Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt kwie 03, 2009 09:11

Needspoon pisze:antojuja napisał/a:
ja jezdzilem z odlaczonym czujnikiem sprzegla i bylo jak z podlaczonym, dwumas wymieniony i to napewno wina elektroniki tylko czego doladnie????

witam.to ty masz jakis inny jeszcze problem ja mam wymieniony dwumas i telepie mi silnikiem a wtyczka od sprzegla ma u mnie jakis znaczny na to wplyw(choc wl/wyl kupywalem nowy i to samo)bo na odlaczonym nie trzesie silnikiem,poprostu zero a bylem dzis u goscia od chiptuningu to na dzien dzisiejszy nie dal rady zrobic(naprawil mi tylko odpalanie na cieplym)ale powiedzial ze zrobi:(zobaczymy P.S po zalozeniu chipa dalej telepie silnikiem ale moc jest. nic tylko w du... to miec i jezdzic z odlaczona wtyczka bez tempomatu
witam nie chce mi sie szukac ale wczesniej inni tez odlaczali ten czujnik i reakcje byly rozne (znam temat od poczatku) przynajmniej u mnie sporadycznie drgawki ustepowaly zeby znowu sie pojawic wielu innych tez to zauwazylo, niewiem czy czytales temat od poczatku ale jesli nie to powinienes, pozdrawiam



maveric25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt lut 20, 2009 18:21
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: maveric25 » pt kwie 03, 2009 13:21

a czyścił któryś z was wtryskiwacze? ja przeczyściłem nie rozbierając do końca nastawnik pompy i może jest delikatnie lepiej. A jestem ciekaw czy czyszcenie wtrysków coś da, ja wlewałem jakiegoś czyściciela i bez zmian.
Needspoon pytanie do ciebie ile cię kosztowała zmiana mapp startowych i czy może wiesz kto zajmuje się tym w okolicach warszawy nalepiej tak z 70 kilosów w stronę gdańska? jak coś wiesz to daj znać.


nic

Awatar użytkownika
Needspoon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 12:14
Lokalizacja: JELENIA GÓRA.Kamienna Góra
Kontakt:

Post autor: Needspoon » sob kwie 04, 2009 08:37

maveric25 pisze:a czyścił któryś z was wtryskiwacze? ja przeczyściłem nie rozbierając do końca nastawnik pompy i może jest delikatnie lepiej. A jestem ciekaw czy czyszcenie wtrysków coś da, ja wlewałem jakiegoś czyściciela i bez zmian.
Needspoon pytanie do ciebie ile cię kosztowała zmiana mapp startowych i czy może wiesz kto zajmuje się tym w okolicach warszawy nalepiej tak z 70 kilosów w stronę gdańska? jak coś wiesz to daj znać.
hej.sluchaj ja bylem u goscia,ktory zajmuje sie chiptuningiem i zmienil mi w kompie poprostu dawke startowa(bo mialem za mala) u mnie to pomoglo pali teraz super na cieplym i na zimnym.tak jak ktos tu juz pisal jest to kanal 05 i zwiekasza sie dawke startowa(u mnie pomoglo) ale nie pamietam, jaka mam ustawiona. a gdzie u ciebie to zrobic to niestety nie wiem:(a kosztu jeszcze nie wiem ale standard tak z 50wezmie ale ja sie z nim dogadam bo robie drgawki i chipa u niego
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 08:38 przez Needspoon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » ndz kwie 05, 2009 00:17

Ja już się pozbyłem tych nieszczęsnych drgawek :okej: Powiem tak wszyscy ci co mają taki rodzaj drgawek że po wypięciu wtyczki od czujnika prędkości te drgawki ustają to na 100 % nie jest to wina koła dwumasowego!!! Wystarczy przestawić w VAG-u kodowanie skrzyni na automat i drgawki od razu znikają, ale pojawia się inny problem a mianowicie taki że dostaje większą dawkę paliwa na rozruchu i przez to może szybciej polecieć koło dwumasowe. Więc niezbędna jest zmiana map paliwowych. Ja byłem u gościa w Brodnicy w firmie DIESEL-TUNING gość zrobił mi nowe mapy pod mój samochód i teraz chodzi jak ta lala!!! Głównie to pojechałem do niego bo miałem czasami problem z odpaleniem na ciepłym (długo trzeba było kręcić) i gość usunął mi ten problem i całkowicie zlikwidował drgawki zmieniając mapy i przy okazji chip na 131 km i 277 NM.
Auto dostało tak jakby drugie życie jest ŻYWSZE!!! BRAK jakichkolwiek drgawek i odpala na ciepłym od pierwszego strzału. Jednym słowem wszystko spoko.

Więc jeśli chcecie się pozbyć tych drgawek (mówię o tych drgawkach które ustępują po wymięciu wtyczki od czujnika prędkości) to niezbędna jest jakaś zmiana w sofcie, a konkretnie w mapach i kodowaniu skrzyni biegów.

Pozdrawiam jak ktoś chce więcej się dowiedzieć i zaczerpnąć rady fachowca to polecam :
http://diesel-tuning.pl/



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz kwie 05, 2009 09:34

w koncu ktos odpowiedzial konkretnie (miejmy nadzieje ze sie sprawdzi) co robic zeby sie tego ustrojstwa (drgawek) pozbyc, jesli to wypali u mnie i innych forumowiczow posypia sie punkciki, pozdro



Awatar użytkownika
jantar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 19, 2007 11:32
Lokalizacja: BRODNICA
Kontakt:

Post autor: jantar1 » ndz kwie 05, 2009 10:01

Hejo :) - odezwę się w tym temacie - to ja robiłem Golfa Pana Jarka, nawiasem mówiąc bardzo zadbany egzemplarz - gratuluję.
Chciałbym dopowiedzieć że moim zdaniem prosta zmiana kodowania nie jest żadnym rozwiązaniem - chyba że na bardzo krótki czas - tak więc nie róbcie tego.
Dlaczego ? - korzystanie z nieprzerobionych map od automatu to niszczenie własnego auta - po pierwsze zapalanie w automacie.. na dzień dobry macie polane od 48 do 20 mg przy zerowych obrotach silnika - czyli zanim jeszcze w ogóle wystartuje na rozruszniku - jest to dawka atomowa, zabójcza dla dwumasa i nie tylko.Niestety na tym nie koniec pozostałe mapy paliwowe zostały napisane również pod specyfikę skrzyni automatycznej różnice w wysokości dawek paliwa miedzy mapą reakcji pedału gazu dla obu skrzyni sięgają miejscami nawet 160% ! a średnio ok 35-40%. Tak więc auto będzie jechało momentami jakby miało kluchę w gardle na jednych obrotach na innych będzie szarpało itd. ogólnie jedzie to mizernie - sprawdźcie sami. Mniejsze różnice ale jednak, występują również w mapach powietrznych ogólnie można powiedzieć że jest tłoczone mniej powietrza w średnim zakresie obrotów przy niskich dawkach paliwa a z kolei wysoki zakres obrotowy - przy niskim dawkowaniu jest w automacie wyżej wywindowany. Te i jeszcze kilka innych powodów jak dynamiczny kąt wyprzedzenia wtrysku ( są inne) sprawiają że auto nie jedzie, szczególnie z niskich obrotów - najłatwiej by było to z obrazować mierząc auto na hamowni albo logując dynamicznie.
Podsumowując - trzeba trochę popracować nad softem żeby było to zdrowe dla auta i przyjemne w użytkowaniu.
P.S.
Dziękuję za pochlebną opinię Panie Jarku i pozdrawiam.
Na ten wątek forum trafiłem, przeglądając statystyki licznika odwiedzin na mojej stronie który rejestruje (strony startujące) czyli strony z jakich ktoś do mnie zagląda .
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 11:42 przez jantar1, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.diesel-tuning.pl/galeria.php][b][color=darkblue]DIESEL-TUNING.PL & TD[/color][color=red]I[/color][color=darkblue]-RACING.PL [/b][/url][/color]
Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię, Brodnica kujawsko-pomorskie

Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » ndz kwie 05, 2009 13:02

No to w porzadku. Wyeliminowano dzialanie skutkow-drgawki.
A jaka jest przyczyna? Mechaniczne zuzycie elementow pompy?



maveric25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt lut 20, 2009 18:21
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: maveric25 » ndz kwie 05, 2009 13:14

jantar1 oki ile jeśli możesz określić kosztuje taki zabieg i jak długo trwa, a i czy chodzi obrodnicę koło golubia dobrzynia? jeśli mozesz to daj znać z góry dzięki


nic

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » ndz kwie 05, 2009 14:04

jantar1, jaro001, panowie u mnie chyba też będzie to konieczne.
wczoraj odebrałem auto od mechanika, grzebał przy nastawniku bo furacz mi ciężko palił na ciepłym. oczywiście usterka wyeliminowana.
ale, pojawiły się drgawki silnika na niskich obrotach na jałowym oraz przy hamowaniu silnikiem. oczywiscie coś takiego miałem wcześniej, ale występowała jedynie wariant przy hamowaniu silnikiem. to co się dzieje poniżej 1000 obr/min na luzie to coś takiego, jakby silnik mial zaraz przerwać swą pracę. po prostu nie stabilnie.
1) czy wgranie nowych map coś pomoże?
2) jaki jest koszt takiej usługi?
3) prosżę o kontakt do kogoś z warszawy lub dalej na wschód, kto zajmuje się dłubaniem w ECU i w mapach.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 14:05 przez cashtetzky, łącznie zmieniany 1 raz.



jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » ndz kwie 05, 2009 16:14

U mnie drgawki pojawiły sie po tym jak pewien "fachowiec" ze znenego serwisu disla w moim miescie zmienił mi dawke paliwa nastawnikiem-uzywajac młotka, na odpalonym silniku. Wczesniej stwierdził , ze jest za duża. Po tym zabiegu pojawił sie jeszcze jeden problem- złe odpalanie na ciepłym. Odpalanie zrobilem , drgawki choć sporadycznie, wystepuja do dziś.



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » ndz kwie 05, 2009 16:19

jaradeus pisze:zmienił mi dawke paliwa nastawnikiem-uzywajac młotka, na odpalonym silniku.
:shock: :shock: :shock:
jakiś konkret fachman :grin:
widzisz, a u mnie teraz pali elegancko od strzała. a momentami tak nim potrafi szarpać (na luzie i niskich obrotach), że cała buda wpada w rezonans i do tego czuć jak silnike nie równo pracuje. co on tam nakombinował? nie wiem...
na pewno tak tego nie zostawię i planuję odwiedzić pana mechanika jutro wieczorem :hehe:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 16:21 przez cashtetzky, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz kwie 05, 2009 16:58

jaradeus pisze:"fachowiec" ze znenego serwisu disla w moim miescie zmienił mi dawke paliwa nastawnikiem-uzywajac młotka, na odpalonym silniku
mi tez tak robiono tyle ze mi chyba zwiekszal, niestety prawdziwych fachowcow brakuje



Awatar użytkownika
jantar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 19, 2007 11:32
Lokalizacja: BRODNICA
Kontakt:

Post autor: jantar1 » ndz kwie 05, 2009 19:51

Co do moich cen to sporo znajdziecie w cenniku: http://diesel-tuning.pl/cennik.php

Auta do roku 2000 najczęściej trzeba rozbierać sterownik żeby dostać się do pamięci umieszczonej na epromach. I trochę to trwa - nowsze idą przez OBD czyli po kablu.

Najczęściej eliminuję te drgawki przy okazji robienia zapalania - więc zapalanie 500 zł jeśli + drgawki to dodatkowa 100 zł - czyli razem 600 zł.
Najtaniej wychodzi przy okazji tuningu bo zrobię wszystko za 1000 zł z hamownią i diagnostyką. Warunek - auto musi sie do tuningu kwalifikować !

Czasy trwania - przy aucie do 2000r. zapalanie + drgawki jakieś 3 h roboty - jeśli tuning czyli trzeba liczyć że skoro kroimy na miarę to i poprawką się trafia + logowanie dynamiczne przed i po robocie - jakieś 5- 5,5h.
Jeśli auto nowsze i da się programować po kabelku to zapalanie może być dla was po 400, z drgawkami 500 a z tuningiem jak wyżej 1000 zł.
Sam tuning 1.9 TDI EDC15 po kablu czy lutowanie grupa VW obecna cena 950 zł.
EDC16 1.9 lub 2.0 TDI zapalanie 500 zł tuning 1100 zł. Tuning EDC16 + zapalanie 1200 zł.

Czasowo zarówno nowsze roczniki wśród EDC15 jak i EDC16 - zapalanie jakies 30-40 minut a z tuningiem czyli diagnostyka + hamownia + pisanie programu + hamownia + testy dynamiczne jakieś 3 - 3,5h.

No i jeśli było coś dłubane, a widziałem juz różne wynalazki, oporniczki, wymieniane na inne czujniki temperatury, manipulacje przy pompie, zmiany czasów grzania świec, adaptacje dawki paliwowej itd. -nie dotykam auta dopóki nie przyjedzie w stanie seryjnym - czyli trzeba te wszystkie półśrodki wywalić - ma być seria.

PROŚBA DO ADMINÓW - JEŻELI MAM USUNĄĆ TEN CENNIK - ZROBIĘ TO NATYCHMIAST - były pytania to odpowiedziałem ale nie chciałbym łamać regulaminu.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 20:42 przez jantar1, łącznie zmieniany 3 razy.


[url=http://www.diesel-tuning.pl/galeria.php][b][color=darkblue]DIESEL-TUNING.PL & TD[/color][color=red]I[/color][color=darkblue]-RACING.PL [/b][/url][/color]
Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię, Brodnica kujawsko-pomorskie

Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » ndz kwie 05, 2009 22:08

Ze swojej strony dodam że byłem już u różnych fachowców albo pseudo fachowców, większość obstawiało koło dwumasowe, czytając wszystkie tematy już sam podejrzewałem że to dwumas, ale jedno nie dawało mi spokoju, to że po wypięciu wtyczki od czujnika prędkości drgawki ustępują....aż trafiłem na kogoś (jantar1) kto zna się po prostu na rzeczy i rozwiązał ten problem, wiec nie ma co gdybać w tym przypadku potrzebna jest korekta softu,i tym sposobem pozbyłem się tych nieszczęsnych drgawek :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 156 gości