Turbina i prawdopodobnie zapieczone kierownice
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Turbina i prawdopodobnie zapieczone kierownice
Witam serdecznie.
Golf MK3 TDI AFN 97r
Zwracam sie z prośbą o pomoc, w połowie lutego zdecydowalem sie na diagnoze mojego silnika ponieważ ciągle i ciągle pojawiał sie "notlauf"
Pojechałem do jednego z warszatatow specialicującego sie w turbinach, po diagnostyce Pan powiedział ze mam do czyszczenia turbine. Cena-350. Po rozebraniu jej dostałem telefon z informacją ze mojej turbiny nie da sie wyczyscic bądz zregenerowac.
Zaoferowano mi zregenerowaną turbinkę od AWX-a, ok zgodziłem sie. Wymiana + turbina kosztowały mnie 1600zł
Miało byc juz dobrze.... ale.. Po tygodniu i około 400 przejechanych kilometrach - Kolejny notlauf. Wrociłem do warsztatu, panowie wymienili gruche na nową.
I znowu miało byc dobrze... po 2 tygodniach ponowne notlauf-y, pomyslałem ze skoro mam juz zregenerowaną turbine i nową gruche na niej to nie moze byc jej wina wiec wymieniłem N75 i prawie całą instalacje podcisnienia (N75 + wężyki 280zł) - nic nie pomogło jak przeładowywało tak przeładowuje w dalszym ciągu.
Wróciłem po raz 2 do Pana mechanika, diagnoza - przeładowane turbo, przyczyna zapieczone kierownice. W tym momencie od wymiany (na zregenerowaną turbine) przejechałem niecałe 1000 km. Ciekawe dlaczego tak szybko kierownice sie zapiekły.
Teraz po wyczyszczeniu turbiny jeszcze nie bylo zadnego notlauf-u ale ja juz czuje ze powoli zaczyna przeładowywac. Silnik im wiecej dni po wizycie w warszatacie pracuje jakby coraz ciężej i głosniej, tak jak to miało miejsce przed czyszczeniem kierownic.
Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?
Po zdjęciu węża prowadzącego od intercoolera do silnika zauważylem ze w srodku rury na jej sciankach sa slady oleju. Czy to jest prawidłowe?
Bardzo proszę was o rade bo mi forsa i pomysły już się skończyły.
Golf MK3 TDI AFN 97r
Zwracam sie z prośbą o pomoc, w połowie lutego zdecydowalem sie na diagnoze mojego silnika ponieważ ciągle i ciągle pojawiał sie "notlauf"
Pojechałem do jednego z warszatatow specialicującego sie w turbinach, po diagnostyce Pan powiedział ze mam do czyszczenia turbine. Cena-350. Po rozebraniu jej dostałem telefon z informacją ze mojej turbiny nie da sie wyczyscic bądz zregenerowac.
Zaoferowano mi zregenerowaną turbinkę od AWX-a, ok zgodziłem sie. Wymiana + turbina kosztowały mnie 1600zł
Miało byc juz dobrze.... ale.. Po tygodniu i około 400 przejechanych kilometrach - Kolejny notlauf. Wrociłem do warsztatu, panowie wymienili gruche na nową.
I znowu miało byc dobrze... po 2 tygodniach ponowne notlauf-y, pomyslałem ze skoro mam juz zregenerowaną turbine i nową gruche na niej to nie moze byc jej wina wiec wymieniłem N75 i prawie całą instalacje podcisnienia (N75 + wężyki 280zł) - nic nie pomogło jak przeładowywało tak przeładowuje w dalszym ciągu.
Wróciłem po raz 2 do Pana mechanika, diagnoza - przeładowane turbo, przyczyna zapieczone kierownice. W tym momencie od wymiany (na zregenerowaną turbine) przejechałem niecałe 1000 km. Ciekawe dlaczego tak szybko kierownice sie zapiekły.
Teraz po wyczyszczeniu turbiny jeszcze nie bylo zadnego notlauf-u ale ja juz czuje ze powoli zaczyna przeładowywac. Silnik im wiecej dni po wizycie w warszatacie pracuje jakby coraz ciężej i głosniej, tak jak to miało miejsce przed czyszczeniem kierownic.
Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?
Po zdjęciu węża prowadzącego od intercoolera do silnika zauważylem ze w srodku rury na jej sciankach sa slady oleju. Czy to jest prawidłowe?
Bardzo proszę was o rade bo mi forsa i pomysły już się skończyły.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 21:03 przez Kamil81Waw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czujnik ciśnienia doładowania, wiem ze były dwie opcje w afn, w sterowniku lub na rurze ciśnieniowej.Kamil81Waw pisze:Nie jestem w temacie, co to jest map sensor?piter_s pisze:może map sensor świruje, a co do oleju to troszkę może byc.
jak idzie wężyk do podszybia, tam jest sterownik i wężyk jest podpięty do niego to map sensor jest w ecu.
sprawdzić ten wężyk czy jest ok.
Jeżeli masz katalizator,to koniecznie go wytnij.Jest częstą przyczyną takiego stanu rzeczy.Kamil81Waw pisze:Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?
Ja proponuje zrobić logi dynamiczne doładowania turbiny,czyli podłączyć vaga.Raczej wątpię,że to wina map sensora.Ale idzie go sprawdzić montując wskaznik doładowania.
Porównujesz wskazania z wskazaniami vaga i wtedy wiesz co się wysrało.
Często wariują,ale te nowsze,gdyż są narażone na bezpośrednie działanie oleju,co powoduje ich zabrudzenie i w konsekwencji zły odczyt ciśnienia.
[ Dodano: 31 Mar 2009 20:56 ]
W golfach map sensory wbudowane były w komputer.Na rurze montowane były między innymi w passatach.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 20:56 przez sagon, łącznie zmieniany 3 razy.
AFN 165,5@380,8
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pan mechanik (rogalotti) nic nie mówił o koniecznosci korygowania softu, wiec trudno mi ocenić czy czy była/jest ona konieczna.Adamm pisze:jedno mnie tylko zastanawia, wsadziles wieksze turbo bez korekty softu??
[ Dodano: 01 Kwi 2009 20:03 ]
t0mal pisze:Dodam, że jak już tak robisz wszystko na całego to sprawdź wtryski, jeśli źle rozpylają to niedokładnie spala się paliwo, pojawia się sadza i zapieka kierownice, tak samo może być po "ruskiej ropie"
[ Dodano: 31 Mar 2009 23:22 ]
jakiś malutki akumolatorek masz jak Ci pali na nim?
Akumulator mam 61 lub 62 ah jeszcze w miarę nowy, na "ruskiej" ropie nie jeżdzę, auto pali nawet w najwieksze mrozy z półobrotu Dodam jeszcze ze ma przejechane 252000KM i nie za bardzo wiek jak sprawdzic czy wtryski sa w dobrym stanie.
Po takim zabiegu niepotrzebna jest korekta softu.To nie 216tki.
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 20:04 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.
AFN 165,5@380,8
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po kilku dniach i wycieczce w polskie góry muszę powiedzieć ze problemy odeszły w niepamieć, silnik pracuje bardzo równo po wycięciu KATALIZATORA!!sagon pisze:Jeżeli masz katalizator,to koniecznie go wytnij.Jest częstą przyczyną takiego stanu rzeczy.Kamil81Waw pisze:Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?
Ja proponuje zrobić logi dynamiczne doładowania turbiny,czyli podłączyć vaga.Raczej wątpię,że to wina map sensora.Ale idzie go sprawdzić montując wskaznik doładowania.
Porównujesz wskazania z wskazaniami vaga i wtedy wiesz co się wysrało.
Często wariują,ale te nowsze,gdyż są narażone na bezpośrednie działanie oleju,co powoduje ich zabrudzenie i w konsekwencji zły odczyt ciśnienia.
[ Dodano: 31 Mar 2009 20:56 ]
W golfach map sensory wbudowane były w komputer.Na rurze montowane były między innymi w passatach.
Wielkie dzięki za podpowiedz masz plusa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 162 gości