Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt mar 27, 2009 12:47

Ja tam mysle ze te dwumasy nie sa az tak potrzebne. W vagach byly chyba dosc wczesnie montowane bo juz od gdzies 1995-96 roku ale np focusy 1.8 TDDI nie mialy ale juz nowsze na CR (TDCI) mają. Ja sie pytam po co skoro roznia sie tylko moca zaledwie 20 KM, praca dosc podobna tylko inna technologia. Ja tam bym wsadzil jednomase jakby mi padla w mojej dwumasa bez mrugniecia okiem. Kiedys ladnie chodzily dieselki bez tego badziewia. Zresztą przydaje sie jak juz to tylko na niskich obrotach bo przy wyzszych tak od 2 czy 2,5 tys obr to praktycznie niewielki jej udzial jest.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » pt mar 27, 2009 13:46

Bronco pisze:Powiedz jaka jest kultura pracy silnika po wymianie na jednomas, szczególnie przy pracy na biegu jałowym.
Jaka jest kultura pracy ? Brak jakichkolwiek drgawek wg mnie silnik chodzi tak samo czyli żadnych zmian. Może dlatego że dość długo jeżdziłem z padniętym dwumasem i jak porównuje do teraz to super chodzi.
Ostatnio zmieniony pt mar 27, 2009 14:36 przez PvD, łącznie zmieniany 1 raz.



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MaciusieK » pt mar 27, 2009 14:28

Tylko, co maja powiedziec Ci, ktorzy maja skrzynie 6-cio biegowa na 240mm??

Nie spotkalem sie jeszcze z 1-masem na te srednice.

Czyli rozumiem, ze tylko poszukiwania 2-masa w dobrym stanie mnie ratuje??

Wydawac ponad 2,5k zl na kompletne sprzeglo WCALE mi sie nie usmiecha :grrr:



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pt mar 27, 2009 14:49

wesol pisze:Ja tam mysle ze te dwumasy nie sa az tak potrzebne. ...
:gora: Poniżej link z fajnym filmikiem o dwumasie (trochę cierpliwości zanim się załaduje)

http://instrukcja.pl/i/kolo_zamachowe_d ... _szialania


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt mar 27, 2009 15:34

a tutaj cos o alternatywie dla dwumasowego kola zamachowego - bez utraty komfortu

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=638


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pt mar 27, 2009 18:24

Adamm pisze:a tutaj cos o alternatywie dla dwumasowego kola zamachowego - bez utraty komfortu

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=638
:gora: Interesujący artykuł, choć wygląda na żdziebko...sponsorowany
:bajer:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt mar 27, 2009 18:37

sponsorowany czy nie przedstawia jakas alternatywe :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
ziom_beny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 12:43
Lokalizacja: wieliczka

Post autor: ziom_beny » pt mar 27, 2009 20:09

Mi mecher powiedział ze wina tego moze byc to ze silnik pracuje na 3 tłoki tylko i dlatego tak drga... u mnie stwierdził dwumas, wymieniam na luk koszt: 1300 zł



Awatar użytkownika
gpmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw gru 18, 2008 23:43
Lokalizacja: slask (Żory)

Post autor: gpmaster » sob mar 28, 2009 02:25

panowie, ktorzy wymieniali na jednomas.. mozecie dac namiary na rodzaj typ lub linki do strony, aukcji itp jednomasa, sprzegla na ktore wymienialiscie ?? czy sa jakies problemy z wymiana na jednomas (trzeba cos przetoczyc, dorobic, kombinowac) czy jest to wpelni kompatybilny zestaw ?? slyszalem ze podobno ktorys element ludzie daja do przetoczenia..czy to prawda??



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » sob mar 28, 2009 09:12

gpmaster, tu masz cały temat co potrzebne jak i gdzie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221810



Awatar użytkownika
ziom_beny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 12:43
Lokalizacja: wieliczka

Post autor: ziom_beny » sob mar 28, 2009 18:23

PvD czy jak odpioles kostke od obrotomierza to drgawi ustały ?



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » sob mar 28, 2009 18:57

ziom_beny, nie drgawki dalej były. Nastawnik czysty, jednym słowem dużo rzeczy próbowałem aż wkońcu dwumas, i to było to.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn mar 30, 2009 17:43

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=egr znalazlem cos takiego, macie moze tak tez z dawka i katem wtrysku podczas drgawek? maveric25 moze sie ty cos wypowiesz probowales jezdzic z podpietym vagiem podczas drgawek???
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 17:45 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » pn mar 30, 2009 18:30

Kontaktowałem się dzisiaj z gościem zajmującym się tuningiem gdyż chciałem zmienić mapy startowe bo mam taki problem że trzeba dłużej kręcić jak jest silnik ciepły (nie pali od razu na dotyk) i wspomniałem mu o tych naszych nieszczęsnych drgawkach, ale o tych drgawkach które ustępują po odpięciu wtyczki od czujnika prędkości, bo takie u mnie są. Jeszcze wczoraj trochę podłubałem i posprawdzałem odpinałem wtyczkę i jeździłem z odpiętą efekt-na odpiętej wtyczce drgawek 0, a zaraz po podłączeniu drgawki wracają oczywiście na luzie jak się auto toczy, zaraz po zatrzymaniu ustępują.
Gość powiedział że miał już kilka takich przypadków i że konieczna jest zmiana w programie, dokładnie mi to tłumaczył na czym to polega ale już nie pamiętam chodzi mniej więcej o to że trzeba w sterowniku przestawić jakieś ustawienie ze skrzynią i ze zmianą dawki paliwa, czy map paliwowych. W każdym razie w sobotę jestem z nim umówiony na cały zabieg czyli na zmianę mam paliwowych żeby lepiej odpalał na ciepłym i usunięcie tych drgawek, wiem że to jest jakaś korekta softu. Po całym zabiegu dam od razu znać co z tego wyszło.
Ja po prostu mam tego dosyć, a dwumas to to nie jest, jakby był to dwumas to po odpięciu wtyczki drgania by nadal były, i też bez względu na to czy auto stoi czy się toczy

Jak ktoś chce bardziej się dowiedzieć o co chodzi z tymi drgawkami można zadzwonić :
http://diesel-tuning.pl/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości