Turbina i prawdopodobnie zapieczone kierownice

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kamil81Waw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Turbina i prawdopodobnie zapieczone kierownice

Post autor: Kamil81Waw » wt mar 31, 2009 20:27

Witam serdecznie.
Golf MK3 TDI AFN 97r

Zwracam sie z prośbą o pomoc, w połowie lutego zdecydowalem sie na diagnoze mojego silnika ponieważ ciągle i ciągle pojawiał sie "notlauf"
Pojechałem do jednego z warszatatow specialicującego sie w turbinach, po diagnostyce Pan powiedział ze mam do czyszczenia turbine. Cena-350. Po rozebraniu jej dostałem telefon z informacją ze mojej turbiny nie da sie wyczyscic bądz zregenerowac.
Zaoferowano mi zregenerowaną turbinkę od AWX-a, ok zgodziłem sie. Wymiana + turbina kosztowały mnie 1600zł :grrr:

Miało byc juz dobrze.... ale.. Po tygodniu i około 400 przejechanych kilometrach - Kolejny notlauf. Wrociłem do warsztatu, panowie wymienili gruche na nową.

I znowu miało byc dobrze... po 2 tygodniach ponowne notlauf-y, pomyslałem ze skoro mam juz zregenerowaną turbine i nową gruche na niej to nie moze byc jej wina wiec wymieniłem N75 i prawie całą instalacje podcisnienia (N75 + wężyki 280zł) :grrr: - nic nie pomogło jak przeładowywało tak przeładowuje w dalszym ciągu.

Wróciłem po raz 2 do Pana mechanika, diagnoza - przeładowane turbo, przyczyna zapieczone kierownice. W tym momencie od wymiany (na zregenerowaną turbine) przejechałem niecałe 1000 km. Ciekawe dlaczego tak szybko kierownice sie zapiekły.

Teraz po wyczyszczeniu turbiny jeszcze nie bylo zadnego notlauf-u ale ja juz czuje ze powoli zaczyna przeładowywac. Silnik im wiecej dni po wizycie w warszatacie pracuje jakby coraz ciężej i głosniej, tak jak to miało miejsce przed czyszczeniem kierownic.

Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?

Po zdjęciu węża prowadzącego od intercoolera do silnika zauważylem ze w srodku rury na jej sciankach sa slady oleju. Czy to jest prawidłowe?
Bardzo proszę was o rade bo mi forsa i pomysły już się skończyły.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 21:03 przez Kamil81Waw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt mar 31, 2009 20:30

może map sensor świruje, a co do oleju to troszkę może byc.



Kamil81Waw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kamil81Waw » wt mar 31, 2009 20:35

piter_s pisze:może map sensor świruje, a co do oleju to troszkę może byc.
Nie jestem w temacie, co to jest map sensor?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt mar 31, 2009 20:51

Kamil81Waw pisze:
piter_s pisze:może map sensor świruje, a co do oleju to troszkę może byc.
Nie jestem w temacie, co to jest map sensor?
czujnik ciśnienia doładowania, wiem ze były dwie opcje w afn, w sterowniku lub na rurze ciśnieniowej.
jak idzie wężyk do podszybia, tam jest sterownik i wężyk jest podpięty do niego to map sensor jest w ecu.
sprawdzić ten wężyk czy jest ok.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt mar 31, 2009 20:51

Kamil81Waw pisze:Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?
Jeżeli masz katalizator,to koniecznie go wytnij.Jest częstą przyczyną takiego stanu rzeczy.

Ja proponuje zrobić logi dynamiczne doładowania turbiny,czyli podłączyć vaga.Raczej wątpię,że to wina map sensora.Ale idzie go sprawdzić montując wskaznik doładowania.
Porównujesz wskazania z wskazaniami vaga i wtedy wiesz co się wysrało.
Często wariują,ale te nowsze,gdyż są narażone na bezpośrednie działanie oleju,co powoduje ich zabrudzenie i w konsekwencji zły odczyt ciśnienia.

[ Dodano: 31 Mar 2009 20:56 ]
W golfach map sensory wbudowane były w komputer.Na rurze montowane były między innymi w passatach.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 20:56 przez sagon, łącznie zmieniany 3 razy.


AFN 165,5@380,8

Kamil81Waw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kamil81Waw » wt mar 31, 2009 21:28

Jutro pojadę na wycięcie katalizatora.
Sprawdziłem, wąż podcisnienia idzie do podszybia, kiedy go dotknąłem zszedł z krućca prawie bez oporu, jutro postaram sie zapodać tam jakis cybant, bedzie ciezko bo jest tam bardzo mało miejsca.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt mar 31, 2009 23:13

jedno mnie tylko zastanawia, wsadziles wieksze turbo bez korekty softu??


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 31, 2009 23:20

Dodam, że jak już tak robisz wszystko na całego to sprawdź wtryski, jeśli źle rozpylają to niedokładnie spala się paliwo, pojawia się sadza i zapieka kierownice, tak samo może być po "ruskiej ropie"

[ Dodano: 31 Mar 2009 23:22 ]
jakiś malutki akumolatorek masz :) jak Ci pali na nim?



Kamil81Waw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kamil81Waw » śr kwie 01, 2009 19:56

Adamm pisze:jedno mnie tylko zastanawia, wsadziles wieksze turbo bez korekty softu??
Pan mechanik (rogalotti) nic nie mówił o koniecznosci korygowania softu, wiec trudno mi ocenić czy czy była/jest ona konieczna.

[ Dodano: 01 Kwi 2009 20:03 ]
t0mal pisze:Dodam, że jak już tak robisz wszystko na całego to sprawdź wtryski, jeśli źle rozpylają to niedokładnie spala się paliwo, pojawia się sadza i zapieka kierownice, tak samo może być po "ruskiej ropie"

[ Dodano: 31 Mar 2009 23:22 ]
jakiś malutki akumolatorek masz :) jak Ci pali na nim?

Akumulator mam 61 lub 62 ah jeszcze w miarę nowy, na "ruskiej" ropie nie jeżdzę, auto pali nawet w najwieksze mrozy z półobrotu :D Dodam jeszcze ze ma przejechane 252000KM i nie za bardzo wiek jak sprawdzic czy wtryski sa w dobrym stanie.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr kwie 01, 2009 20:03

Po takim zabiegu niepotrzebna jest korekta softu.To nie 216tki.
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 20:04 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Kamil81Waw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kamil81Waw » ndz kwie 05, 2009 23:26

sagon pisze:
Kamil81Waw pisze:Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?
Jeżeli masz katalizator,to koniecznie go wytnij.Jest częstą przyczyną takiego stanu rzeczy.

Ja proponuje zrobić logi dynamiczne doładowania turbiny,czyli podłączyć vaga.Raczej wątpię,że to wina map sensora.Ale idzie go sprawdzić montując wskaznik doładowania.
Porównujesz wskazania z wskazaniami vaga i wtedy wiesz co się wysrało.
Często wariują,ale te nowsze,gdyż są narażone na bezpośrednie działanie oleju,co powoduje ich zabrudzenie i w konsekwencji zły odczyt ciśnienia.

[ Dodano: 31 Mar 2009 20:56 ]
W golfach map sensory wbudowane były w komputer.Na rurze montowane były między innymi w passatach.
Po kilku dniach i wycieczce w polskie góry muszę powiedzieć ze problemy odeszły w niepamieć, silnik pracuje bardzo równo po wycięciu KATALIZATORA!!
Wielkie dzięki za podpowiedz masz plusa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 162 gości