Dziwne zachowanie silnika potrzebuje porady

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BaTToR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 09, 2008 07:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Dziwne zachowanie silnika potrzebuje porady

Post autor: BaTToR » wt mar 31, 2009 10:32

Witam, mam taki problem iż przy wyższych obrotach silnika AGR w moim Golfie MK4 2000r. 1,9 TDi 90ps są skoki mocy np w miarę wzrastania obrotów czuć że raz ciągnie mocniej za sekundę słabnie znowu mocniej i znowu słabnie w niższych partiach obrotów wszystko jest ok, zdążyłem wczoraj zrobić logi turbawki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bee ... c3432.html , przed testem nie było żadnych błędów ale po teście były następujące
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-00 - -
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-00 - -
Wężyki sprawdzałem, N75 dochodzi do niego napięcie podłączałem go na krótko i chodzi, grupa 011BS Ecu przełącza z On na OFF ale sztanga od turbiny się nie rusza więc ją wyjąłem i sprawdziłem trochę ciężko chodzi ale chodzi.
Dodam jeszcze że samochód ma przejechane 178000 km i jest to oryginalny przebieg pali po mieście około 5L/100.
Prosiłbym o jakąś podpowiedź co jeszcze sprawdzić



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt mar 31, 2009 11:35

BaTToR, faluje Ci doladowanie pewnie przez uszkodzony n-75

zmostkuj wezyki czerwoy i niebieski w oryginale ( ten ktory idzie do metaloweg okrucca w n-75 i tego ktory wychodzi pod katem 90 st wzgledem osi zaworu) i sie przejedz, jesli nie bedzie falowania wymien n-75


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

BaTToR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 09, 2008 07:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: BaTToR » pt kwie 03, 2009 13:58

Wymieniłem zaworek N75 na nowy polepszyło się ale jeszcze jest efekt falowania mocy silnika ale mniejszy :grrr: , na połączonych przewodach na krótko był troszkę słabszy ale przyśpieszał równomiernie może mi ktoś powiedzieć jak wyregulować sztangę od turbiny może ktoś tam coś przestawił, rozregulował nie wiem co jeszcze zrobić POMOCY !!! Liczę na was drodzy forumowicze :bigok:



Awatar użytkownika
Spoiler01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 20:44
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: Spoiler01 » pt kwie 03, 2009 16:16

BaTToR pisze:przed testem nie było żadnych błędów ale po teście były następujące
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-00 - -
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-00 - -
Po wymianie n75 dalej wywala błędy?



BaTToR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 09, 2008 07:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: BaTToR » pt kwie 03, 2009 16:55

Sprawdziłem teraz i nie ma błędów
Ostatnio zmieniony pt kwie 03, 2009 16:55 przez BaTToR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
darko_ch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 19, 2009 11:54
Lokalizacja: Konin

Post autor: darko_ch » ndz kwie 05, 2009 13:37

witam

kolego BaTToR mam ten sam problem co opisujesz wczoraj mi sie to stało o wyleciał mi wąż od intercoolera (puściła mi opaska na wężu i zleciał przy dodawaniu gazu) założyłem jeszcze raz zacisnąłem mocno i moc jest :) zobacz u siebie też

pozdrawiam



BaTToR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 09, 2008 07:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: BaTToR » ndz kwie 05, 2009 21:52

Sprawdziłem wszystkie przewody i wszystkie są ok :bajer: , niech mi ktoś podpowie jak sprawdzić ustawienie sztangi od turbiny bo tak mi się zdaje że tam może być coś nie tak :chytry:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 05, 2009 22:25

BaTToR, ale w 1Z sie nie reguluje sztangi


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz kwie 05, 2009 22:50

Adamm pisze:BaTToR, ale w 1Z sie nie reguluje sztangi
Przeca on o AGR pyta :grin:


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz kwie 05, 2009 23:09

przy turbinie niczego nie ruszaj bo błędy wyskoczyły tylko z winy elektryki i wyglądają tak jakbyś mył silnik karcherem bo nastąpiło zwarcie istotnych elektrozaworów sterowania turbiną, klapą gaszącą i zaworu EGR albo chwilowe odcięcie ich zasilania, mam nadzieję, że filtry paliwa i powietrza są zmienione, przejedź się jeszcze raz i sprawdź czy jakieś błędy ponownie się pojawiły a po sprawdzeniu i wykasowaniu błędów napisz co się dalej dzieje.


Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 06, 2009 08:05

Gitner, AGR tak samo :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

BaTToR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 09, 2008 07:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: BaTToR » pn kwie 06, 2009 10:30

Jak narazie nie ma żadnych błędów ale ciągle faluje to doładowanie, zaworek odpada bo kupiłem nowy, przewody sprawdzone, napięcie do zaworka też dochodzi więc gdzie teraz szukać ??



Awatar użytkownika
darko_ch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 19, 2009 11:54
Lokalizacja: Konin

Post autor: darko_ch » pn kwie 06, 2009 13:57

witam raz jeszcze
mój problem sie jednak nie skończył na włożeniu węża dolotowego i zaciśniecia go opaską metalową. niestety po przejechaniu wywaliło mi znów wąż. zatrzymałem sie skręciłem raz jeszcze na maxa ale po uruchomieniu i nie ma wcale mocy coś przy dodawaniu gazu słychać jakby powietrze gdzieś zasysał. czy olej w rurze dolotowej intercoolera w małej ilości to normalne??



BaTToR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 09, 2008 07:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: BaTToR » pn kwie 06, 2009 15:34

Olej w rurze dolotowej to normalne musisz sprawdzić wszystkie połączenia czy gdzieś jeszcze się nie rozszczelniło, ale chciałem nadmienić że w tym poście chyba zajmujemy się moim problemem :goof:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 141 gości