczy.
Wyczyściłem zaworki N75 i N18 - wypłynął z nich czarny syf. Wymieniłem już źle wyglądające wężyki i dodatkowo wyczysciłem przepływomierz (kąpiel 3 minutowa w spirytusie).
Złożyłem wszystko do kupy i wreszcie usłyszałem świst turbiny. W trakcie jazdy próbnej wywaliło rurę intercoolera. Jak sie okazało rura ściśnieta była dwiema metalowymi opaskami i to wcześniej wystarczało (orginalnie powinien byc tam chyba jakiś pierścień zaciskowy).
Rury ścisnąłem za pomocą cybanta i teraz nie ma prawa wypaść.
Auto jest wreszcie super zrywne i nie wpada w notlauf. Kocham moje TDI



davidson6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: davidson6 » pn kwie 13, 2009 19:48

a wogole jak działa ta sztanga otwiera sie przy dodaniu gazu czy jak? porsze o opis,a jak chce reka przesunac sztange to lekko idzie a jesli sa zatarte te kierowniczki to co regeneracja mnie czeka?
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 19:56 przez davidson6, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn kwie 13, 2009 20:07

a jak chce reka przesunac sztange to lekko idzie a jesli sa zatarte te kierowniczki to co regeneracja mnie czeka?
powinno iść lekko ręką, a jak sie nie da to turbina do wyciągnięcia i do czyszczenia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości