Dziwne szarpanie w passacie AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwne szarpanie w passacie AAZ

Post autor: szatanek » ndz mar 15, 2009 23:40

Witam, koledzy u ojca w pasku B3 AAZ, wystepuje dziwne szarpanie podczas jazdy. Autem rusza sie normalnie, natomiast podczas gwałtownego wcisniecia gazu podczas jazdy na biegu , nie dotykając sprzęgła wystepuje takie jakby podwójne mocne szarpnięcie a potem auto juz normalnie przyspiesza. Wystepuje to tylko na dość niskich obrotach ok 2 tys, , jak mocno wcisne gaz na obr wyzszych np. 2,5 tys nic takiego nie ma.
Odrazu mówie ze to nie ma nic wspólnego z pracą silnika żadnego przerywania obr. nie ma, tylko szarpie gdzies z układu przeniesienia napędu, aż czuc szarpnięcia na podłodze.
Jak myslicie co to moze być ?



arwam

Post autor: arwam » pn mar 16, 2009 11:09

na 90% przednia poduszka pod silnikiem ta koło rozrusznika



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 16, 2009 11:24

Maska w góre, kolega do pomocy.

Wsiadasz do auta 1 bieg ręczny i delikatnie spróbój ruszyć, kolega stoi z boku i patrzy się na silnik, w szczególności na przednią łape czy sie nie podnosi.

To samo na wstecznym, tylko że teraz patrzymy na łape przy skrzyni.

Jak nie to możesz mieć już pompe zużytą (wtedy dodatkowo dochodzi ciężkie palenie na ciepłym, kiedy świece nie grzeją trzeba dłużej pokręcić)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn mar 16, 2009 16:57

Jeśli chodzi o pompę czy silnik to to wykluczam, silnik extra odpala, czy to zimny czy ciepły , lato czy zima pali od strzału(za to kocham silniki wysokoprężne VW:) )
Ale z tą poduszą na przedniej belce to moze byc strzał w dyche , bo jak jest to szarpanie to wyraźnie czuć jak silnik sie przemieszcza, zastanawiałem sie tez nad przegubami ale wydaje mi sie ze wtedy bardziej byłoby słychać stuki z układu napędowego. Będe musiał o posprawdzac. Wstepnie dzieki wielkie. :pub:



marten1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 23, 2009 20:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: marten1981 » pn mar 23, 2009 23:01

witam, moze doloze swoje 5groszy...jak bedziesz ja wymienial,zreszta jakakolwiek poduszke nie kupuj nie wiem czy moge napisac(4maxa) masakra,odradzam z czystym sumieniem,chybaze ja mialem pecha...po wymianie poduszek malo co widzialem w luserku wstecznym, nie telepalo silnikiem ale teraz cala buda :grin: dolozylem stowke i mam spokoj....


AAZ+boost pin+dawka+mbc 1.2bara+gov mod=:):):):):):):):)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 23, 2009 23:17

To jeszcze ja dorzuce :) jak już odgrzebane :) jak ktoś by potrzebował to mam poduche od 1.6 td przednią, Febi, tydzień używana.
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 00:40 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn mar 23, 2009 23:56

Dzięki koledzy za informacje, jesli chodzi o te firmy t to niektóre omijam szerokim łukiem np kager, 4max. Jesli chodzi o el. zawieszenia to staram sie kupowac Lemfordera, Corteco Boge, TRW i nie zawiodłem sie na tych firmach.
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 23:58 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt mar 24, 2009 00:02

czyli według was FEBI jest kiepskie?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt mar 24, 2009 00:28

Kager czy 4Max to klasyczna zbieranina nazwana handlowo tylko w celu skatalogowania ale nie generalizujcie. Wiele razy w pudełkach 4Maxa były łożyska Timken`a czy FAG`a... A za to samo tylko pod ich logiem płaci się 2x tyle... Kager czy 4Max to klasyczna konfekcja ładująca wszystko jak leci - wiadomo że taniocha to podstawa ale nie wszystko...
(Kiedyś mieliśmy z tego filtr powietrza do Mk4 TDI 105KM który nie chciał się zamknąć w puszcze... Był o ok 1 cm za długi...)
Akumulatory 4Max to Varta
Akumulatory Kager - Bosch


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 24, 2009 00:44

Ja mam u siebie febi i sobie chwale :bigok:
Zresztą febi-bilstein był fabrycznie montowany.

Raz myślałem, że mi się urwała, ale okazało się, że tylko śróbka się poluzowała, niepotrzebnie kupiłem drugą.

[ Dodano: 23 Mar 2009 23:48 ]
Febi, sachs, to dla mnie, jeśli chodzi o części, zaufane firmy.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt mar 24, 2009 01:02

Powiem tak, febi stoi na srednim poziomie i niczym sie nie wyróżnia. Poprostu asortyment tej firmy jest za duzy począwszy od gumek zawieszenia skonczywszy na el. elektrycznych, a i tak do konca nie wiadomo czy febi tego tylko nie pakuje w swoje opakowania.Ja zawsze staram sie kupowac jakąs częśc firmy która specjalizuje sie w produkcji wąskiego asortymentu i od razu sie z nim kojarzy. Np. LUK,Sachs- sprzęgła, Sachs Bilstein, Kyb- amory, Lemforder, Boge- el. zawieszenia, Ate, Textar- hamulce, INA,FAG,SKF,SNR-łozyska,GLASER,ELRING,VICTOR REINZ,GOETZE-uszczelnienia, MAHLE,KOLBENSCHMIDT,GOETZE-pierscienie,tłoki,tuleje,panewki.BERU-swiece zarowe zapłonowe,sondy,przewody,kopułki, GATES,CONTI-paski,... itd,itp.



marten1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 23, 2009 20:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: marten1981 » śr mar 25, 2009 00:24

szatanek pisze:Powiem tak, febi stoi na srednim poziomie i niczym sie nie wyróżnia. Poprostu asortyment tej firmy jest za duzy począwszy od gumek zawieszenia skonczywszy na el. elektrycznych, a i tak do konca nie wiadomo czy febi tego tylko nie pakuje w swoje opakowania.Ja zawsze staram sie kupowac jakąs częśc firmy która specjalizuje sie w produkcji wąskiego asortymentu i od razu sie z nim kojarzy. Np. LUK,Sachs- sprzęgła, Sachs Bilstein, Kyb- amory, Lemforder, Boge- el. zawieszenia, Ate, Textar- hamulce, INA,FAG,SKF,SNR-łozyska,GLASER,ELRING,VICTOR REINZ,GOETZE-uszczelnienia, MAHLE,KOLBENSCHMIDT,GOETZE-pierscienie,tłoki,tuleje,panewki.BERU-swiece zarowe zapłonowe,sondy,przewody,kopułki, GATES,CONTI-paski,... itd,itp.
o jak ladnie wszystko rozpisane,dzieki za obszerne info, febi jest ok sam tym zastąpilem 4max-y, tzn niebo a ziemia pozdro


AAZ+boost pin+dawka+mbc 1.2bara+gov mod=:):):):):):):):)

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr mar 25, 2009 12:40

szatanek pisze:... SKF ...
i jak wielu widzę nie wiesz że SKF to też konfekcjoner...
w 50-ciu %-ach przepłacasz spore pieniądze tylko za pudełko SKF`a....

http://tdi.pl/component/option,com_smf/ ... ic,2845.0/


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 25, 2009 17:45

Ja puki co jak narazie zawsze w opakowaniu SKF-a miałem jego produkty. A odnosnie twojego opisu pompy wody do 1,8 TD to czy ta nalepka SKF która jest naklejona na pompie jest dla ciebie wystarczającym zabezpieczeniem ze to własnie SKF a nie np jakis Hart?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości