szarpanie, nierówna praca silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szymski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 10, 2006 12:27
Lokalizacja: Warszawa

szarpanie, nierówna praca silnika

Post autor: szymski » pn mar 30, 2009 23:31

Witam,

niestety na forum nie znalazłem podobnego przypadku...,
zaznaczam, że stał się to z dnia na dzień :(
po odpaleniu i zimnym silniku występuje nierówna praca silnika, szarpanie, obroty spadają i wzrastają z regularną częstotliwością , widoczne jest to na obrotomierzu i oczywiście odczuwalne w całym pojeździe...
Przy podniesieniu obrotów powiedzmy np. do 1500 i stałym ich utrzymywaniu jest ta sama sytuacja tylko ze zwiększoną częstotliwością. Przy dodawaniu gazu od obrotów jałowych do ok. 2000, tzw. "gazowanie" czuć te szarpnięcia i nierówną pracę, ale tylko przy szybkim i zdecydowanym podnoszeniu obrotów. W momencie gdy pojazd jest już w pełni rozgrzany wszystko ustępuje i wraca do normy, nie ma żadnych objawów usterki i silnik pracuje tak jak zwykle, brak podejrzanych objawów...
Macie na to jakiś pomysł?

pzdr



Awatar użytkownika
corben
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw lut 07, 2008 13:41
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: corben » pn mar 30, 2009 23:47

Jakby ci się coś z jednym "garem" stało, jakby nie palił na jeden gar.
Może stracił kompresję na nim. Może przez świecę żarową ucieka?
Tyle według mojej oceny.
pozdro


VW Sharan 1.9 TDI 115 KM 2000 r, MK II
CB TTI 770 + Sirio ML-145
Sony GiGaPanel + 10 głośników
Mój SZARIK http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225559

szymski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 10, 2006 12:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: szymski » pn mar 30, 2009 23:55

stało się to niedawno więc nie zdążyłem się jeszcze nigdzie z tym udać,
dodam jedynie, że przy próbie jazy na nierozgrzanym silniku przy niskich obrotach występuje typowy efekt "żabki"



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt mar 31, 2009 00:09

szymski, skontakuj sie z kolega Adamm z forum, podlaczy Ci auto pod vaga, zobaczy jakie bledy, przeprowadzi logi dynamiczne i jak cos mysle ze bedzie w stanie usterke zdjagnozowac i usunąć, chlopak ogarniety jest.

Pozdro!


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

szymski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 10, 2006 12:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: szymski » wt mar 31, 2009 11:44

dziś śpiesząc się do pracy odpiołem wtyczkę od przepływomierza i jak ręką odjął wszystko wróciło do normy i silnik pracuje równo jak zwykle,
wpiłąłem ją ponownie i problem powrócił :( czy to wina przepływomierza?

[ Dodano: 15 Kwi 2009 14:52 ]
podpięty do VAG został już trzy razy i nie ma żadnych błędów

w tej chwili w czasie jazdy na niskich obrotach pomiędzy ok. 1000 a 2000 występuje szarpanie, powyżej wszystko ok, moc ok.
Do tego strasznie zaczął kopcić.
Czy ktoś mi podpowie gdzie szukać usterki?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 150 gości