Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt lut 03, 2009 22:49

a polozenie max doladowanie jest kiedy? kiedy sztanga jest przesuwana w dol czy w gore?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 22:53

micky pisze:a polozenie max doladowanie jest kiedy? kiedy sztanga jest przesuwana w dol czy w gore?
Wtedy kiedy jest wciagnieta przez gruszke, czyli juz po odpaleniu auta jest max doąłdowanie jak ecu wykryje ze turbinka daje za duzo spuszcza zaworem N75 cisnienie aby je suatbilizowac w zaleznosci od obrotów i zapotzebowania silnika na powietrze. Od razu jak ruszasz jest max zeby autko juz z dołu ciagneło



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr lut 04, 2009 21:57

a polozenie max doladowanie jest kiedy? kiedy sztanga jest przesuwana w dol czy w gore?
W AFN-ie sztanga jest zaciagana do góry ale np w ASV/AHF jest zaciagana w dół poprostu zalezy jak jest usytułowany siłownik na turbinie, tak czy inaczej przy max doładowaniu sztanga zawsze jest wciągana do tzw. gruchy.



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » sob lut 14, 2009 16:04

dla tych co mają problem z zacinającymi się kierownicami W swojej bestii mam turbo z ASZ a te leżało w garażu, z nudów rozebrałem :blush:
Obrazek Obrazek
zapsikałem wd40 i odczekam dzionek a potem wyczyszczę na lustro :bigok:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob mar 21, 2009 23:25

Mala aktualizacja w temacie mojego Golfa. Dzis zakonczone zostalo czyszczenie mojej turbosprezarki. Pracowala dzielnie ale przez ostatni rok ciagle mialem z nia problemy. Mianowicie przeladowywala. Diagnozowalem problem kilka razy i zawsze wychodziło to samo - zapieczone kierownice spalin.
Oto przykladowy log z zachowaniem mojej turbosprezarki:
Obrazek

Widać bardzo wyraznie, turbosprezarka nie radzi sobie ze zbijaniem cisnienia w kolektorze ssacym. Cisnienie rosnie az do 2509,2 mbar (1,5 bara!) gdzie w sofcie zadane cisnienie wynosi okolo 1 bara.

A oto przyczyny:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tu po czyszczeniu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety nie mam zdjecia kierownic spalin po czyszczeniu, ale to kazdy moze sie domyslic jak wygladaja. :)


Przy okazji jak juz sie ma wszystko na wierzchu i odpieta rure wydechowa wymienilem lacznik elastyczny wydechu:

Obrazek


Oto log po kompleksowym mysle czyszczeniu turbosprezarki:
Obrazek

Jak widac N75 pieknie prowadzi cisnienie w kolektorze ssacym!


A na sam koniec kat wtrysku jak Bog przykazal w TDI :)
Obrazek
pozdrawiam
micky



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz mar 22, 2009 11:58

micky pisze:Jak widac N75 pieknie prowadzi cisnienie w kolektorze ssacym!
no powiedzmy :P wytnij katalizator jeszcze ...



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » ndz mar 22, 2009 13:04

bedzie wyciety :) turbo dosc pozno wstaje



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » śr mar 25, 2009 22:01

Panowie, mam problem - naprawiamy z kolegą turbo w Passacie AFN - wyciągnęliśmy już je ale część gorąca nie chce się otworzyć - odkręciliśmy wszystkie śruby, popsikaliśmy WD40 i dalej nie chce zejść - stukamy stukamy a to ani drgnie. POMOCY



arwam

Post autor: arwam » śr mar 25, 2009 22:50

TDiesel,


zapryskajcie na noc i potem jeszcze jak będziecie jeszcze raz próbowali to ponownie a jak nie pomoże to kupcie Colę i obficie polejcie i potem po około trzech godzinach spróbujcie ponownie potem pozostaje już tylko palnik i grzać



mstrzal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr mar 25, 2009 22:11
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: mstrzal » śr mar 25, 2009 23:06

Witam,

Proszę o odpowiedź jakie są objawy zawieszania się kierowniczek w TURBO.
:grin:


już nie muszę pieszo chodzić

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » czw mar 26, 2009 05:05

arwam pisze:TDiesel,


zapryskajcie na noc i potem jeszcze jak będziecie jeszcze raz próbowali to ponownie a jak nie pomoże to kupcie Colę i obficie polejcie i potem po około trzech godzinach spróbujcie ponownie potem pozostaje już tylko palnik i grzać
Dzięki bardzo - jakoś poradziliśmy :) Na imadle postukaliśmy młotkiem aluminiowym i w końcu puściło... Turbo wyczyszczone i chodzi pięknie :)

pozdrowienia



ryszkiewicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ryszkiewicz » czw mar 26, 2009 22:46

Może ktoś polecić rzetelnego i zaufanego mechanika, który zajmuje się silnikami TDI, mógłby przeczyścić dla mnie kierowniczki w turbo, Białystok lub okolice

dzięki za podpowiedzi



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: manior15 » pt mar 27, 2009 19:41

To i ja podepnę się pod temat, przymierzam się do rozebrania mojego turbo jak i N75 ostatnio zauważyłem ze w okolicach turbiny ulane jest wszystko olejem, do tego wchodzi w notlauf przy około 2tys. obrotów i zbiera się jak muł, jak przejdzie wyżej(jakim cudem) :kac: około 2500tys to czuć 'kopa', przy okazji wytnę katalizator, powiedzcie mi czy duzo jest grzebania żeby to turbo wyciągnąć? i czy te zabiegi dadzą pożądany efekt? silnik 1.9 TDI AHU. instrukcje czyszczenia N75 widziałem na forum wiec na pewno się przyda, natomiast co do czyszczenia turbo w AHU to pewnie będzie podobnie? z góry dziex..



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt mar 27, 2009 19:44

manior15 pisze:To i ja podepnę się pod temat, przymierzam się do rozebrania mojego turbo jak i N75 ostatnio zauważyłem ze w okolicach turbiny ulane jest wszystko olejem, do tego wchodzi w notlauf przy około 2tys. obrotów i zbiera się jak muł, jak przejdzie wyżej(jakim cudem) :kac: około 2500tys to czuć 'kopa', przy okazji wytnę katalizator, powiedzcie mi czy duzo jest grzebania żeby to turbo wyciągnąć? i czy te zabiegi dadzą pożądany efekt? silnik 1.9 TDI AHU. instrukcje czyszczenia N75 widziałem na forum wiec na pewno się przyda, natomiast co do czyszczenia turbo w AHU to pewnie będzie podobnie? z góry dziex..
W AHU nie ma turbiny o zmiennej geometrii wiec sie jej nie czysci bo nie ma sie w niej zapiec :grin: chyba ze woosgate ci nie chodzi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości