Silnik TDI 90/100/105/110/130/150 km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
To zalezy tez który masz rok autka ? Gdyż problem moze tkwić w sterowniku silnika. Jezeli masz po 95 roku i sterownik silnika w metalowej obudowie to do 130 KM na seryjnych gratach to juz maxja mam 1,9 tdi w golfie 3 90 ps,ile mozna wyciagnac z tego klekota?
[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 01:32 ]
modyfikacje AFNa są bez większego sensu :
1. spory koszt (porównywalny, albo i większy jak swap na ASZ/ARL)
2. wysokie spalanie (na pewno o wiele większe niż ASZ/ARL na chipsie)
3. przypuszczalnie mocno zmniejszona trwałość
Ygd co do tego kompletnie sie z Tobą nie zgodze !
1. za 1/2 kosztów swapa silnika ASZ lub ARL zrobi zapier...dalającego AFN'a
2. W moim 1Z zarówno przed modami i po modach spalanie nie zmieniło się a mogę nawet śmiało powiedziec ze delikatnie spadło po ostatnim strojeniu na 140 KM
3. a co do wytrzymałości silnika TDI to trzeba z głową go użytkować, a wszystko będzie ok. Tora w swoim mk3 ma 138 KM i 380 Nm i przy przebiegu 400 tys. km sprawuje sie super. Zresztą u mnie tez jak narazie odpukac jest wporządku i planowane są juz kolejne mody
a tu taki link do stronki o Jetta tdi i co sie wyprawia z silnika AHU
http://www.stealthtdi.com/Performance.html
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
koszt swapa na ASZ albo ARL to granice od 10 -12 tys. nie wiem czy nie więcej, druga sprawa znaleźć taki silnik na rynku wtórnym graniczy z cudem. Za połowe tego zrobi z AFN'a zabijake a jeszcze jedna rzecz ani ARL ani ASZ samym softem nie zrobi na 200 KM wiec dochodzą dodatkowe koszty, w przypadku ASZ trzeba wymieniac prawie wszystko oprócz "pompek" a wiec wniosek jest prosty taniej zrobi się tdika na pompie rotacyjnej na 200 KM niz swap pompowtryska.
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
RESPECT dla kolegi !!! Ktoś wreszcie mówi o realnym przedziale cenowym dla zamontowania ASZ (ARL pomińmy z wiadomych względów ) Ktoś na forum twierdził ostatnio że założy ASZ za 6500 ZŁ na gotowo z WLICZONYM silnikiem !!!!!!!!!! nie chciałbym podpadać ale nie wiem czy to nie byl ADMIN !!!! Zrobienie tego ASZ na skrzyni 6, z 1.8i kosztowało ponad 15000 z tym że tu założyliśmy zawias z VR dla hamulców 280mm, elektryke szyb X 4 na życzenie klienta, oryginalny składany hak... więc takie rzeczy które nie podpadaja pod SWAPa... ale hamulce... chociaż znam takich którzy po założeniu mocniejszego silnika, żeby nie wydawać na hamulce, bo nie chce ich wypuszczać z warsztatu mówią że nie bedą jeździli ..... ......SZYBKO !!!!!! ...a tak wogóle to ma byc wół roboczy !!!! A NIE JAKIEŚ TAM TUNINGOWE CACKO !!!! A jaki jest koszt przerobienia AFN a ??? Bo nigdy nie traktowałem tego silnika w kategoriach SPORTOWCA !!aw69 pisze:koszt swapa na ASZ albo ARL to granice od 10 -12 tys. nie wiem czy nie więcej, druga sprawa znaleźć taki silnik na rynku wtórnym graniczy z cudem. Za połowe tego zrobi z AFN'a zabijake a jeszcze jedna rzecz ani ARL ani ASZ samym softem nie zrobi na 200 KM wiec dochodzą dodatkowe koszty, w przypadku ASZ trzeba wymieniac prawie wszystko oprócz "pompek" a wiec wniosek jest prosty taniej zrobi się tdika na pompie rotacyjnej na 200 KM niz swap pompowtryska.
GULUWROC u nich robił prawda ?? Jeżeli tak to jemu podali bardzo atrakcyjną cenę ale zapomnieli że trzeba rozkodować zegary i musiał dopłacać co łapało się w nieprzewidzianych kosztach ..i jeszcze pare rzeczy...kiedyś prowadziłem dyskusje z GULU na ten temat i nawet dzwoniłem do chłopa i powiedział że wrzucenie silnika na 6 to nawet za 2500 ale częsci MOJE a jak podawał swoje ceny na części to przysiadałem...więc nie wiem skąd się wzięła taaaka atrakcyjna cena za całość ????????...ale masz racje jeździ a podobno nawet zap....la !!!! Cały czas nie jestem przekonany bo nie miałem kłopotów z matematyką np. cooler 200-250, metr rurki 50mm nierdzewki niepolerowanej !!! ok.40 zł + kolanko w tej samej cenie sztuka !!!!! węże gumowe do łączenia rurek pare złoty zależnie od szrotu nie mówie o nowych !!! można łaczniki qpić w sklepach tuningowych JACKY SPORT czy jakoś tam 27 zł/szt. coś a la silikon.. ..ale wtedy rurki muszą być ok.75mm lub trzeba robić przejściówki..wydech ??? nawet jak masz komplet musisz kupić końcowy bo tego z golfa 4 nie upchasz do trójki czy dwójki....mocowania do skrzyni jak 6....dorobisz coś...pospawasz = popalisz...szpachlóweczka..podkład..lakierek jakiś...rurki wodne dorzeźbić z silnika MK4 na MK2/3 choćby wyjścia z drugiej strony....upchać zegary...kabelki jakieś...komputer....hamulce...no chyba że było wcześniej coś mocnego...siłownik sprzegła z pedałami lub dorzeźbić z MK4 czy paska B6 !!!! półosie qpić..dorzeżbić to są tylko materiały bez prądu, drutu do migomatu,gazu, tarcz szlifierskich że nie wspomne o roboczogodzinach !!!!!!!!!!!!!! Poprosze o namiar może sie dogadam z chłopakami i bede zlecał im roboty a sam tylko przycinke wstawie ??? pozdrooygd pisze:Mogę jeszcze dziś/jutro załatwić namiar do ludzi, którzy za 6500 wkładają na gotowo...
Bynajmniej nie są to brednie wyssane z palca, tylko fakty... auta od nich jeżdżą, niedługo wyjedzie kolejne
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Zgadza się, o tych samych chodzi
Zobaczymy jak znajomemu passata teraz zrobią
Swoją drogą, szukam powoli motoru dla siebie i jak tak mówisz o problemach z TDI PD to mi się go powoli odechciewa
Ja mam u siebie teraz fabryczną 16tkę... takie pierdoły jak tłumiki mogą zostać na przykład? :szalone: Jakieś jeszcze przygody? Bo liczę na to, że uda mi się kupić komplet z ecu i zegarami... chociaż w stronę AFNa jednak znowu idę...kwestia taka..co się pierwsze trafi w rozsądnej cenie, a może jakieś 1.8T? :>
Zobaczymy jak znajomemu passata teraz zrobią
Swoją drogą, szukam powoli motoru dla siebie i jak tak mówisz o problemach z TDI PD to mi się go powoli odechciewa
Ja mam u siebie teraz fabryczną 16tkę... takie pierdoły jak tłumiki mogą zostać na przykład? :szalone: Jakieś jeszcze przygody? Bo liczę na to, że uda mi się kupić komplet z ecu i zegarami... chociaż w stronę AFNa jednak znowu idę...kwestia taka..co się pierwsze trafi w rozsądnej cenie, a może jakieś 1.8T? :>
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
a wiec jeśli chodzi o przerobienie AFN to ogolnie ma sie w jakich cenach dostanie się częsci, a potrzebne będą turbinka większa od 150 KM jakies - 1000 zł, wtryski tez pewnie okolo 1200 zł (np. hybrydy od alighatora) przeróbka pompy wtryskowej jakies 1200 zł, sprzęgło mocniejsze, w zależności jakie zastosujemy słyszałem ze od VR6 dobrze się spisuje w AFN - jakies 750 zł, intercooler tutaj tez pewnie z 400 zł pęknie, wałeczek sportowy tutaj nie wiem jaka cena za taki wałek, no i wystrojenie auta w zaleznosci gdzie robimy od 800 zł - do 2000 zł, Ceny podałem raczej wygórowane, jeżeli ktos mocno poszuka mozna naprawde te koszta obniżyć (ja kupiłem turbine 130 KM za 600zł nową) , a wiec tak jak powiedzialem bedzie gdzies koszt okolo 6000 zł.
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
No widzisz, podałeś ceny, jeśli będziesz wszystko sam robił (z wyjątkiem strojenia)..firma by więcej chciała pewno..ale nie w tym sęk...
1. taki AFN na 100% będzie więcej palił od serii, czy twojego...w końcu wiadomo, że nikt nie będzie robił tych modyfikacji, by jeździć tak jak dotychczas. tylko aby dać mu w palnik, wydajniejsze turbo, wtryski, wałek itp...muszą zostać nakarmione.
2. swap na ASZ będzie podobnie kosztował, jesli się będzie samemu robiło wszystko, lub w firmie, którą podałem... jak się odliczy koszt odsprzedaży starego silnika..wyjdzie całkiem ciekawa kwota.
Wszystko to są założenia czysto teoretyczne, zawsze coś tam dojdzie do wymiany, czy przy swapie, czy przy obróbce AFNa... czy się zepsuje w trakcie...
Ale zakładając nawet, że taki 180-200PS AFN będzie palił 12-14 litrów..i tak jestesmy do przodu... VR6, czy 16v z podobnymi modami/podobnym wkładem pieniężnym na 100% paliłby więcej, nie mówiąc o tym, że benzyna droższa, a poruszając się takim autem z takim silnikiem na codzień, jesteśmy kilka litrów ropy do przodu... dlatego jestem zwolennikiem TDI od jakiegoś czasu Ekonomia przede wszystkim...
1. taki AFN na 100% będzie więcej palił od serii, czy twojego...w końcu wiadomo, że nikt nie będzie robił tych modyfikacji, by jeździć tak jak dotychczas. tylko aby dać mu w palnik, wydajniejsze turbo, wtryski, wałek itp...muszą zostać nakarmione.
2. swap na ASZ będzie podobnie kosztował, jesli się będzie samemu robiło wszystko, lub w firmie, którą podałem... jak się odliczy koszt odsprzedaży starego silnika..wyjdzie całkiem ciekawa kwota.
Wszystko to są założenia czysto teoretyczne, zawsze coś tam dojdzie do wymiany, czy przy swapie, czy przy obróbce AFNa... czy się zepsuje w trakcie...
Ale zakładając nawet, że taki 180-200PS AFN będzie palił 12-14 litrów..i tak jestesmy do przodu... VR6, czy 16v z podobnymi modami/podobnym wkładem pieniężnym na 100% paliłby więcej, nie mówiąc o tym, że benzyna droższa, a poruszając się takim autem z takim silnikiem na codzień, jesteśmy kilka litrów ropy do przodu... dlatego jestem zwolennikiem TDI od jakiegoś czasu Ekonomia przede wszystkim...
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości