zgasł i nie chce odpalic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DANIEL2682
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 18:12
Lokalizacja: Częstochowa

zgasł i nie chce odpalic

Post autor: DANIEL2682 » pt kwie 10, 2009 18:28

witam silnik zaczął mi dziwnie chodzić jakby się coś w nim tarło.Ale jak wchodził tak na 2000 obrotów to pracował w miarę normalnie.Myślałem ze dojadę tak do domu ale w czasie jazdy zgasł jeszcze w nim coś chrupło i koniec.Teraz wogóle nie chce zapalić.
Co mogło się stać?????pozdrawiam



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 18:36

sprawdz rozrząd w pierwszej kolejnosci.



DANIEL2682
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 18:12
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DANIEL2682 » pt kwie 10, 2009 18:54

miałeś racje sprawdziłem pasek jest taki luźny ze masakra....co teraz cały silnik szlak trafił??????bo jak jechalem to zgasł i jeszcze potem go próbowałem odpalić.
jakie koszty naprawy będą czy wogóle opłaca się to naprawiać...
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 19:05 przez DANIEL2682, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 10, 2009 19:03

DANIEL2682 pisze:co teraz cały silnik szlak trafił??????
cały moze nie, tylko pół ...
a na serio to moze nic sie wielkiego nie stało 3a ustawić rozrząd i sprawdzić czy wszystko gra... jesli nie to remoncik



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 19:38

To_mas pisze:
DANIEL2682 pisze:co teraz cały silnik szlak trafił??????
cały moze nie, tylko pół ...
a na serio to moze nic sie wielkiego nie stało 3a ustawić rozrząd i sprawdzić czy wszystko gra... jesli nie to remoncik
dokładnie.
najlepszym przypadku to zgięty zawór lub kilka.
w najgorszym to zawory, pęknięte tłoki, ugięty wał, ugięte korby, rozwalony popychacz.
trzeba ustawić rozrząd od nowa na nowym pasu i napinaczu, no bo pewno był dawno wymieniany ze tak sie stało, odkcić jeszcze pokrywę zaworów i zobacz czy nie ma tam masakry, jak nie to próbuj odpalić, jak bedzie coś słychać niepokojącego to wtedy głowica do góry i zobaczyc co dalej.
pozdro.



DANIEL2682
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 18:12
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DANIEL2682 » pt kwie 10, 2009 19:45

na tym rozrządzie zrobiłem 30.000.A były wymieniane wszystkie rolki napinacz i pasek.
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 19:46 przez DANIEL2682, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt kwie 10, 2009 19:59

Jak masz rachunki na to gdziek kupiłeś to zawsze możesz zareklamować, jakaś opinia znajomego mechanika się zawsze przyda. W Polskim prawie na każdy zakupiony artukuł przysługuje konsumentowi 24 miesiące gwarancji lub tyle ile daje producent. Tak Ci doradzam bo pracuje w handlu i masz szanse coś wskurać, najważniejszy jest dowód zakupu. Udaj się do rzecznika praw konsumenta z rachunkami on Ci może pomóc w zwrocie kosztów naprawy po usterce towaru nizegodnego z umową. Z tego co mi wiadomo to pasek powinien wytrzymać 60 tyś.

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... a=78134248
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 20:01 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 20:03

pelton1985 pisze:co mi wiadomo to pasek powinien wytrzymać 60 tyś.
powinien, ale wszystko zalezy jak kto to pospinał i jaki naciąg.
nie wiem jak jest tam u ciebie z pompą wody czy jest na rozrządzie??, jak tak to mogła ona się zatrzeć i tez zrobi masakrę.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt kwie 10, 2009 20:05

a gdzie robiłeś rozrząd? ja z doświadczenia zbieram rachunki i paragony :)
najpierw zdiagnozuj jak koledzy piszą co dokładnie się stało a poźniej kombinuj,spróbować nigdy nie szkodzi a może coś wskurasz



Awatar użytkownika
leykonrad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 05, 2008 02:19
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: leykonrad » pt kwie 10, 2009 20:41

Jeśli rozrządu nie robiłeś sam, tylko mechanik to jedź do niego z reklmacją, bo prawdopodobnie to on spindolił robotę. No chyba że nie wymieniał pompy wody i to ją szlag trafił...



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 21:31

tylko po 30tys. nikt sie nie przyzna do wad w zmianie rozrządu, nikt nie da gwarancji po takim przebiegu od wymiany.



Awatar użytkownika
leykonrad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 05, 2008 02:19
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: leykonrad » pt kwie 10, 2009 23:22

warto dochodzić swoich praw, jeśli rozrząd byłby dobrze zrobiony powinien śmigać przez te 90kkm (czy 60kkm jak niektórzy zalecają) minimum. A jak się pasek poluźnił po 30 to najwyraźniej ktoś spaprał robotę :crazy:
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 23:23 przez leykonrad, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob kwie 11, 2009 01:21

Ps. Rolki napinające mają w naszych TDi-kach znaki właściwego napięcia paska. Zapamiętaj pozycję księżyca z rolki, nowy napnij tak samo, jeżeli znak na napinającej rolce nie będzie się pokrywał z właściwym ustawieniem, to ewidentna wina mechanika(złe napięcie paska). Jeżeli pasek źle napniemy to będzie słychać metaliczne klepanie rolki! A od klepania do przeskoku paska jest bardzo blisko! Zbyt mocne napięcie paska jest powodem szybkiego zużycia łożysk w rolkach lub jego zniszczenia. Rolke napinamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara!



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob kwie 11, 2009 09:32

leykonrad pisze:Jeśli rozrządu nie robiłeś sam, tylko mechanik to jedź do niego z reklmacją, bo prawdopodobnie to on spindolił robotę.
weź nie rób jaj kto Ci uzna taką reklamacje !! Po 30 tyś km to tam mogło ciskać paluchy jeszcze 30 innych mechaników. Nikt normalny sie nie przyzna ze coś tam źle zrobił po tak długim czasie.
fleshu pisze:jeżeli znak na napinającej rolce nie będzie się pokrywał z właściwym ustawieniem, to ewidentna wina mechanika
heh dobre



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 115 gości