problem z odpalaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gruby1990PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 10, 2009 15:04
Lokalizacja: Kuźnia Raciborska
Kontakt:

problem z odpalaniem

Post autor: gruby1990PL » pn kwie 06, 2009 15:14

Mam nastepujący problem w mojim golfie: gdy auto jest zimne zapala się lampka od świec żarowych i auto pali bardzo ładnie, ale gdy auto postoji po jezdzie z jakies pół godz. tak że silnik jest jeszcze w miare cieply nie chce odpalić. Świece żarowe wtedy nie grzeją. Musze poczekać aż silnik wystygnie i się świece pogrzeją to odpala odrazu. Co mam zrobić??? Kumple gadali coś o bezpiecznikach i przekaźnikach.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn kwie 06, 2009 17:27

A przy nagrzanym silniku nie jest może słabszy ? Ja miałem kłopoty z odpalaniem na ciepłym, obroty jałowe były niższe i wolniej wkręcał się na obroty - przyczyną był zatarty rozdzielacz w pompie.



gruby1990PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 10, 2009 15:04
Lokalizacja: Kuźnia Raciborska
Kontakt:

Post autor: gruby1990PL » pn kwie 06, 2009 19:44

Nie kręci normalnie, jak zacznie szkubać t zaraz odpala, obroty też normalne.
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 19:45 przez gruby1990PL, łącznie zmieniany 1 raz.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn kwie 06, 2009 19:55

Jak zimą odpalał, moze byc za niska kompresja.



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » pn kwie 06, 2009 20:27

Ja ci powiem że jak nie wyciągne tego "ssania" na ciepłym to też mi kręci kilka razy zanim załapie. Dlatego zawsze odpalam albo z wyciągniętym "ssaniem" albo lekko wciśnięty pedał przyspiesznika.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 06, 2009 23:18

Moja maszyna tez na to chorowała.Wymieniłem jej pierścienie i wyzdrowiała :bigok: ...



gruby1990PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 10, 2009 15:04
Lokalizacja: Kuźnia Raciborska
Kontakt:

Post autor: gruby1990PL » wt kwie 07, 2009 16:22

może i to jeszcze warto dodać ze mi płyn chłodniczy schodzi



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » wt kwie 07, 2009 16:29

wymień uszelkę po głowica a najlepiej pierw sprawdz ciśnienie sprezania moze tez pierścienie do wymiany



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt kwie 07, 2009 19:38

Słusznie, zmierz kompresję a jeśli będzie niska zrób próbę olejową. Przedtem jednak zrób mały trik: odepnij wtyczkę od czujnika grzania świec - nie będzie sygnału że silnik jest nagrzany i zachowają się dokładnie tak jak na zimnym silniku - zobacz czy wtedy będzie poprawa.



Loczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn lut 23, 2009 13:34
Lokalizacja: B-stok

Post autor: Loczek » czw kwie 09, 2009 21:00

Zakładając że ten płyn chłodzący, nie ma nic ze sprawą, to sprawdź przekaźnik świec żarowych, pierwszy przekaźnik z prawej strony od razu nad bezpiecznikami, jak dobrze mówię. Czasami poruszaj nim, dociśnij itd.
Kolejne to czujnik temperatury, źle pokazuje i nie daje wskazania do przekaźnika, że temp. silnika za niska, przekaźnik nie daje prądu na świece i nie chce zapalić.
Przekaźnik z 30 zł, albo taniej, czujnik z 16 zł.
Ewentualnie pożycz od kogoś przekaźnik. Jak masz ten problem, podepnij pożyczony i zobacz co będzie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 196 gości