powietrze w przewodach paliwowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 30, 2006 20:17
Lokalizacja: Starachowice/Kielce

powietrze w przewodach paliwowych

Post autor: lukker » sob lis 08, 2008 21:26

Siemka
Czy jak mam pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych idących od filtra paliwa to czego może być wina? Czy przez to mogą być problemy z zapalaniem za zimnym?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lis 08, 2008 21:51

Niestety może to być przyczyną złego odpalania, spadku mocy, szybkiej śmierci wtryskiwaczy i pompy wtryskowej, więc musisz to jak najszybciej naprawić. Bańki powietrza biorą się z jakiejś nieszczelności, prawdopodobnie któryś przewód gumowy źle przylega do króćca. Musisz dokładnie popatrzeć czy przewody paliwowe idące do filtra są dobrze podpięte, jeśli tak szukaj dalej idąc od filtra do zbiornika paliwa.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9270
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob lis 08, 2008 23:18

Ja mialem babelki i jak wymienilem wezyki od nadmiarow z wtryskow to bablowanie ustalo. Ogolnie to posprawdzaj wszytskie wezyki i ich szczelnosc.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt lis 14, 2008 01:09

jakiej marki jest filter paliwa?


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pt lis 14, 2008 19:31

witam , tez mam ten sam problem , znalazłem lekko przeciety waz od przelewu tylko nie wiem gdzie moge kupic takie przewody paliwowe bo nigdzie u mnie nie maja , chodzi mi o ten bezbarwny i obok niego . moze ktos sie orientuje?



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » pt lis 14, 2008 19:37

Ja miałem również pęcherzyki powietrza. Wymiana filtra paliwa pomogła. I teraz już jest ok. Zresztą idzie zima a na zime poleca się wymianę filtra.



Awatar użytkownika
kulbiks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 15, 2008 16:10
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: kulbiks » wt mar 31, 2009 10:44

Mam podobny problem, wymieniłem filtr paliwa, przewody sprawdzone, słyszałem że pod tylną kanapą chyba w okolicy pompy paliwowej jest coś, co należy od czasu do czasu przeczyścić może ktoś wytłumaczyć mi czego mam szukać...??

[ Dodano: 31 Mar 2009 10:47 ]
Dodam jeszcze że pojawienie powietrza w przewodzie skutkuje u mnie znacznym spadkiem mocy. Wymienić przewody na nowe?


prędkość jest Bogiem, szybkość nałogiem, muza zabawą a motor podstawą...

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt mar 31, 2009 13:42

mi się wydaje, że z pęcherzykami powietrza to do końca nie jest tak jak się pisze... jeżeli chodzi o TDI na pompie to przecież w niej samej jest ok. 0,6l paliwa więc drobne przerwy w dopływie nie powinny mieć specjalnego wpływu na moc itp, zresztą gdyby tak było to silnik powinien przerywać, dławić się itp zresztą układ podaje paliwo z nadmiarem a nie spalona jego część wraca przewodami do filtra, jeżeli chodzi o złe odpalanie na zimnym to śmiem twierdzić (pomijając świece żarowe, akumulator itp) że większość pozostałych przypadków to walnięty czujnik temperatury cieczy i przekłamania idące z niego do ECU (inna dawka startowa czy początek wtrysku). Gdyby brakowało paliwa z powodu pęcherzyków to brak paliwa jest brakiem bez względu czy auto dziś odpalam po raz pierwszy czy enty...



Awatar użytkownika
kulbiks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 15, 2008 16:10
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: kulbiks » wt mar 31, 2009 20:15

No dokładnie- u mnie wystąpił brak mocy, przeczyściłem ten wkład w zbiorniku (podający paliwo) i widzę poprawę, ale jeszcze coś muszę podziałać, wydaje mi się że te pęcherze są wynikiem nałożenia się przytkanego przewodu (tylko jeszcze nie doszedłem w którym miejscu) i nieszczelności w układzie doprowadzającym paliwko- wynik zasysanie powietrza przez nieszczelność. Orientuje się może ktoś czy zaraz przy zbiorniku znajduje się jakiś dodatkowy filtr- prócz tego pod maską??

[ Dodano: 31 Mar 2009 20:24 ]
dodam jeszcze tylko, że problemów z odpalaniem nie mam. Na pierwszym biegu autko jedzie normalnie, dynamicznie,2,3 podobnie... ale przy 4 i 5 np przy wyprzedzaniu kiedy potrzeba troche dynamiczniej przyspieszyć czuje zdecydowany spadek mocy. Obserwowałem też te bąble podczas dodawania gazu na postoju- kiedy paliwo jest zasysane widzę jak wraz z nim "leci" powietrze do silnika, a na miejsce "starych bąbli pojawiają się nowe. Gdyby coś komuś wpadło do głowy to czekam na wszelkie diagnozy :bigok:


prędkość jest Bogiem, szybkość nałogiem, muza zabawą a motor podstawą...

ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » wt mar 31, 2009 21:15

kiedyś opisywałem przypadek zapowietrzania się układu paliwowego poprzez filter paliwowy po wymianie filtra paliwowego miałem potęzne peturbacje zsilnikiem konkretnie z odpalaniem.Po postoju nocnym paliwo cofało się do tego stopnia że w przewodach nie by lo paliwa.Zanim nastąpiło popełnienie to jeżli nawet odpalił to chodził jak bym mu zabrał przynajmniej 1 gar.Po przeanalizowaniu doszłem do wniosku że pracę wykonywałem tylko wymiana filtraico było otóż jeden wielki bunel rurka wychodząca z filtra paliwowego do silnika była nieszczelna.Tamtędu następowało zapowietrzaniee silnika taki bubel napsuł mi krwi że w głowie się nie mieści.Wymieniłem filtr i problem się skończył.Musisz sprawdzić wszystkie połączenia układu paliwowego pokolei i dokładnie.



Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » wt mar 31, 2009 22:11

kulbiks pisze:Na pierwszym biegu autko jedzie normalnie, dynamicznie,2,3 podobnie... ale przy 4 i 5 np przy wyprzedzaniu kiedy potrzeba troche dynamiczniej przyspieszyć czuje zdecydowany spadek mocy
jedziesz na Vag, robisz test dynamiczny i sprawa będzie jasna.Stawiam na przepływomierz powietrza.Babelki powietrza w układzie paliwowym nie mają tu nic do znaczenia.Jeśli auto pali opornie, to owszem ma znaczenie.Podepnij po Vag-a swoją brykę :bigok:


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
kulbiks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 15, 2008 16:10
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: kulbiks » śr kwie 01, 2009 10:08

Właśnie- czemu o tym wcześniej nie pomyślałem, szukałem odpowiedzi w bąblach powietrza, a to może być całkiem co innego. W piątek jadę się podpiąć, swoją drogą ciekawe co z tego wyjdzie... :chytry:


prędkość jest Bogiem, szybkość nałogiem, muza zabawą a motor podstawą...

Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » ndz kwie 05, 2009 14:55

kulbiks, jakieś wieści po diagnozie? :chytry:


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
kulbiks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 15, 2008 16:10
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: kulbiks » pn kwie 06, 2009 12:32

Z tego co usłyszałem w stacji diagnostycznej wynika, że mam nieszczelności w układzie dolotowym powietrza... Te moje braki mocy zaczęły się od wymiany filtrów benzyny i powietrza, stąd myślałem, że uszkodziłem wężyki i jest nieszczelność w ukł.paliwowym, a ja po prostu coś źle złożyłem w ukł.dolotowym powietrza, bo podczas wymiany w/w filtru powietrza zdemontowałem praktycznie cały ukł.dolotowy, żeby oczyścić go z oleju zassanego z odymnej. Wiesz może czy przepływomierz mogłem uszkodzić mechanicznie? Idę za moment do garażu, zaraz dopisze to co zaobserwuje :helm:

[ Dodano: 06 Kwi 2009 13:09 ]
I potwierdziło się- coś gdzieś syczy tak dziwnie


prędkość jest Bogiem, szybkość nałogiem, muza zabawą a motor podstawą...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości