Olej w układzie chłodzenia i gasnący samochód

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Glut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 03, 2008 15:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Olej w układzie chłodzenia i gasnący samochód

Post autor: Glut » pn kwie 06, 2009 20:52

Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Problem tak jak w temacie, pozostaje tylko kwestia przyczyny. A mianowicie sprzecznych oględzin. Mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą ale jednocześnie uznał, że nie jest pewien ponieważ w przy odpalonym silniku płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie "bulgocze". Czy może być jakaś inna przyczyna tego wycieku? Dodam jeszcze, że od wymiany oleju dolałem go około litra i na bagnecie sięga jedynie minimum.

Druga sprawa wygląda tak, że samochód czasem sam gaśnie w czasie jazdy albo nie chce odpalić jeśli długo stoi na słońcu (jeśli stoi w garażu i jest schłodzony nie ma tego problemu). Ostatnio problem się nasilił i po zgaśnięciu nie mogę go odpalić dlatego stoi w garażu i czeka na decyzje odnośnie napraw. Co waszym zdaniem trzeba wymienić/naprawić?

Szukałem podobnych tematów ale żaden nie pokrywał się z moim problemem.
Z góry dziękuje za odpowiedz...



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » pn kwie 06, 2009 21:10

90% mechanik ma rację typowe uszkodzenie uszczelki pod głowicą i oby było tylko to.Mam pytanie czy po postoju nie przybywa ci oleju i czy na korku wlewowym oleju jest emulsja czyli tłusta masa jakby rozpuszczona margaryna a w zbirnku wyrównawczym płytwające oczka oleju.Ja wybrałbymwariant uszkodzonej uszczelki.Jak będziesz miał zdjętągłowicę dobrze jej się przyjrzyj bo ona też może być uszkodzona inaczej mówiąc pęknięta. Pozytywnego badania i dobrych wyników .podaj co było.Pozdrawiam.



Glut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 03, 2008 15:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Glut » pn kwie 06, 2009 21:17

Na korku wlewowym oleju jest po prostu olej, żadnych niepokojących objawów. Jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy to nie ma tam pływających oczek, jest olej i jest go dużo. Jeśli zanurzę tam palec to jest cały czarny. Początkowo na korku zbiornika wyrównawczego była jakby gęsta śmietana tylko troche bardziej szara :D Czytałem, że może to być jeszcze pęknięty blok silnika, jest taka możliwość?



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » pn kwie 06, 2009 21:40

sprawdź najpierw chłodnicze oleju bo często ona jest przyczyna dostawania sie oleju do układu chodzenia,najlepiej połącz dwa przewody idące do chodniczki,wyczyść zbiorniczek i pojeździj trochę.jeżeli olej będzie dalej sie dostawał to uszczelka pod głowica jest padnięta.


jaru

Glut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 03, 2008 15:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Glut » pn kwie 06, 2009 21:42

yyyy a gdzie jest chłodniczka oleju i czy jest w 1.6D?

Były tylko w TD i w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.... Więc to chyba nie to :D
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 21:46 przez Glut, łącznie zmieniany 1 raz.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn kwie 06, 2009 21:56

Blok może nie jest pęknięty tylko gdzieś przerdzewiało od koszulki wody do kanału olejowego i to jest ten problem.Ale posprawdzaj.



Glut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 03, 2008 15:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Glut » pn kwie 06, 2009 21:59

Problem w tym, że sam za bardzo nie wiem jak to sprawdzić a mechanik zaraz będzie chciał wymienić pół samochodu jeśli zobaczy, że nie wiem co jest nie tak jak trzeba....



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn kwie 06, 2009 22:12

Po prostu trzeba rozebrać i wtedy musisz podjąć decyzję.Sprawdź dokładnie uszczelkę z pod głowicy w miejscu gdzie przechodzi olej z bloku do głowicy.
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 22:13 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.



Glut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 03, 2008 15:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Glut » pn kwie 06, 2009 22:17

Dobra, więc muszę to odłożyć do weekendu. Jeśli będę miał wolne to postaram się to rozebrać chociaż moge narobić szkód :D Jaki jest zbliżony koszt wymiany uszczelki pod głowicą?



Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Post autor: mikrus99 » pn kwie 06, 2009 23:18

Kolego. Zależy u kogo robisz przede wszystkim. Jeden się ceni na 800 zł za takie coś drugi na 200. Mój mechanik za rozebranie i złożenie głowicy wziął 250 zł, to się zaśmialem i dałem mu 300 :) a skąd jesteś?

[ Dodano: 06 Kwi 2009 23:21 ]
Częstochowa. Koleżanka z małopolski ostatnio pisała w dziale diesli że ją tam podsumowali w jakimś warsztacie na 4 kafle :) nie jedź tam :)


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]

ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » wt kwie 07, 2009 21:10

Nie podałeś czy w misce olejowej masz wodę alemyslę sobie że sam z tym problemem sobie nie poradzisz będziesz musiałskorzystać z pomocy mechanika tu kroi się najprawdopodobniej duża naprawa .Sprawdż dokładnie uszczelkę pod głowicą mogła pójść uszczelka .pęknięta głowią i najgorsze uszkodzony blok. wtenczas wydaje mi się najlepiej wymienić motor,myślę że koledzy pomogą cośznależć.A z mechanikiem umów się na konkretną cenę rozbiórki głowicy w celu diagnostyki.Cena za tą usłgę powinna się zamknąć w granicach do 100zł mowa o rozbiórce do diagnostyki.



Glut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 03, 2008 15:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Glut » śr kwie 08, 2009 19:20

Brat mi polecił jakiegoś mechanika w Miotku, on robi tylko z dieslami i ma dobrą opinie. Zawiozę go po świętach żeby zobaczył co i jak a potem podejmę decyzje. Zdecydowałem, że sam nie będę go rozbierał bo kompletnie się nie znam na rzeczy i boje się, że mógłbym jeszcze pogorszyć obecny stan golfiny :P Aha i nie wiem jak sprawdzić czy w misce olejowej mam wodę... :D

btw

Są jakieś warsztaty w okolicach Częstochowy godne polecenia? Chodzi mi o sprawy związane z silnikiem. Z reszta mogę próbować poradzić sobie sam :D



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » śr kwie 08, 2009 20:25

Poprostu sprawdż czy przybywa ci oleju po nocnym postoju samochodu .

[ Dodano: 08 Kwi 2009 20:29 ]
a że dajesz do mechanika to dobrze robisz skoro nie miałeś z tym doczynienia to będzie poważna zagrywka najmniej wymiana uszczelki ale było by to najlepsze. Zyczę szybkiej naprawy auta pozdrawiam R.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości