Drgania podczas przyspieszania, czy to pompowtryski

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Drgania podczas przyspieszania, czy to pompowtryski

Post autor: trefil » pt mar 27, 2009 10:02

Witam,
auto szarpie/drga podczas przyspieszania na 3,4,5,6 biegu i tylko jak się rozgrzeje. Dodaje logi z bloku 13 i 23, proszę o ocenę
13

Group A: '013
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
MARKER STAMP mg/R mg/R mg/R mg/R
0.01 -2.19 0.42 1.51 0.31
0.40 -2.16 0.40 1.51 0.31
0.80 -2.09 0.38 1.48 0.28
1.18 -2.16 0.31 1.51 0.16
1.58 -2.16 0.31 1.51 0.16
1.98 -2.16 0.31 1.51 0.16
2.38 -2.16 0.31 1.51 0.16
2.78 -2.16 0.31 1.51 0.16
3.17 -2.16 0.31 1.51 0.16
3.57 -2.16 0.31 1.51 0.16
3.97 -2.16 0.31 1.51 0.16
4.37 -2.16 0.31 1.51 0.16
4.77 -2.16 0.31 1.51 0.16
5.15 -2.16 0.31 1.51 0.16
5.55 -2.16 0.31 1.51 0.16
5.95 -2.16 0.31 1.51 0.16
6.35 -2.16 0.31 1.51 0.16
6.75 -2.16 0.31 1.51 0.16
7.13 -2.16 0.31 1.51 0.16
7.53 -2.16 0.31 1.51 0.16
7.92 -2.16 0.31 1.51 0.16
8.32 -2.16 0.31 1.51 0.16
8.72 -2.16 0.31 1.51 0.16
9.10 -2.16 0.31 1.51 0.16
9.50 -2.16 0.31 1.51 0.16
9.88 -2.16 0.31 1.51 0.16
10.28 -2.16 0.31 1.51 0.16
10.69 -2.16 0.31 1.51 0.16
11.08 -2.16 0.31 1.51 0.16
11.48 -2.16 0.31 1.51 0.16
11.87 -2.16 0.31 1.51 0.16
12.27 -2.02 0.47 1.36 0.19
12.67 -1.91 0.52 1.27 0.09
13.07 -1.84 0.59 1.22 0.05
13.47 -1.93 0.54 1.46 0.02
13.85 -2.12 0.33 1.91 0.02
14.25 -2.33 0.26 2.12 0.02
14.64 -2.42 0.21 2.24 0.00
15.04 -2.49 0.26 2.31 0.00
15.44 -2.54 0.26 2.33 0.00
15.84 -2.59 0.28 2.31 0.02
16.24 -2.54 0.31 2.19 0.00

23

Group A: '023
(no units) (no units) (no units) (no units)
TIME
MARKER STAMP
0.00 7.0 11.0 -4.0 43.0
0.40 8.0 14.0 -5.0 45.0
0.80 8.0 12.0 -4.0 42.0
1.18 10.0 14.0 -5.0 45.0
1.58 10.0 14.0 -4.0 46.0
1.97 5.0 16.0 -4.0 45.0
2.37 5.0 11.0 -3.0 44.0
2.77 8.0 8.0 -1.0 46.0
3.17 6.0 11.0 -6.0 44.0
3.57 5.0 10.0 -7.0 43.0
3.95 5.0 12.0 -6.0 45.0
4.35 7.0 11.0 -5.0 44.0
4.75 7.0 9.0 -4.0 40.0
5.15 8.0 12.0 -6.0 41.0
5.55 8.0 12.0 -3.0 40.0
5.93 9.0 11.0 -4.0 43.0
6.33 8.0 11.0 -3.0 43.0
6.73 4.0 9.0 -6.0 42.0
7.13 7.0 12.0 -6.0 39.0
7.53 8.0 11.0 -6.0 38.0
7.92 6.0 8.0 -5.0 40.0
8.32 4.0 8.0 -6.0 41.0
8.72 5.0 7.0 -8.0 42.0
9.12 6.0 7.0 -7.0 42.0
9.52 6.0 9.0 -7.0 43.0
9.90 4.0 10.0 -6.0 44.0
10.30 6.0 8.0 -2.0 41.0
10.68 7.0 9.0 -2.0 41.0
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 22:10 przez trefil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt mar 27, 2009 14:20

Przy jakiej temperaturze silnika robiłeś te logi?

Ja bym zaczął od zdjęcia pokrywy zaworów i sprawdzenia okablowania przy pompkach, bo masz dość duży BIP na 4 cylindrze.

Korekcja na dwóch pompkach też już spora.... Ale zacznij od okablowania. I wrzuć logi czy się poprawiło w 023.


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » pt mar 27, 2009 14:58

czyzaczek pisze:Przy jakiej temperaturze silnika robiłeś te logi?

Ja bym zaczął od zdjęcia pokrywy zaworów i sprawdzenia okablowania przy pompkach, bo masz dość duży BIP na 4 cylindrze.

Korekcja na dwóch pompkach też już spora.... Ale zacznij od okablowania. I wrzuć logi czy się poprawiło w 023.
Temperatura 80 stopni, więcej nie chce podejść, jutro sprawdzę te kable. Czy jak zdejmę tą pokrywę to trzeba nowej uszczelki?



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt mar 27, 2009 15:12

Jak przeżyje zdejmowanie, tzn. nie uszkodzisz jej to nie będzie nowa potrzebna....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn mar 30, 2009 22:54

Pompo wtryski.
Na kanale 18 - powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.



trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » śr kwie 01, 2009 11:37

roman58 pisze:Pompo wtryski.
Na kanale 18 - powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.
Sprawdziłem blok 18 i są same 0, ciekawe czy to dwumas jest przyczyna tych drgań podczas przyspieszania. Dziwi mnie tylko, że te drgania wystepują dopiero po rozgrzaniu silnika.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr kwie 01, 2009 13:47

Sprawdziłeś okablowanie?


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » śr kwie 01, 2009 14:31

niby z kablami wszystko ok, chyba że gdzieś jeszcze te kable posprawdzać



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt kwie 03, 2009 15:26

Może słabe ciśnienie na pompie zasilającej,jak masz manometr to możesz sprawdzić.

Tu masz foto.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt kwie 03, 2009 15:31 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dodi79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt cze 12, 2007 08:34
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Dodi79 » wt kwie 07, 2009 09:36

u mnie przyczyną drgan podczas przyspieszania okazały się przeguby wewnętrzne...


Moja golfina...:) TDI (AXR)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222694

lebiodek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lut 15, 2007 21:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lebiodek » wt kwie 07, 2009 11:42

Witam,
u mnie też był to przegub wewnętrzny prawy. Po wymianie jak rękę odjął :grin:



Awatar użytkownika
Dodi79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt cze 12, 2007 08:34
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Dodi79 » wt kwie 07, 2009 11:45

to jest własnie bolączka nowszych TDI , moment obrotowy jest coraz wiekszy a technologia nadal ta sama co przed laty i bardzo czesto własnie te przeguby (wewnetrzne) sie wyrabiaja... a objawy podobne do padajacej "dwumasy"
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 11:46 przez Dodi79, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja golfina...:) TDI (AXR)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222694

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt kwie 07, 2009 14:11

ja mam ten sam problem, dodam tylko że mam ALH na pompie więc chyba to te zakichane przeguby, i też mam te objawy podczas przyspieszania no i tylko w trasie jak już dobrze auto się rozgrzeje (po kilkudziesięciu kilometrach), czasem to zanika by potem znów powrócić??? jak sprawdzić ewentualnie, który przegub do wymiany?
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 14:12 przez Gebi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dodi79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt cze 12, 2007 08:34
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Dodi79 » wt kwie 07, 2009 14:58

wyjmij ten co sie łatwiej wyjmuje czyli z długieł półosi, jak bedzie zły to napewno i drugi juz jest nietęgi... lepiej dwa wymienic...


Moja golfina...:) TDI (AXR)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222694

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości