Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
TDIoman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: TDIoman » czw mar 26, 2009 18:03
Witam. Ma problem w moim mk3, muszę wymienić rolkę napinacza paska wieloklinowego, czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ? jest to silnik 1Z. Z góry dziękuje za wszytskie info.
pozdrawiam
-
To_mas
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontakt:
Post
autor: To_mas » czw mar 26, 2009 18:35
przecież ta rolka jest widoczna od góry po co Ci kanał ?
(chyba ze myslę nie o tej co autor tematu )
-
GSOWIEC
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: GSOWIEC » czw mar 26, 2009 19:22
TDIoman pisze:czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ?
Z kanału, ciężko będzie to zrobić
Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt, podważ rolkę, zdejmij pasek. Potem wykręcasz rolkę i zakładasz nową.
15 minut roboty.
-
piter_s
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
- Lokalizacja: okolice KROSNA
Post
autor: piter_s » czw mar 26, 2009 20:50
dokładnie, od góry wszystko zrobisz, rolkę odciągniesz kluczem wsadzając go na pręt rolki.
-
TDIoman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: TDIoman » czw mar 26, 2009 21:06
dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
-
marrcin
- Użytkownik
- Posty: 414
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
- Lokalizacja: SosnoVWiec
-
Kontakt:
Post
autor: marrcin » czw mar 26, 2009 21:35
-
Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
-
Kontakt:
Post
autor: Razal » czw mar 26, 2009 21:58
TDIoman pisze:dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
Dokładnie tak.
Alternator zostawiasz w spokoju
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
-
To_mas
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontakt:
Post
autor: To_mas » pt mar 27, 2009 00:09
TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć
-
Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
-
Kontakt:
Post
autor: Razal » pt mar 27, 2009 08:38
To_mas pisze:TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć
Hehh no tak dokładnie, a napinacz trzyma mocno... Ale spokojnie przy odrobinie wysiłku idzie to bez problemu zdjąć i założyć. Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
-
prusax
- Laweciarz
- Posty: 77
- Rejestracja: czw sie 26, 2004 20:50
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: prusax » pt mar 27, 2009 09:56
jak już ściągniesz rolkę to wyjmij pręt na którym ona pracuje i nasmaruj go, tam lubi popiskiwać i blokować ramię
Pozdrawiam
PrusaX
"Laweciarze Team Szczecin"
-
Robertuss
- Ma gadane
- Posty: 243
- Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
- Lokalizacja: Świecie
Post
autor: Robertuss » pt mar 27, 2009 10:05
GSOWIEC pisze:Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt
albo klucz typu "żabka"
-
kkolekk
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
- Lokalizacja: Namysłów
-
Kontakt:
Post
autor: kkolekk » pt mar 27, 2009 15:25
lebszy dostęp będziesz miał po ściągnięciu obudowy filtra powietrza
-
Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
-
Kontakt:
Post
autor: Pruszkowiak » pt mar 27, 2009 15:30
Razal pisze:Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
To wynika z prawa fizyki (siła razy ramię)=moment
Im dłuższe ramie tym większym momentem można zadziałać na napinacz i łatwiej go będzie odciągnąć.Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona
-
jaszczur
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: jaszczur » sob mar 28, 2009 08:08
Pruszkowiak pisze:Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona
dokładnie dlatego breszka jest wskazana
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 181 gości