sucha miska olejowa do AFNa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

witek-b5

sucha miska olejowa do AFNa

Post autor: witek-b5 » śr mar 25, 2009 00:15

na początek wkleje cytat: "W autach wyczynowych stosowana jest tzw. sucha miska olejowa. W tym rozwiązaniu nie ma miski olejowej w normalnym opisanym wyżej znaczeniu, a olej przechowywany jest w oddzielnym od silnika zbiorniku, skąd zasysa go pompa i doprowadza pod ciśnieniem do miejsc smarowania. Zaletą suchej miski jest dostępność oleju dla pompy zawsze, niezależnie od położenia auta i przeciążeń, które mogłyby spowodować wynurzenie się ssaka pompy z oleju. Dodatkową zaletą jest zmniejszenie wysokości silnika i obniżenie środka ciężkości."

ktoś się orientuje gdzie coś takiego można dostać i ile mniejwiecej może to kosztować (dokładnie do silnika 1.9tdi 110KM oznaczenie: AFN; auto passat b5 sdn)?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 25, 2009 01:40

A co chcesz zrobic z AFN-a silnik wyczynowy??



Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » śr mar 25, 2009 01:45

koszt przekroczy wartośc twojego auta. Daj sobie spokój.



witek-b5

Post autor: witek-b5 » śr mar 25, 2009 09:17

szatanek pisze:A co chcesz zrobic z AFN-a silnik wyczynowy??
nie, ale miska posadzona niżej niż ława i do tego przed ława uniemozliwia mi konkretne zglebienie auta... :/ więc po prostu kombinuje co by zrobić z tą miską

[ Dodano: 25 Mar 2009 08:18 ]
Tommi029, aż tak źle? wyslij może na pw jakieś konkretne cyferki
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 09:19 przez witek-b5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr mar 25, 2009 10:08

witek-b5 pisze:Tommi029, aż tak źle? wyslij może na pw jakieś konkretne cyferki
Chyba żartujesz :grin: ktos ma ci podać koszt takiej rzeźby ????

Dla twojego przemyślenia - jak chcesz rozwiązać "transport" oleju z suchej misy na dole silnika do zbiornika oleju ??? Domyślasz sie że trzeba zastosowac dwie pompy oleju lub pompe dwusekcyjną i jakoś je napędzić , zmienić totalnie magistrale olejową i mase róznych kłopotów po drodze.

Jeśli całe przedsięwżięcie ma na celu tylko oddalić miskę od asfaltu to pomysł jest absurdalny .


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 25, 2009 10:27

Albert z SR zamontował sobie takie cudo w swoim audi:

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 484&st=480

"Zestaw składa się z:
-pump and it's fittings
-CNC billett sump pan and screen fittings
-oil filter adapter to relocate the filter
-oil fitting to feed the oil through the point where the filter normally is
-screen fitting to the head
-Pace Products oil tank with patentend de-airing internals
-special timing belt pulley, incorporated with pump drive pulley
-custom front cover incorporating pump bracket
-pump drive belt, and a spare for that"

Obrazek

Obrazek

pompa 5 -sekcyjna

koszty - myslę że około 7-8 k PLN ale strzelam zupełnie :)



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » śr mar 25, 2009 14:24

cowboy pisze:
pompa 5 -sekcyjna

koszty - myslę że około 7-8 k PLN ale strzelam zupełnie :)
Witek-B5 jakby trochę zaniemówił... :cool:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr mar 25, 2009 14:51

a gdyby podobna miske (ksztaltem) zastosowac z normalnym (ewentualni skroconym) smokiem?

zdaloby chyba egzamin jesli chodzi o "podniesienie" miski

wiem ze w tej jeszcze chodzi o przeciazenia ale mowa tutaj takze o tym zeby nie wadzic miska i to by sie udalo chyba zrobic?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 25, 2009 14:56

Adamm pisze:wiem ze w tej jeszcze chodzi o przeciazenia ale mowa tutaj takze o tym zeby nie wadzic miska i to by sie udalo chyba zrobic?
no włąsnie sucha miska to pomysł na tor gdzie w zakrętach sie oliwa przelewa na boki :)

jak dasz płytszą miskę to jeszcze większa szansa jest że nawet w cywilnym aucie na zakretach pompa zassie powietrza, czym to grozi - nie trzeba tłumaczyć :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr mar 25, 2009 15:33

cowboy, ale zrobic stozkowa miske zeby byl lej i tam umiescic smoka

nie powiesz mi ze w ori misce olej nie lata na boki :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 25, 2009 17:08

Wszystko ładnie pięknie, mozna zastosowac jakąs krótszą miskę i do tego w kształcie stożka ale pamietajcie ze miska olejowa musi pomieścic w sobie cały olej gdy silnik nie pracuje w przypadku 1,9 TDI 4,5 litra. A w przypadku płytkiej miski, olej ten moze sięgac do poziomu wału, prędzej czy puźniej pojawią sie jakies wycieki uszczelniaczami wału lub olej bedzie sie przedostawał w nadmiarze do odmy.



jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Post autor: jarciu_T4 » śr mar 25, 2009 17:22

a kto ci kaze lać 4,5 litra... myslisz ze jak bedzie 3,5 baz 3 to coś sie stanie złego??? najwyzej częsciej wymienić



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 25, 2009 17:37

Jasne mozesz lać 3l i wtedy to napewno smok będzie bezpiecznie zalany olejem. A wiesz kolego po co tego oleju jest tyle w misce mimo ze do smarowania moze wysterczyc mniej? Bo gdyby jego zasób był mniejszy to ściekający z góry olej nie zdązył by go uzupełniać i smok zassał by powietrze.



witek-b5

Post autor: witek-b5 » śr mar 25, 2009 19:08

Bronco pisze:
cowboy pisze:
pompa 5 -sekcyjna

koszty - myslę że około 7-8 k PLN ale strzelam zupełnie :)
Witek-B5 jakby trochę zaniemówił... :cool:
no tak troche mnie ta cena przeraziła... trzeba będzie raczej pomyśleć nad czymś innym, lub nad jakimś wzmocnieniu standardowej dzieki wszystkim za odp



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości