Dym spod korka oleju, brak mocy w 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dym spod korka oleju, brak mocy w 1Z
Witam
Mój brat ma problem z silnikiem 1.9TDI 1Z. Ostatnio niespodziewanie jego auto odmówiło posłuszeństwa.Na początku padł zawór N75 silnik łapał notlaufa na 5 przy 140 km/h,podmiana na działający zawór problem wyeliminowała( podmienił z passata ojca,na chwilę).Brat jeździł z tym uszkodzonym zaworem przez tydzień aż do wczoraj.Wczoraj zauważył że silnik zaczął brać olej i zużył go tyle że nie ma stanu, spod korka oleju i ze stalki daję kompresją, silnik nie ma mocy i na dodatek kopci takim delikatnym niebieskim dymem.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i podanie ewentualnych kosztów naprawy.
Podejrzewam że coś jest nie tak z pierścieniami ew.dziura w tłoku ,ale jak do tej pory silnik chodził bardzo dobrze.
Mój brat ma problem z silnikiem 1.9TDI 1Z. Ostatnio niespodziewanie jego auto odmówiło posłuszeństwa.Na początku padł zawór N75 silnik łapał notlaufa na 5 przy 140 km/h,podmiana na działający zawór problem wyeliminowała( podmienił z passata ojca,na chwilę).Brat jeździł z tym uszkodzonym zaworem przez tydzień aż do wczoraj.Wczoraj zauważył że silnik zaczął brać olej i zużył go tyle że nie ma stanu, spod korka oleju i ze stalki daję kompresją, silnik nie ma mocy i na dodatek kopci takim delikatnym niebieskim dymem.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i podanie ewentualnych kosztów naprawy.
Podejrzewam że coś jest nie tak z pierścieniami ew.dziura w tłoku ,ale jak do tej pory silnik chodził bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 09:02 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka
Brak prawidłowego "przewietrzana" bloku i głowicy (niedrożne odmy) mogą być przyczyną zatrważająco szybkiego znikania oleju, dymienia i braku mocy (mieliśmy tak w kilku LT-kach)
Kolejna to powypalanie gniazda zaworowe...
Przestawiony rozrząd (ale to byłoby słychać po pracy silnika a domyślam się ze ten dźwięk się nie zmienił...)
Ale wielce prawdopodobna jest wersja o popękanych pierścieniach... Może ktoś zbutował na zimnym i ... pozamiatane...
Jak już zdejmiesz głowicę to koniecznie sprawdź szczelność na zaworach
Kolejna to powypalanie gniazda zaworowe...
Przestawiony rozrząd (ale to byłoby słychać po pracy silnika a domyślam się ze ten dźwięk się nie zmienił...)
Ale wielce prawdopodobna jest wersja o popękanych pierścieniach... Może ktoś zbutował na zimnym i ... pozamiatane...
Jak już zdejmiesz głowicę to koniecznie sprawdź szczelność na zaworach
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
popieramPiasek pisze:Brak prawidłowego "przewietrzana" bloku i głowicy (niedrożne odmy) mogą być przyczyną zatrważająco szybkiego znikania oleju, dymienia i braku mocy (mieliśmy tak w kilku LT-kach)
Kolejna to powypalanie gniazda zaworowe...
Przestawiony rozrząd (ale to byłoby słychać po pracy silnika a domyślam się ze ten dźwięk się nie zmienił...)
Ale wielce prawdopodobna jest wersja o popękanych pierścieniach... Może ktoś zbutował na zimnym i ... pozamiatane...
Jak już zdejmiesz głowicę to koniecznie sprawdź szczelność na zaworach
Co do butowania na zimnym to nie sądzę bo wiem jak brat jeździ,więc tę opcję odrzucam
.
A jak mogę sprawdzić czy odma jest zapchana?
Co do powypalanych gniazd to wydaje mi się że jeśli by takie coś zaistniało to silnik podupadał by powoli na zdrowiu a nie tak nagle.

A jak mogę sprawdzić czy odma jest zapchana?
Co do powypalanych gniazd to wydaje mi się że jeśli by takie coś zaistniało to silnik podupadał by powoli na zdrowiu a nie tak nagle.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka
zdarzają się wyjątkikarol26 pisze:Co do butowania na zimnym to nie sądzę bo wiem jak brat jeździ,więc tę opcję odrzucam.
A jak mogę sprawdzić czy odma jest zapchana?
Co do powypalanych gniazd to wydaje mi się że jeśli by takie coś zaistniało to silnik podupadał by powoli na zdrowiu a nie tak nagle.
przeważnie wtedy gdy podstawi zawory co jest przypadłością silników 1,9.
raczej to nie będzie odma bo by powoli sie zużycie oleju powiększało a nie nagle a gdy by tak było to by bagnet podsadzało
Arwam poszło pw
[ Dodano: 28 Mar 2009 10:12 ]
Diagnoza - pęknięty tłok
. koszt naprawy w granicach 1000 zł .Brat wybrał sobie drogi i dobry zakład, no ale zobaczymy jak go naprawią.
Dodatkowo okazało się że turbina się wysrała regeneracja 800 zł
[ Dodano: 28 Mar 2009 10:12 ]
Diagnoza - pęknięty tłok

Dodatkowo okazało się że turbina się wysrała regeneracja 800 zł

Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 10:34 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości