Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn mar 23, 2009 18:07

jedyne co mam to to, jesli ci pomoze oczywiscie



maveric25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt lut 20, 2009 18:21
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: maveric25 » pn mar 23, 2009 18:33

sprobuje spotkac sie z gosciem od kompa jak to tylko szybko mozliwe

jak coś ustalicie to daj znać
mam jeszcze pytanko nie wiesz może czy golf ma wyprowadzoną wiązkęelektryki np do lusterek (moja mazda tak miała)? :bigok:


nic

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn mar 23, 2009 18:56

z reguly wiekszosc nowszych aut juz ma pociagnieta wiazke do lusterek itd. lecz nie maja montowanych wszystkich bajerow (oczywiscie wszystko kosztuje) chyba ze za doplata, najprosciej sprawdzic poprzez otwarcie dzrzwi i sprawdzenie ile idzie w gumowej oslonie (taka harmonijka) kabli laczacej dzwi z autem, o ile sie nie myle to dwa do glosnikow, dwa do szyb, dwa do centralnego (chyba dwa) a reszta to juz moze byc do sterowania lusterek lub ich podgrzewania



Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » pn mar 23, 2009 19:09

antojuja z tego co pamiętam to tak jak w tabelce czyli kanał 001 trzeba się zalogowac przez 12233 później w adaptacje silnika wchodzimy w kanał 001 i się tam zmniejsza/zwiększa dawkę wpisując odpowiednie wartości (wartość 3284 zmniejsza dawkę na max chyba????). Nie wiem czy to w ten sposób kto już to próbował mógłby opisać to dokładniej bo niechałbym niczego sknocić, chodzi o te wartość - jaką wartością wpisywaną w kanał 001 zwiększamy dawkę paliwa a jaką zmniejszamy?????
Mam kabel i VAG-a więc mógłbym posprawdzać jak się zachowuje silnik na mniejszej albo na większej dawce i czy występują te drgania.

Znalazłem na forum coś takiego odnoście zmiany dawki paliwa może ktoś potwierdzić tą metodę czy to właśnie tak trzeba zrobić ???

"Żeby zmniejszyć dawkę zrób:
ENGINE->LOGIN->12233 ADAPTATION->blok 01 (w drugiej kolumnie będzie dawka), wartość fabryczną masz 32768 zmieniasz na np. 32690 dajesz TEST a potem SAVE. Jeśli nie można dać TEST i SAVE to wpisana wartość może być za niska bądź za wysoka.
Zmniejszona dawka będzie w bloku 001 miała WIĘKSZĄ wartość np. 4-5mg. "

tu jest opisane jak zmniejszyć dawkę, więc zwiększenie dawki wygląda odwrotnie rozumiem, po prostu trzeba by było wpisać większą wartość niż 32768 tak ????
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 19:28 przez jaro001, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt mar 24, 2009 17:57

az tak dobry jesli chodzi o VAGa to nie jestem musi ktos inny bardziej oczytany sie wypowiedziec



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » wt mar 24, 2009 20:32

jaro001, dokładnie jest tak jak napisałeś - tak się zmienia dawkę paliwa. Powyżej wartości 32768 dawka wzrasta, natomiast poniżej wartości 32768 dawka maleje. Zakres zmian jest niewielki w granicach 100 jednostek - przynajmniej u mnie :crazy:

Mój AHF również drga i powoli zaczyna mnie to irytować :grrr: Obecnie mam dawkę ustawioną na 5,4 mg i jest troszkę lepiej - drgawki występują rzadziej :bajer:

Morze któryś z tunerów wypowiedziałby się na temat tych drgawek ?? Czym są spowodowane czy wadliwym softem czy poprostu zużytą pompą lub jakimś jej elementem :bigok:



Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » wt mar 24, 2009 22:48

bombelek jeżeli masz dawkę ustawioną na 5,4 mg to jaką masz właśnie wartość wpisaną w kanale 001???
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 22:50 przez jaro001, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » wt mar 24, 2009 23:40

jaro001 u mnie wartość w kanale 01 wynosi 32718 i wtedy dawka jest dokładnie na 5,4 mg ale wszystko będzie zależeć zapewne od stanu pompy - sam wypróbuj jak masz dostęp do VAG`a :grin:



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » śr mar 25, 2009 18:57

przypomnialo mi sie dopiero teraz, czy to normalne azeby regulowac dawke paliwa luzujac srube na nastawniku (opisana kilka postow wczesniej) i uderzajac mlotkiem w nastawnik w kierunku rozrzadu??????? tak mi robil ,,spec'' od pomp, pamietam ze na kompie dawka wtedy ulegla zmnianie ale z jakiej wartosci na jaka to nie pamietam dokladnie, dodatkowo regulowal kat wtrysku



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » śr mar 25, 2009 19:11

antojuja, tak jest to naturalne - w większym zakresie można zmienić dawkę przesuwając nastawnikiem, a na komputerze jest to ograniczone i to dość znacznie :wink:



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » czw mar 26, 2009 15:04

Jestem właśnie po wymianie sprzegielka na jednomas, Drgawki ??? Żadnych drgawek :) Wreszcie to wyeliminowałem bo droga była długa. POLECAm ;)



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw mar 26, 2009 22:35

nie wykluczone ze to dwumas tylko ze ja go juz zmienilem i co??? dalej mam drgawki, jak sie wnerwie to zmienie auto albo zmienie na jednomas obecne sprzeglo bo obecna sytuacja (drgawki) doprowadza mnie juz do szalu



Awatar użytkownika
SebaVr6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 23:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: SebaVr6 » czw mar 26, 2009 22:58

Ja tez wymienialem jakis miesiac temu komplet sprzega i tez mam jednomasowe. Komplet Valeo i wszystko idealnie chodzi,zadnych drgan...........


Golfik Ogień Vr6 robi swoje:)

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pt mar 27, 2009 12:34

PvD pisze:Jestem właśnie po wymianie sprzegielka na jednomas, Drgawki ??? Żadnych drgawek :) Wreszcie to wyeliminowałem bo droga była długa. POLECAm ;)
:gora: Powiedz jaka jest kultura pracy silnika po wymianie na jednomas, szczególnie przy pracy na biegu jałowym.


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 64 gości