Olej w układzie chłodzenia i gasnący samochód
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Olej w układzie chłodzenia i gasnący samochód
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Problem tak jak w temacie, pozostaje tylko kwestia przyczyny. A mianowicie sprzecznych oględzin. Mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą ale jednocześnie uznał, że nie jest pewien ponieważ w przy odpalonym silniku płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie "bulgocze". Czy może być jakaś inna przyczyna tego wycieku? Dodam jeszcze, że od wymiany oleju dolałem go około litra i na bagnecie sięga jedynie minimum.
Druga sprawa wygląda tak, że samochód czasem sam gaśnie w czasie jazdy albo nie chce odpalić jeśli długo stoi na słońcu (jeśli stoi w garażu i jest schłodzony nie ma tego problemu). Ostatnio problem się nasilił i po zgaśnięciu nie mogę go odpalić dlatego stoi w garażu i czeka na decyzje odnośnie napraw. Co waszym zdaniem trzeba wymienić/naprawić?
Szukałem podobnych tematów ale żaden nie pokrywał się z moim problemem.
Z góry dziękuje za odpowiedz...
Problem tak jak w temacie, pozostaje tylko kwestia przyczyny. A mianowicie sprzecznych oględzin. Mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą ale jednocześnie uznał, że nie jest pewien ponieważ w przy odpalonym silniku płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie "bulgocze". Czy może być jakaś inna przyczyna tego wycieku? Dodam jeszcze, że od wymiany oleju dolałem go około litra i na bagnecie sięga jedynie minimum.
Druga sprawa wygląda tak, że samochód czasem sam gaśnie w czasie jazdy albo nie chce odpalić jeśli długo stoi na słońcu (jeśli stoi w garażu i jest schłodzony nie ma tego problemu). Ostatnio problem się nasilił i po zgaśnięciu nie mogę go odpalić dlatego stoi w garażu i czeka na decyzje odnośnie napraw. Co waszym zdaniem trzeba wymienić/naprawić?
Szukałem podobnych tematów ale żaden nie pokrywał się z moim problemem.
Z góry dziękuje za odpowiedz...
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
- Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
- Kontakt:
90% mechanik ma rację typowe uszkodzenie uszczelki pod głowicą i oby było tylko to.Mam pytanie czy po postoju nie przybywa ci oleju i czy na korku wlewowym oleju jest emulsja czyli tłusta masa jakby rozpuszczona margaryna a w zbirnku wyrównawczym płytwające oczka oleju.Ja wybrałbymwariant uszkodzonej uszczelki.Jak będziesz miał zdjętągłowicę dobrze jej się przyjrzyj bo ona też może być uszkodzona inaczej mówiąc pęknięta. Pozytywnego badania i dobrych wyników .podaj co było.Pozdrawiam.
Na korku wlewowym oleju jest po prostu olej, żadnych niepokojących objawów. Jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy to nie ma tam pływających oczek, jest olej i jest go dużo. Jeśli zanurzę tam palec to jest cały czarny. Początkowo na korku zbiornika wyrównawczego była jakby gęsta śmietana tylko troche bardziej szara Czytałem, że może to być jeszcze pęknięty blok silnika, jest taka możliwość?
yyyy a gdzie jest chłodniczka oleju i czy jest w 1.6D?
Były tylko w TD i w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.... Więc to chyba nie to
Były tylko w TD i w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.... Więc to chyba nie to
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 21:46 przez Glut, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Po prostu trzeba rozebrać i wtedy musisz podjąć decyzję.Sprawdź dokładnie uszczelkę z pod głowicy w miejscu gdzie przechodzi olej z bloku do głowicy.
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 22:13 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego. Zależy u kogo robisz przede wszystkim. Jeden się ceni na 800 zł za takie coś drugi na 200. Mój mechanik za rozebranie i złożenie głowicy wziął 250 zł, to się zaśmialem i dałem mu 300 a skąd jesteś?
[ Dodano: 06 Kwi 2009 23:21 ]
Częstochowa. Koleżanka z małopolski ostatnio pisała w dziale diesli że ją tam podsumowali w jakimś warsztacie na 4 kafle nie jedź tam
[ Dodano: 06 Kwi 2009 23:21 ]
Częstochowa. Koleżanka z małopolski ostatnio pisała w dziale diesli że ją tam podsumowali w jakimś warsztacie na 4 kafle nie jedź tam
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
- Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
- Kontakt:
Nie podałeś czy w misce olejowej masz wodę alemyslę sobie że sam z tym problemem sobie nie poradzisz będziesz musiałskorzystać z pomocy mechanika tu kroi się najprawdopodobniej duża naprawa .Sprawdż dokładnie uszczelkę pod głowicą mogła pójść uszczelka .pęknięta głowią i najgorsze uszkodzony blok. wtenczas wydaje mi się najlepiej wymienić motor,myślę że koledzy pomogą cośznależć.A z mechanikiem umów się na konkretną cenę rozbiórki głowicy w celu diagnostyki.Cena za tą usłgę powinna się zamknąć w granicach do 100zł mowa o rozbiórce do diagnostyki.
Brat mi polecił jakiegoś mechanika w Miotku, on robi tylko z dieslami i ma dobrą opinie. Zawiozę go po świętach żeby zobaczył co i jak a potem podejmę decyzje. Zdecydowałem, że sam nie będę go rozbierał bo kompletnie się nie znam na rzeczy i boje się, że mógłbym jeszcze pogorszyć obecny stan golfiny Aha i nie wiem jak sprawdzić czy w misce olejowej mam wodę...
btw
Są jakieś warsztaty w okolicach Częstochowy godne polecenia? Chodzi mi o sprawy związane z silnikiem. Z reszta mogę próbować poradzić sobie sam
btw
Są jakieś warsztaty w okolicach Częstochowy godne polecenia? Chodzi mi o sprawy związane z silnikiem. Z reszta mogę próbować poradzić sobie sam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości