długo odpalał po wymianie filtru paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bartos 2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 16:25
Lokalizacja: jarosłaVWiec

długo odpalał po wymianie filtru paliwa

Post autor: bartos 2008 » śr mar 25, 2009 21:09

jak w temacie: po wymianie oleju, filtra oleju i paliwa golfik długo odpalał ponieważ mechanik nie zalał filtra paliwa ropą i trochę to potrwało zanim zaskoczył. obroty silnika podczas odpalania były na poziomie 250-300obr/min? kręciłem tak około 4 minut z przerwami kręciłem po ok 30sekund.

i tu mam pytanie czy takie kręcenie mogło negatywnie wpłynąć na silnik? jeśli tak to na jakie części?

dodam że po odpaleniu golfik chodził równo i tak jak wcześniej nic się nie zmieniło.
domyślam się że na pewno dostał trochę akumulator, oraz kable które trochę się kopciły od tego napięcia.


[img]http://images48.fotosik.pl/34/7a8361a264f9111a.jpg[/img]

pozdrowionka

krzysiekg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lut 26, 2008 19:13
Lokalizacja: podlaskie-Jasionówka

Post autor: krzysiekg » śr mar 25, 2009 21:11

to był mechanik unikaj go



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » śr mar 25, 2009 21:12

Normalka musiał zassać paliwoi się odpowietrzyć.Tak już jest będzie dobrze.



krzysiekg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lut 26, 2008 19:13
Lokalizacja: podlaskie-Jasionówka

Post autor: krzysiekg » śr mar 25, 2009 21:16

zalanie filtra to podstawa szkoda rozrusznika i aku no i brak smarowania silnika



Luki987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 11:49
Lokalizacja: Jordanów Śląski

Post autor: Luki987 » śr mar 25, 2009 21:21

Stary to mechanik fachowiec jak patrzeć :kac: Jaki geniusz naraz w dislu wymienia filtr paliwa i oleju do tego jeszcze go nie zalewająć??? Wystarczyło najpierw wymienić filt oleju odpalić a później paliwa i zalać podstawa... Gratulacje dla pana mechanika.



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » śr mar 25, 2009 21:27

Naprawdę należą mu się oklaski ale widocznie bardzo mu sie spieszyło może na piwo.



Awatar użytkownika
bartos 2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 16:25
Lokalizacja: jarosłaVWiec

Post autor: bartos 2008 » śr mar 25, 2009 21:48

no jestem tego samego zdania co wszyscy. mechanik po prostu do bani nie polecam go, jak by co to jest z wioski obok mojej miejscowości.

najbardziej bałem się tego, że takie kręcenie może wpłynąć szkodliwie na np. pompę lub turbinę?

mechanik do bani :grrr:


[img]http://images48.fotosik.pl/34/7a8361a264f9111a.jpg[/img]

pozdrowionka

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » śr mar 25, 2009 22:28

Luki987 pisze:Stary to mechanik fachowiec jak patrzeć :kac: Jaki geniusz naraz w dislu wymienia filtr paliwa i oleju do tego jeszcze go nie zalewająć??? Wystarczyło najpierw wymienić filt oleju odpalić a później paliwa i zalać podstawa... Gratulacje dla pana mechanika.
Nie rozumiem, dlaczego nie można wymienić filtra oleju oraz paliwa razem?? Ja zawsze wymieniam olej oraz wszystkie filtry jednocześnie i nie mam żadnych problemów. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr mar 25, 2009 23:37

Zawsze wymienialem filtr oleju razem z filtrem paliwa (uprzednio go zalewajac) i jakos zyje :roll:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Luki987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 11:49
Lokalizacja: Jordanów Śląski

Post autor: Luki987 » czw mar 26, 2009 17:31

Kolego nikt Ci nie broni wymieniać jednego i drugiego od razu i nikt nie powiedział że nie można, najważniejsze żeby przynajmniej go zalać, po drugie najlepiej dla silnika jak jest jakieś smarowanie gdyż filtr oleju też musi się napełnić więc kilka sekund niema smarowania , to fakt że silnik od razu od tego nie siądzie.



Awatar użytkownika
bartos 2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 16:25
Lokalizacja: jarosłaVWiec

Post autor: bartos 2008 » czw mar 26, 2009 21:54

jak na razie to padł mi akumulator ledwo co kręci ale go ładuję i się okaże ...


[img]http://images48.fotosik.pl/34/7a8361a264f9111a.jpg[/img]

pozdrowionka

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pt mar 27, 2009 13:44

Filter paliwa odpowietrza się wysysarką do oleju silnikowego podłaczając ją do pompy wtryskowej na powrocie dokładniej do cienkiego przewodu od nadmiaru.Należy też ścisnać powrót za filtrem paliwa.W tedy diesel pali bez zająknięcia i nie ma obaw o pompę wtryskową.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob mar 28, 2009 19:37

Zeby nie byc goloslownym. Dzis wymienialem w Ventylu filtr paliwa. Samochod stal caly dzien, nie byl odpalany, silnik absolutnie zimny ;) Zdjalem wszystkie wezyki (nie uzywalem zaciskow). Zalalem olejem napedowym polowe nowego filtra poniewaz nie mialem wiekszej ilosci paliwa. Zalozylem wezyki, dokrecilem opaski, przekrecilem kluczyk, poczekalem 10sekund, cyk i zapalil. Pochodzil i po ok. 10 sekundach obroty spadly i zdechl. Jeszcze raz przekrecilem kluczyk (krecilem moze 2sekundy), odpalil i chodzil. Bezstresowa wymiana filtra ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
bartos 2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 16:25
Lokalizacja: jarosłaVWiec

Post autor: bartos 2008 » pn mar 30, 2009 20:57

dopiszę do tematu

po wymianie tych płynów i zmęczeniu silnika jak wcześniej opisałem teraz zauważyłem, że silnik a może coś innego powoduje ten objaw ale po przekręceniu kluczyka silnik żwawo nie kręci tak jak by aku było słabe albo no nie wiem. dodam, ze nieraz pojawia się po zgaśnięciu wszystkich prócz akumulatora kontrolka w kółeczku i trójkącie wykrzyknik!!

bardzo mnie martwi taki stan rzeczy co to może być?
dodam że aku naładowane, odpala tak z delikatnym problemem jak jest zimny!! pierwszy rozruch po nocy jak już pierwszy raz odpali to nia ma takiego problemu.

proszę o radę... wielkie dzięki


[img]http://images48.fotosik.pl/34/7a8361a264f9111a.jpg[/img]

pozdrowionka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości