Skad ten wyciek oleju? Turbina, IC ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PCJR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 22:16
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Skad ten wyciek oleju? Turbina, IC ?

Post autor: PCJR » pn mar 23, 2009 17:48

Witam. Moj pierwszy post na forum :-)

Od pewnego czasu zauwazylem ze po kazdorazowym zatrzymaniu pojawiaja sie 2,3 plamy oleju pod autem ( z przodu z prawej strony ). Widac to na zdjeciu ponizej. Zalaczam tez zdjecie elementu mocno zabrudzonego olejem. Czym moze byc spowodowany ten wyciek? Czy zrodlem wycieku moze byc turbina, intercooler ? Czy oznacza to ze pilnie nalezy poddac turbine regeneracji ? Jesli tak to bede wdzieczny za wskazanie sprawdzonych, zaufanych adresow w Warszawie gdzie mozna regenerowac turbine.
Dzieki z gory.
Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn mar 23, 2009 17:55

najpierw wyczyścić IC i sprawdź ile sie w nim oleju zbiera

prawdopodobnie z odmy trochę oleju idzie i się trochę nazbierało i teraz kapie
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 17:56 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

mms79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 09, 2008 19:02
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: mms79 » pn mar 23, 2009 18:22

Miałem podobny problem, auto straciło moc i dodatkowo było słychać dziwny szum. Okazało się, że na naszych równych drogach odkręciła się śruba uchwytu mocującego rurę wchodzącą do IC. Na skutek wibracji uszkodziła się obejma przy IC i pojawiła się nieszczelność, rura wylazła z IC i całe powietrze odkurzało chodnik. U Ciebie póki co pewnie jeszcze rura nie wylazła z IC, ale jest już nieszczelność. Polecam zamiast tej "fajnej" oryginalnej obejmy założyć zwykłą zaciskaną na śrubę. Inna sprawa to pojawienie się w IC oleju...



PCJR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 22:16
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: PCJR » pn mar 23, 2009 21:08

Dzieki za rady.Poki co nie daje sie odczuc spadku mocy.
Czy pojawienie sie oleju w IC to usterka ktora nalezy pilnie sie zajac ? Jakie moga byc skutki obecnosci oleju w IC ?
Czy w takiej sytuacji nalezy tez przyjrzec sie turbinie - regeneracja, wymiana ???



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 23, 2009 21:25

Skutkiem może być łyknięcie oleju i rozbieganie się silnika



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt mar 24, 2009 09:19

Powodem zbierania się oleju w IC i całym dolocie mogą być między innymi:
- puszczająca olej turbina - ale z tym to spokojnie najpierw wyeliminuj pozostałe opcje,
- puszczające olej uszczelniacze zaworów (zwykła sprawa spowodowana starzeniem się gumy itp),
- odma (tak jak pisał Kolega wyżej) może Ci puszcza olej no i zbiera się w IC gdzieś na forum była super fotoporada jak skierować opary z odmy do butelki zamiast dolotu
tutaj dwa linki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211619
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2310781
- no i jeszcze jedna sprawa a mianowicie ja miałem podobny problem co Ty z tą różnicą, że mi ubywał również olej. Okazało się, że powodem była zapchana syfem siateczka na rurze doprowadzającej powietrze do obudowy filtra powietrza. W MKIV dolot powietrza do filtra jest zabezpieczony taką siatką, która łatwo się brudzi i zawala na amen, pewnie dla tego producent przewidział obok klapkę na sprężynie (rodzaj zaworu), która się podnosi i puszcza powietrza jak w rurze z powodu zapchanej siatki stworzy się podciśnienie. Przez powstawanie w dolocie nadmiernego podciśnienia silnik zasysa również więcej oparów z odmy a z nimi olej, u mnie po wyczyszczeniu tej siatki temat się uspokoił, przejechałem 2 tyś km i oleju mi nie ubyło ani grama, co ważne wcześniej miałem taki charakterystyczny zapach spalonego oleju w spalinach teraz tego nie ma. Myślę, że warto zacząć od najprostszych rozwiązań.
Pozdrawiam :bajer:



Aroboss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr paź 22, 2008 12:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Aroboss » czw kwie 23, 2009 08:19

Witam,
miałem ten sam problem, pojechałem do mechanika wylał olej z rury przy IC gdzie pojawił sie wyciek i wymienił zaciski.
Mam pytanie:
czy ten olej który wczesniej wyciekał (bo miał któredy) jeśli dalej sie tam zbiera i nie ma ujscia może zaszkodzić silnikowi ???
Proszę o odpowiedz Dzieki :)



Przemek512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 20, 2008 15:04
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Przemek512 » czw kwie 23, 2009 08:35

Witam
Czy masz moze silnik o symbolu AJM w tym passacie?



Aroboss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr paź 22, 2008 12:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Aroboss » czw kwie 23, 2009 08:47

Przemek512 pisze:Witam
Czy masz moze silnik o symbolu AJM w tym passacie?
BORA silnik AHF 110 koni 1,9 TDI



trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » czw kwie 23, 2009 11:40

Przemek512 pisze:Witam
Czy masz moze silnik o symbolu AJM w tym passacie?
Ja mam AJM i olej ucieka przez EGR



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości