Jaki trzymac poziom oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
u mnie w AHF jest na wcisku ale u mnie ten "dysk" jest na pokrywie zaworów. W AJM nie jestem pewien ale chyba jest obudowana w pokrywie ale zdaje mi się że też powinna być na wcisk. Dobrze by było żeby ktoś kto ma AJM sie wypowiedział. Popróbuj metodą prób i błędów.romanek84 pisze:no trochę sie poci tam a jak to się odkręca?? czy jakoś sie wyciąga ją?? żeby ją wyczyścić?
Koledzy proponuję najpierw poczytać co nieco o parametrach oleju przed dyskusją nad wyższością takiego a nie innego. Co to jest, gęstość, lepkość, płynność, normy SAE, co określają te literki (5W40, 10W40, 5W50 itp) oraz o zakresie temperaturowej stosowalności olejów w zależności od tych właśnie literek. No i oczywiście jaka jest różnica między olejem syntetycznym, półsyntetycznym i mineralnym. A nie pisać farmazony że aż się włosy na głowie jeżą.
Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 08:57 przez owcy2, łącznie zmieniany 1 raz.
To to żwięte złowa...owcy2 pisze:Koledzy proponuję najpierw poczytać co nieco o parametrach oleju przed dyskusją nad wyższością takiego a nie innego. Co to jest, gęstość, lepkość, płynność, normy SAE, co określają te literki (5W40, 10W40, 5W50 itp) oraz o zakresie temperaturowej stosowalności olejów w zależności od tych właśnie literek. No i oczywiście jaka jest różnica między olejem syntetycznym, półsyntetycznym i mineralnym. A nie pisać farmazony że aż się włozy na głowie jeżą.
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
mój mechanik tłumaczył mi, że delikatne zmiany na bagnecie jeszcze nic nie mówią..powiedział, że normalne jest że jak się trochę przypiłuje silnik to ma prawo wziąć olej i nie ma co się tym przerażać. Mówił też, żeby nie dolewać jeśli poziom obniży się o pół centymetra, a zrobić to dopiero wtedy jeśli spadnie poniżej minimum. Może się ktoś do tego ustosunkować?lordman pisze:jak zalałem świeżutki olej to na miarce miałem 3/4 po zrobieniu 3100 km mam 1/4 (może troszkę mniej) nie wiem czy to dużo. Na odmie dość mocno się poci aż cały "dysk" wilgotny.. Możliwe że większość oleju poszła odmą w IC (łączenia są suche). Dodam że jak wymieniałem rozrząd po zakupie to demontowałem te rury i taki plastikowy przewód (łącznik) zaraz przed IC w nadkolu. Tam miałem dużo oleju. Z początku myślałem że to turbo puszcza ale wyczytałem foto poradę kolegi Sztomela związaną z odmą i przypomniało mi się że jak robiłem ten rozrząd to już wtedy odma była dość mocno zarzygana ale nie myślałem że aż tyle oleju może przez nią uciekać..arwam pisze:załeży ile zrobiłeś km
Co do zmiany oleju z syntetyku na półsyntetyk czy mineralny bąź jeszcze inny to słyszałem od mechanika, który naprawia Audi i VW-y, że silniki na pompo-wtryskach powinny od nowości do ostatniego dnia swojego żywota pracować na pełnym syntetyku, czyli 5W-40 505.01 lub LongLife 5W-30 505.07 zależy od auta, mam na myśli czy jest przystosowany na QG1 czy QG2.
Powiem tak: jak klepie te kilkadziesiat sekund czy nawet minute dwie to lepiej jak by wcal enie klepało bo by oznaczalo ze ten olej nie uchodzi z popychaczy hydraulicznych. To tak samo jakby caly czas klepaly to tez nie dobrze. Jak sie niweluja te klepania to jest okej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 101 gości