Dym spod korka oleju, brak mocy w 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Dym spod korka oleju, brak mocy w 1Z

Post autor: karol26 » sob mar 21, 2009 15:07

Witam
Mój brat ma problem z silnikiem 1.9TDI 1Z. Ostatnio niespodziewanie jego auto odmówiło posłuszeństwa.Na początku padł zawór N75 silnik łapał notlaufa na 5 przy 140 km/h,podmiana na działający zawór problem wyeliminowała( podmienił z passata ojca,na chwilę).Brat jeździł z tym uszkodzonym zaworem przez tydzień aż do wczoraj.Wczoraj zauważył że silnik zaczął brać olej i zużył go tyle że nie ma stanu, spod korka oleju i ze stalki daję kompresją, silnik nie ma mocy i na dodatek kopci takim delikatnym niebieskim dymem.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i podanie ewentualnych kosztów naprawy.
Podejrzewam że coś jest nie tak z pierścieniami ew.dziura w tłoku ,ale jak do tej pory silnik chodził bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 09:02 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob mar 21, 2009 17:24

Głowica w górę jest nie uniknione wymontowanie i wszystko się okaże.Pierścienie lub rysy po cylindrach od pękniętych pierścieni.



arwam

Post autor: arwam » ndz mar 22, 2009 01:02

na 90% pierścienie mogły na którymś pęknąć.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » ndz mar 22, 2009 08:33

Brak prawidłowego "przewietrzana" bloku i głowicy (niedrożne odmy) mogą być przyczyną zatrważająco szybkiego znikania oleju, dymienia i braku mocy (mieliśmy tak w kilku LT-kach)
Kolejna to powypalanie gniazda zaworowe...
Przestawiony rozrząd (ale to byłoby słychać po pracy silnika a domyślam się ze ten dźwięk się nie zmienił...)
Ale wielce prawdopodobna jest wersja o popękanych pierścieniach... Może ktoś zbutował na zimnym i ... pozamiatane...
Jak już zdejmiesz głowicę to koniecznie sprawdź szczelność na zaworach


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

arwam

Post autor: arwam » ndz mar 22, 2009 10:29

Piasek pisze:Brak prawidłowego "przewietrzana" bloku i głowicy (niedrożne odmy) mogą być przyczyną zatrważająco szybkiego znikania oleju, dymienia i braku mocy (mieliśmy tak w kilku LT-kach)
Kolejna to powypalanie gniazda zaworowe...
Przestawiony rozrząd (ale to byłoby słychać po pracy silnika a domyślam się ze ten dźwięk się nie zmienił...)
Ale wielce prawdopodobna jest wersja o popękanych pierścieniach... Może ktoś zbutował na zimnym i ... pozamiatane...
Jak już zdejmiesz głowicę to koniecznie sprawdź szczelność na zaworach
popieram



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz mar 22, 2009 13:32

Sprawdź katalizator czy nie jest załadowany,też będzie dymił z pod korka i bagnetu oleju.Bo nie mają dobrego ujścia spaliny.



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » ndz mar 22, 2009 14:43

Co do butowania na zimnym to nie sądzę bo wiem jak brat jeździ,więc tę opcję odrzucam :).
A jak mogę sprawdzić czy odma jest zapchana?
Co do powypalanych gniazd to wydaje mi się że jeśli by takie coś zaistniało to silnik podupadał by powoli na zdrowiu a nie tak nagle.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

arwam

Post autor: arwam » ndz mar 22, 2009 15:07

karol26 pisze:Co do butowania na zimnym to nie sądzę bo wiem jak brat jeździ,więc tę opcję odrzucam :).
A jak mogę sprawdzić czy odma jest zapchana?
Co do powypalanych gniazd to wydaje mi się że jeśli by takie coś zaistniało to silnik podupadał by powoli na zdrowiu a nie tak nagle.
zdarzają się wyjątki
przeważnie wtedy gdy podstawi zawory co jest przypadłością silników 1,9.
raczej to nie będzie odma bo by powoli sie zużycie oleju powiększało a nie nagle a gdy by tak było to by bagnet podsadzało



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » ndz mar 22, 2009 15:23

Arwam poszło pw

[ Dodano: 28 Mar 2009 10:12 ]
Diagnoza - pęknięty tłok :(. koszt naprawy w granicach 1000 zł .Brat wybrał sobie drogi i dobry zakład, no ale zobaczymy jak go naprawią.
Dodatkowo okazało się że turbina się wysrała regeneracja 800 zł :crazy:
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 10:34 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości