Stary Diesel 1,6 problem ze znakami?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stary Diesel 1,6 problem ze znakami?
witam. Mam taki problem, ale zaczne od poczatku...
w transporterze T3 jest wlozony silnik z golfa 1,6TD przy czym na 100% nie ma znaku na kole zamachowym, jest za to znak na obudowie skrzyni ! w takim przypadku mam pytanie czy ewentualny znak (ma byc w GMP czy moze kilka stopni przed GMP? a jesli tak to ile)., Poratujcie prosze bo sam juz zglupialem i zrzucilem glowice i recznie zaznaczylem na kole swoje GMP wzgledem znaku na skrzyni ,ale chcialbym miec 100% pewnosc czy pompa i walek ma byc ustawione na znaki wzgledem GMP czy inaczej??
w transporterze T3 jest wlozony silnik z golfa 1,6TD przy czym na 100% nie ma znaku na kole zamachowym, jest za to znak na obudowie skrzyni ! w takim przypadku mam pytanie czy ewentualny znak (ma byc w GMP czy moze kilka stopni przed GMP? a jesli tak to ile)., Poratujcie prosze bo sam juz zglupialem i zrzucilem glowice i recznie zaznaczylem na kole swoje GMP wzgledem znaku na skrzyni ,ale chcialbym miec 100% pewnosc czy pompa i walek ma byc ustawione na znaki wzgledem GMP czy inaczej??
tak , ma byc znak , ale tylko jak koło zamachowe jest oryginalne , jeśli ktoś przekładał , to powinien zrobić sobie sam ten znak wzorując sie na znaku ze starego koła , widocznie tak nie zrobił , wałek ma nacięcie do włożenia specjalnego płaskownika , unieruchamiającego wałek rozrządu w czasie zakładania paska
[ Dodano: 23 Mar 2009 21:23 ]
a patrzyłeś na całym obwodzie koła ? bo bywa tak że znak jest ale sie nie zgadza z położeniem tłoka pierwszego cylindra w GMP, tak jest u mnie , koledzy z forum piszą że nie da sie inaczej przykręcić , a ja wiem na 100 procent że sie da
[ Dodano: 23 Mar 2009 21:23 ]
a patrzyłeś na całym obwodzie koła ? bo bywa tak że znak jest ale sie nie zgadza z położeniem tłoka pierwszego cylindra w GMP, tak jest u mnie , koledzy z forum piszą że nie da sie inaczej przykręcić , a ja wiem na 100 procent że sie da
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 22:21 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
da się , nie chodzi o docisk bo jego sie przykręca do wału , i jego sie nie da przykręcić inaczej bo ma śruby niesymetrycznie w wale i docisku , ale ja pisze o kole zamachowym na którym są owe znaki , i koło zamachowe nie ma nic wspólnego z dociskiem , koło zamachowe ma śruby symetrycznie , i wystarczy że ktoś założy jak nie ma kołka ustalającego , i masz już myk , to samo było u mnie , każdy mówił że sie nie da , mam koło na 9 śrub , i było źle założone , kołki są n a wcisk i czasem wypadająarwam pisze:w silnikach 1,6 d czy TD się inaczej nie da przykręcić koła zamachowego kompletem śrub bo masz niesymetryczne romieszczenie śrubkoledzy z forum piszą że nie da sie inaczej przykręcić , a ja wiem na 100 procent że sie da
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 19:24 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
ehm..chyba niejasno opisalem problem i zle mnie zrozumieliscie ;/
zaczne od tego ze to vw transporter T3 1,6D w ktorym padl silnik, a jako ze mialem silnik ze swojego staruszka golfa TD wiec taki mu zapodalem. transporter sprzeglo ma rozwiazane w sposob klasyczny, czyli kolo zamachowe jest mocowane do walu(sruby niesymetryczne wiec na 100% nie da sie zalozyc kola inaczej!), na to sprzeglo i na to klasyczny docisk z tloczonej blachy...Fabryczny znak jest jest umieszczony wlasnie na docisku, jest to taki zabek... sęk w tym ze u mnie poprzedni wlasciciel dal docisk jakas podrobe ktory nie ma tego zabka wiec tak naprawde nie mam znaku na na wale..w obudowei skrzyni znajduje sie standardowy dla VW otworek ze znakiem tak ze tu mam punkt odniesienia
sciaglem glowice ustawilem dokladnie 1 cyl w GMP(czyli denko tloka troche ponad plaszczyzne bloku) i w tym miejscu zaznaczylm na docisku swoj znak tak ze mam swoj wlasny znak wybity w GMP 1 cyl..ale moje pytanie brzmi czy walek rozrzadu i pompe ustawia sie do GMP czy moze do znaku ktory jest faktycznie fabrycznie wybity np.6st przed GMP??
zaczne od tego ze to vw transporter T3 1,6D w ktorym padl silnik, a jako ze mialem silnik ze swojego staruszka golfa TD wiec taki mu zapodalem. transporter sprzeglo ma rozwiazane w sposob klasyczny, czyli kolo zamachowe jest mocowane do walu(sruby niesymetryczne wiec na 100% nie da sie zalozyc kola inaczej!), na to sprzeglo i na to klasyczny docisk z tloczonej blachy...Fabryczny znak jest jest umieszczony wlasnie na docisku, jest to taki zabek... sęk w tym ze u mnie poprzedni wlasciciel dal docisk jakas podrobe ktory nie ma tego zabka wiec tak naprawde nie mam znaku na na wale..w obudowei skrzyni znajduje sie standardowy dla VW otworek ze znakiem tak ze tu mam punkt odniesienia

Re: Stary Diesel 1,6 problem ze znakami?
marcys20 pisze:witam. Mam taki problem, ale zaczne od poczatku...
w transporterze T3 jest wlozony silnik z golfa 1,6TD przy czym na 100% nie ma znaku na kole zamachowym, jest za to znak na obudowie skrzyni ! w takim przypadku mam pytanie czy ewentualny znak (ma byc w GMP czy moze kilka stopni przed GMP? a jesli tak to ile)., Poratujcie prosze bo sam juz zglupialem i zrzucilem glowice i recznie zaznaczylem na kole swoje GMP wzgledem znaku na skrzyni ,ale chcialbym miec 100% pewnosc czy pompa i walek ma byc ustawione na znaki wzgledem GMP czy inaczej??
tu ma kolega napisane że silnik z golfa
[ Dodano: 25 Mar 2009 09:17 ]
no , chyba że kolega ma jeszcze ten starszy typ , z tak zwanym pełnym słoneczkiem
Re: Stary Diesel 1,6 problem ze znakami?
>tu ma kolega napisane że silnik z golfa
No silnik z golfa ale w transporterze ten silnik wspolpracuje z klasycznym sprzeglem ze sloneczkiem i lozyskiem oporowym identycznie jak w nysce czy innym FSO
w kazdym razie dzis mialem dostep do innego silnika 1,6 z walem i tlokami i ustawiajac na znak wychodzi ze tlok 1 cyl jest w gorze ale w plaszczyznie glowicy, a przeciez w dieslu tloki wychodza ponad bolk o pare dziesiatek mm! ustawiajac go fizycznie w GMP trzeba obrocic walem o jakiej 2-3zabki patrzac po wiencu rozrusznika...i co wy na to? bo ja juz zglupialem czy ustawic na moj recznie zrobiony GMP czy cofnac o te 2-3 zabki na wiencu i ustawic tak jak wyszlo w tamtym silniku?
No silnik z golfa ale w transporterze ten silnik wspolpracuje z klasycznym sprzeglem ze sloneczkiem i lozyskiem oporowym identycznie jak w nysce czy innym FSO

w kazdym razie dzis mialem dostep do innego silnika 1,6 z walem i tlokami i ustawiajac na znak wychodzi ze tlok 1 cyl jest w gorze ale w plaszczyznie glowicy, a przeciez w dieslu tloki wychodza ponad bolk o pare dziesiatek mm! ustawiajac go fizycznie w GMP trzeba obrocic walem o jakiej 2-3zabki patrzac po wiencu rozrusznika...i co wy na to? bo ja juz zglupialem czy ustawic na moj recznie zrobiony GMP czy cofnac o te 2-3 zabki na wiencu i ustawic tak jak wyszlo w tamtym silniku?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości