Pytanie co Do Turbospręzarki i Syczenia.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dzordz-VwBora
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:09
Lokalizacja: Newcastle Upon Tyne - UK / Modliborzyce (Lubelskie)
Kontakt:

Pytanie co Do Turbospręzarki i Syczenia.

Post autor: Dzordz-VwBora » sob mar 28, 2009 17:49

Witam, Posiadam VW BORE 1.9 TDI z 2000r. Autko posiada fabrycznie 90 koni.
MAM PYTANIE: Przy jakich obrotach włącza się Turbo? I kiedy autko najlepiej jedzie?
Problem jaki mnie nurtuje jest taki iż, NIE SŁYSZE SYCZENIA SWOJEJ TURBINY U Kumpla w TDI 110 Koni turbina syczy jak z czajnika :grin: natomiast u mnie nie :|


Morał z historii krótki, lecz nie wszystkim znany... Jak nie ma warunków nie zapier*alamy! :)
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob mar 28, 2009 18:17

Kolego max.moment obrotowy masz przy 1900 rpm,tak jak każdy seryjny tdi.Autko najlepiej jedzie w zakresie 1900-2500rpm,pózniej już nieco słabiej,a im wyżej,tym gorzej.
Co do świstu turbiny,to kolega ma turbinę ze zmienna geometrią,a te wydają właśnie taki charakterystyczny świst.U Ciebie też to występuje,tyle tylko,że jest to mniej słyszalne.
Dla wszelkiej pewności możesz sprawdzić jak Ci dmucha podłączając vaga.Ale na ogół wszystkie 90tki gwiżdżą nieco słabiej,dlatego ja bym się tym zbytnio nie martwił.
Ostatnio zmieniony sob mar 28, 2009 21:04 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Dzordz-VwBora
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:09
Lokalizacja: Newcastle Upon Tyne - UK / Modliborzyce (Lubelskie)
Kontakt:

Post autor: Dzordz-VwBora » sob mar 28, 2009 19:29

Dzięki wielkie.
A jeszcze mam takie małe pytanko.... dopiero co odebrałem prawko i chcę zobaczyć co te 90 kucy tam potrafi. Przy okazji trochę przycisnąć żeby silnik poczuł trochę swoich wnętrzności. :) Jak przyśpieszać z uzyskaniem max momentu obrotowego i mocą?
słyszałem coś takiego jak gaz na 3/4


Morał z historii krótki, lecz nie wszystkim znany... Jak nie ma warunków nie zapier*alamy! :)
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob mar 28, 2009 19:50

Jak chcesz zobaczyć,co autko potrafi,to tylko gaz w podłogę.Wtedy paliwa leje(paliwa) i dmucha turbiną na maxa.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » sob mar 28, 2009 20:01

sagon pisze:Autko najlepiej jedzie w zakresie 1900-2500rpm,pózniej już mu nieco słabiej
ale max moc masz cos ok 4tys obr.
Dzordz-VwBora, najpierw to autko rozgrzej.. jak ruszasz to tak z 2.5tys zeby gum nie palil a pozniej to juz do oporu.. ponad 4tys i zmiana biegu..
aha i po takiej jezdzie nie zapomnij przestudzic turbinki - tzn. odczekac ok 1min na wolnych obrotach zanim zgasisz auto..



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob mar 28, 2009 21:08

maroTdi, moc to tylko prędkość.Za dynamikę silnika odpowiada moment obrotowy.
Im większy,tym lepiej autko jedzie.Dlatego seryjne tdi najlepiej jadą w takim właśnie zakresie obrotów.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » sob mar 28, 2009 21:37

moc to moment *obr
a kiedy 100 zrobisz szybciej? przy 1.9-2.5 czy przy 3.8-4.2
chce jechac szybko musi krecic..



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » sob mar 28, 2009 21:51

sagon pisze:Co do świstu turbiny,to kolega ma turbinę ze zmienna geometrią,a te wydają właśnie taki charakterystyczny świst.U Ciebie też to występuje,tyle tylko,że jest to mniej słyszalne.
Dzordz-VwBora, w Borze z 2000r. zapewne tez jest turbina ze zmienna geometria. Podaj oznaczenie silnika to bedziemy wiedzieli jakie masz tam turbo. ALH ma ze zmienna geometria turbine a ma 90 kucy


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz mar 29, 2009 10:45

maroTdi, nie będę się z Tobą sprzeczał.Pamiętaj tylko,że mowa jest o seryjnym 90cio konnym silniku.Z doświadczenia wiem,że seria wcale nie ma góry i nie ma sensu katować go tak wysoko,bo efekt z jazdy będzie mizerny.
Jedz na trzecim załóżmy biegu trzymając silnik na 3500 i depnij,zobaczysz jak będzie się zbierał.
Zrób to samo przy 1900,to będziesz miał porównanie.
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 11:37 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » ndz mar 29, 2009 12:16

sagon, dobra rozne sa serie i jedna ciagnie do 3.8 inna do 4.4 ale do tego musisz miec wykres.. i wtedy bedzie wiadomo do ilu warto.. ale.. jaka moc masz przy 1900 ? 50-55KM? a przy 4000 ? 90 a na zdrowej serii nawet 100.. i kiedy auto lepiej przyspisza? majac 50 czy 90KM? :chytry: to mi wyjasnij.. bo dalej nie moge pojac.. bo wg Ciebie mam miec 1900 i krecic do 2500? i wtedy uzyskam najlepsze przyspieszenie? czyli wykozystam moc od 50 do 75KM a reszta koni to co?
i nie zapomnij ze majac zmienna geo. warto auto przegonic czasami pod czerwone pole..



Awatar użytkownika
Dzordz-VwBora
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:09
Lokalizacja: Newcastle Upon Tyne - UK / Modliborzyce (Lubelskie)
Kontakt:

Post autor: Dzordz-VwBora » ndz mar 29, 2009 12:58

Sagon masz trosze w tym racji na 3-biegu samochód zbiera się najlepiej. Nie mówiąc na wchodzeniu na czerwone pole leciutko mogę go cisnąc do 100 km/h.

maroTdi Powiem ci jakie ja odniosłem wrażenie.... Z moich spostrzeżeń wczorajszych wynika MAX MOMENT OBROTOWY ZALEŻY OD BIEGU... nie wiem może plete głupoty, przynajmniej ja tak odczułem. jak tu kolega Sagon wyżej pisał "Jedz na trzecim załóżmy biegu trzymając silnik na 3500 i depnij,zobaczysz jak będzie się zbierał. " Spróbowałem moc była nieprawdopodobna jak na te 90koni. na innych biegach już się tak nie dało bo albo trzeba było szybko zmienić bieg bo już się kończył moment obr. albo by był mól na 4, 5 biegu. natomiast wydaje mi się, że najlepszy moment uzyskuje się od 1900-2500rpm NA PIERWSZYCH 3 BIEGACH.
NIECH KTOŚ WYPOWIE SIĘ NA TE MOJE POWYŻSZE ZDANIA :bigok:
Aha... Testy te prowadziłem na paliwie z vervy na rozgrzany silniku oscylującym 90 c.
Silnik przypominam Oryginalnie 90Koni

[ Dodano: 29 Mar 2009 13:02 ]
PiotrusVW w Borze z 2000r. zapewne tez jest turbina ze zmienna geometria. Podaj oznaczenie silnika to bedziemy wiedzieli jakie masz tam turbo. ALH ma ze zmienna geometria turbine a ma 90 kucy[/quote]'

Dowiem się jak najszybciej jakiego typu jest tam Turbo i napisze tu w temacie...


Morał z historii krótki, lecz nie wszystkim znany... Jak nie ma warunków nie zapier*alamy! :)
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » ndz mar 29, 2009 13:15

Dzordz-VwBora pisze:Jedz na trzecim załóżmy biegu trzymając silnik na 3500
a zastanowiles sie jaka masz wtedy predkosc? wiadomo ze przy 90KM wazne z jaka predkoscia jedziesz.. i od 50 bedzie jechal lepiej niz od 90.. i dlatego im nizszy bieg tym lepiej przyspiesza.. na 4 bedzie gozej.. jak chcesz porownac przy jakich obr przyspiesza lepiej.. to jedz z tej samej predkosci.. np. 40 na 2 biegu (wieksze obroty) i z 40 na 3 biegu (mniejsze)
i sprawdz czasy od 0-100.. z wykozystaniem max 2.5tys obr a 2 raz zakrec do 4tys..

a jak masz zmienna geometrie i bedziesz jezdzil max 2.5tys to za niedlugo bedziesz czyscil turbo..



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz mar 29, 2009 13:19

maroTdi pisze:kiedy auto lepiej przyspisza? majac 50 czy 90KM?
Aleś Ty się zawziął na tą moc.
Najlepiej przyśpiesza w takim zakresie obrotów,w jakim dostępny jest największy moment obrotowy.Moc nie odpowiada za przyśpieszenie.Gdyby tak było,to nie potrzebna by była wartość momentu obrotowego.
Moc to pewien potencjał jaki do wykorzystania ma nasz silnik(odpowiedzialny głównie za v-max),i nie ma wiele wspólnego z przyśpieszeniem.Natomiast moment obrotowy jak najbardziej.
Przeanalizuj sobie kilka wykresów,to zobaczysz w jakim zakresie obrotów jest on najwyższy.
I w takim to zakresie autko najlepiej przyśpiesza,co nie znaczy,że pózniej już nie.
Postaraj się wyczuć silnik,a zauważysz kiedy najlepiej ciągnie.U mnie najlepiej idzie w zakresie 2-3 tyś,pózniej już nieco słabiej.A to,jak to odczuwasz zależy od przełożenia skrzyni.Na każdym biegu odczucie jest inne.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » ndz mar 29, 2009 13:47

sagon,
sagon pisze:.A to,jak to odczuwasz zależy od przełożenia skrzyni
tutaj sie zgadzam..
wiec rozumiem ze moc nie ma znaczenia..? tylko moment? a nie jest to jakos powiazane? moment*obr to co?
dlaczego 1.8 90KM majac moment polowe mniejszy jest w stanie objechac tdi 90KM(kilka kg roznicy) moc ta sama a momenty diametralnie rozne.. - moze liczy sie to wszystko na kolach? a tam momenty beda takie same?
maslo maslane sie tutaj zrobilo.. wiec koncze z wypowiedziami..
pogadaj tylko z jakims wlascicielem VTI i powiedz mu ze majac 150Nm nie ma szans dobrze przyspieszac..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości