Zamiana silnika AHU na .... no właśnie na co?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xsiondz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr gru 03, 2008 12:11
Lokalizacja: Toruń

Zamiana silnika AHU na .... no właśnie na co?

Post autor: xsiondz » śr lut 25, 2009 12:23

WItam

Posiadam VW Golfa Vario (rocznik modelowy 1997) z silnikiem 1,9 TDI (AHU). Silnik sprawuje sie znakomicie....z jednym ALE... bierze olej.
Spalanie paliwa (trasa) ok 5l/100 km, dynamika - super, odpalanie na zimno/cieplo- bez problemow. Kopcenie-jest ale jak obserwowalem inne samochody to moge powiedziec, ze na podobnym poziomie. Turbo po regeneracji z 12 mcami gwar. (jak sie okazalo nieotrzebnie). Dalej eksploatacja zgodnie z zasadami obslugi silnikow z turbo itp itd. Olej 15W40 dla silnikow wysprez. z Turbo (Mobil, Elf, Shell- takie mial wlewane).
No i problem - pali jakies 0,5-0,7 l oleju na 300 km a przy moich przebiegach okazuje sie, ze dolewam co drugi dzien.
Diagnoza mechnika- panewki- silnik do remontu.
Koszt remontu (gora/dol) (zeby zrobic raz a dobrze) ok - 2500-3000 tys zl.
I teraz co Wy o tym sadzicie? Co moze byc powodem takiego przepalania oleju?
A moze SWAP na silnik z Allegro? I teraz pytanie - kupujac (EWENTUALNIE) silnik- brac AHU czy z moim osprzetem mozna tez silnik z innym oznaczeniem.
Obawiam sie, ze kupujac silnik kupuje kota w worku....ale koszt wydaje sie byc nizszy bo silniki te chodza od 1200-2500 zl (okolo)

Licze na Wasze sugestie.

Pozdr. serdecznie


Sharan 1,9 TDI (1998 (110 KM)
Passat B4 1,9 TDI 1996
Golf III 1,9 TDI 1996 Vario
...:: XSIONDZ ::....
Jak każdy facet mam napęd jądrowy

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr lut 25, 2009 13:03

Ja na Twoim miejscu,jeżeli nie potrzebujesz niczego więcej do szczęścia jak te 90 koni pomyślałbym nad remontem silnika.
Zainwestujesz tylko raz,a będziesz miał pewność,że silnik jest jak nowy.
Ja nie bawiłbym się w kupno innego,bo koszty takiego zakupu mogą przewyższyć koszt remontu.
Tak jak napisałeś,nie wiadomo co kupisz.Wez pod uwagę,że silniki z tych lat mają już niejednokrotnie nachulane i 500kkm.
Jeżeli myślisz o swapie,to warto założyc coś młodszego,ale sam silnik to koszt rzędu 4-5tys.
Więc moim zdaniem lepiej zainwestować w remont.Zrobić go u dobrego mechanika i przede wszystkim zalać inny olej.
Jak już wspomniałem,jeżeli nie jesteś głodny mocy,to pozostań przy tym silniku.
Są to dobre i trwałe jednostki.
Jeżeli chodzi o branie oleju,to przyczyn może być kilka i tak na prawdę trudno jednoznacznie określić tą właściwą.
Jeżeli bierze go tak dużo,a turbina jest po regeneracji,to możliwe,że to pierścienie.
Z doświadczenia wiem,że niekiedy wystarczy je wymienić i silnik zmniejsza apetyt na olej.
Nie zawsze musi się to wiązać z remontem silnika.


AFN 165,5@380,8

kehsud
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 20, 2009 09:39
Lokalizacja: Tarnów

Re: Zamiana silnika AHU na .... no właśnie na co?

Post autor: kehsud » pt mar 20, 2009 10:08

xsiondz pisze:WItam
... bierze olej.
Spalanie paliwa (trasa) ok 5l/100 km, dynamika - super, odpalanie na zimno/cieplo- bez problemow. Kopcenie-jest ale jak obserwowalem inne samochody to moge powiedziec, ze na podobnym poziomie. Turbo po regeneracji z 12 mcami gwar. (jak sie okazalo nieotrzebnie). Dalej eksploatacja zgodnie z zasadami obslugi silnikow z turbo itp itd. Olej 15W40 dla silnikow wysprez. z Turbo (Mobil, Elf, Shell- takie mial wlewane).
No i problem - pali jakies 0,5-0,7 l oleju na 300 km a przy moich przebiegach okazuje sie, ze dolewam co drugi dzien.
Diagnoza mechnika- panewki- silnik do remontu.
Więc tak,
1. Znień mechanika - ten Cię okłamuje - panewki generalnie nie mają wiele wspólnego z braniem oleju i kopceniem (rozumiem, że kopci trochę na niebiesko)
2. Panewki są ok, jeśli ciśnienie oleju jest ok i nic nie stuka.
3. Jako że nic w przyrodzie nie ginie, więc ten olej gdzieś musi uciekać.
a. Przecieki (czy silnik jest suchy, czy są jakieś plamy oleju po dłuższym postoju)
b. wywala rurą wydechową, dostaje się do komory spalania
Jeśli A - generalnie uszczelki do wymiany, jeśli jakieś pęknięcie bloku - silnik do wymiany
jeśli B. to:
Olej dostaje się do komory spalania, dwie możliwe drogi - pierścienie na tłokach - (zapieczone, wyrobione) lub zużycie pary tłok-cylinder tak duże że pierścienie nie uszczelniają, spore rysy na gładzi cylindra
(można zastosować środek zwany ceramizer - mi pomógł, naturalnie wyrobiony silnik przebiegiem 350tys - wróciło ciśnienie na tłokach)

albo dostaje się od strony zaworów.
Jeśli od strony zaworów - to uszczelniacze na zaworach do wymiany.

Zaobserwuj jeszcze moment po uruchomieniu silnika, i czy ci mocno zakopci na niebiesko jak zimnego przegazujesz - to może byc chwila, kiedy ssie olej jak smok.
Sprawdź na dłuuugiej trasie - 500-600km jednym ciągiem najlepiej bez wyłączania silnika (powinien wziąć litr oleju albo 1/2)

Zalecany pomiar ciśnienia na tłokach - metodą suchą i olejową i zestawienie wyników.



arwam

Post autor: arwam » pt mar 20, 2009 10:19

jeśli turbo masz sprawne to to pozostaje zmienić tylko pierścienie i uszczelniacze zaworowe.
jest też opcja że masz głębokie rysy na cylindrach i to one też mogą byż przyczyną takiego brania oleju.
tak czy inaczej rozbierz silnik i zobacz czy nie masz rys na garczkach, jak nie masz to wystarczy tylko pierścienie i komplet uszczenień wymienić żeby silnik odzyskał szczelność.
możesz mi dostarczyć foto takiego silnika bez plastykowych osłon bo mi też po głowie chodzi swap ale dopiero wtedy jak silnik sprzedam swój o ile mnie pamięć nie myli to jest silnik typu VP, a nie PD?



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » pt mar 20, 2009 10:25

tak AHU to VP. i popieram zdanie kolegow lepiej zrobic remont niz kupic tak naprawde niewiadomo co


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » pt mar 20, 2009 12:21

Korzystajac z otwartego tematu mam pytanko,jak sprawdzic bez rozbierania silnika czy winowajca brania oleju sa uszczelniacze zaworow czy pierscienie???



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pt mar 20, 2009 12:30

xsiondz pisze:Posiadam VW Golfa Vario
chyba variant
xsiondz pisze:Olej 15W40
to jaki masz przebieg ze go takim olejem zalewasz.. 600-700tys?
na allegro mozesz kupic silnik w gorszym stanie.. wiec zmien mechanika i rob tak jak koledzy wyzej napisali..



arwam

Post autor: arwam » pt mar 20, 2009 13:17

michal27 pisze:Korzystajac z otwartego tematu mam pytanko,jak sprawdzic bez rozbierania silnika czy winowajca brania oleju sa uszczelniacze zaworow czy pierscienie???
jak uszczelniacze zaworowe to bedzie tylko przez chwilę po rozruchu silnika dymił mpotem już raczej nie



kehsud
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 20, 2009 09:39
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kehsud » pt mar 20, 2009 15:23

arwam pisze:
michal27 pisze:Korzystajac z otwartego tematu mam pytanko,jak sprawdzic bez rozbierania silnika czy winowajca brania oleju sa uszczelniacze zaworow czy pierscienie???
jak uszczelniacze zaworowe to bedzie tylko przez chwilę po rozruchu silnika dymił mpotem już raczej nie
Dodam tylko, że pierścieniami cylindrów generalnie nie jest prosta sprawa, bo mogą być albo zapieczone albo wyrobione.

W ogolności, jeśli obserwujemy niską moc przy wolnych obrotach, można domniemywać kłopoty z pierścionkami (i/lub) gładzie cylindrów.
Jeśli z mocą na wolnych obrotach jest OK (samochód nie dusi się łatwo przy ruszaniu) do tego ciśnienie na tłokach ok, to jest ok, wtedy szukamy problemu w zaworach.

Jeśli jest niskie ciśnienie na tłokach, (każdy przyzwoity warsztat ma taki miernik i na starcie powinien to badać) a po wlaniu trochę oleju do cylindrów ciśnienie się podnosi i jest około nominalnego, to prawdopodobnie co najmniej pierścionki do wymiany jak nie gładzie cylindrów.



michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » sob mar 21, 2009 00:32

To u mnie stawiam na te uszczelniacze zaworow bo tylko na zimnym i przy odpalaniu zakopci na niebiesko,potem zadnego dymka.Dzieki panowie za odpowiedzi.

[ Dodano: 20 Mar 2009 23:34 ]
A jeszcze jedno jak przyznac punkt?



arwam

Post autor: arwam » sob mar 21, 2009 00:43

michal27 pisze:A jeszcze jedno jak przyznac punkt?
punkt możesz przyznać wtedy gdy jesteś autorem tematu i tylko w tym temacie możesz punkty przyznawać;
klikasz na "Pomógł"



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob mar 21, 2009 01:15

arwam pisze:punkt możesz przyznać wtedy gdy jesteś autorem tematu
tu nie jesteś więc niestety nie mozesz

xsiondz, remoncik mały tylko !! nie kupuj nowego bo sie mozesz wpakować w totalną padkę !! no chyba ze bardzo chcesz mieć PD'ka bo inaczej sensu nie widze



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 121 gości