1Z coś piszczy po odpaleniu na zimnym silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

1Z coś piszczy po odpaleniu na zimnym silniku

Post autor: Razal » czw mar 19, 2009 17:16

po wymianie rozrządu mam najechane jakieś 20t.km. wymieniany był cały rozrząd + rolka napinająca pasek alternatora... Od jakiegoś czasu słyszę takie popiskiwanie odrazu po odpaleniu silnika. Zjawisko ma miejsce tylko jak jest zimno i trwa do kilku minut po odpaleniu, na rozgrzanym silniku cisza i jak jest powyżej 5stC też cisza. O co tu może chodzić?

Z góry dzięki za rady i pomoc _ POZDROOO! :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw mar 19, 2009 17:21

standard :crazy:
wymień kółko pasowe alternatora na to ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym ... poprawa jest spora, ogólnie dźwięk silnika się poprawia , słychać tylko diesla ;) u mnie pomogło , ale nie do końca, ponieważ po odpaleniu jeszcze świerka ale dosłownie przez 1 min , wcześniej musiałem przejechać około 5 km



Awatar użytkownika
Karcz3
Very Important Driver
Very Important Driver
Posty: 393
Rejestracja: czw maja 08, 2008 22:02
Lokalizacja: POMORSKIE
Auto: Vw caddy mk1
Silnik: 1.8
Kontakt:

Post autor: Karcz3 » czw mar 19, 2009 20:18

U mnie natomiast piszczy sam pasek myslalem ze to moze na lozyskach ale jesli zwilzylem go woda przestawal piszczec. w moim przypadku wina byla paska poprostu wykonany z jakiegos badziewia


Vw golf 3 1.9tdi.-byl... vw caddy mk1 1.6d jest(rozłożony na czynniki pierwsze)-reanimacja

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » czw mar 19, 2009 21:19

Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 21:21 przez marrcin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pt mar 20, 2009 08:33

Hej
No właśnie jestem po konsultacji z moim mechanikiem od silnika... On podobnie jak kolega wyżej obstawia, że to koło na wale - ten tłumik. Mówi, że trzeba posłuchać, ale takie objawy w tym silniku wskazują raczej na to koło...

Ktoś wie jakie to są koszty ? Ile wymiana tego, jakie koło kupić - jaki koszt itd....

Pozdrooo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Re

Post autor: PinkFloyd » pt mar 20, 2009 08:45

Razal pisze:Hej
No właśnie jestem po konsultacji z moim mechanikiem od silnika... On podobnie jak kolega wyżej obstawia, że to koło na wale - ten tłumik. Mówi, że trzeba posłuchać, ale takie objawy w tym silniku wskazują raczej na to koło...

Ktoś wie jakie to są koszty ? Ile wymiana tego, jakie koło kupić - jaki koszt itd....

Pozdrooo
Najlepiej kupić koło m-ko Corteco, monowane od 2000r w VW, jest poprawione i bardziej wytrzymalsze i ma przeciwwagi w przciwieństwie do wcześniejszych modeli , ja w focie kupiłem za 450zł, nie polecam używki- inne sa tez w takim stanie. W 2003r takie koło kosztowało 1300zł :grin:



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pt mar 20, 2009 10:32

No koło widzę można kupić już za ok.200zł - przynajmniej na Allegro.pl.

Może ktoś to robił już / wymieniał. Jak wygląda wymiana tego? To jest konieczna ingerencja w rozrząd, czy to koło ma coś wspólnego z kółkiem na wale korbowym? Trzeba ściągać rozrząd, żeby to wymienić?


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt mar 20, 2009 17:27

adriano1499 jak masz pisać pierdoły to lepiej sie nie odzywaj.
Nie trzeba nic robić z rozrządem, to koło jest przykręcane do koła zębatego od rozrządu na wale, zdejmujesz pasek wielorowkowy i odkręcasz 4 śruby na imbus, centralnej śruby nie ruszasz.



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » pt mar 20, 2009 21:16

szatanek pisze: Nie trzeba nic robić z rozrządem, to koło jest przykręcane do koła zębatego od rozrządu na wale, zdejmujesz pasek wielorowkowy i odkręcasz 4 śruby na imbus, centralnej śruby nie ruszasz.
Zgadzam się , 30min roboty , koszt u mechanika jaki zapłaciłem to 40zł. Natomiast koło kupiłem Febi za 199zł na allegro.pl bo komus zostało nowe po sprzedazy auta :)



daro1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 21:26
Lokalizacja: płock

Post autor: daro1976 » sob mar 21, 2009 08:14

u mnie było to samo też nie mogłem dojść, myślałem ,że to koło, póżniej kupiłem pasek i sprzęgiełko alternatora bo nie miałem go zamontowanego, ale dobrze, że nie pasowało sprzęgiełko (są dwa rodzaje), to zostało mi w kieszeni 130zł, a wymiana paska pomogła i jest git, a było tak samo, polecam pasek CONTITECH ,jest wydaje mi się bardzo miękki 35zł i problem z głowy, napinacz założyłem FEBI



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » sob mar 21, 2009 21:31

adriano1499 :green_fuck: WIDZĘ, ŻE JUŻ GO TU NIE MA! DOBRA ROBOTA... DZIĘKI!


Dzięki chłopaki za pomoc - punkciki poleciały - w tygodniu kupuję koło i jadę wymieniać bo mnie poranny świerszczu wkurza... :pub:
Ostatnio zmieniony sob mar 21, 2009 21:40 przez Razal, łącznie zmieniany 3 razy.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » sob mar 21, 2009 21:48

Razal, a sprawdzałeś to koło tymi kreskami ?
Koniecznie odpisz jak efekty , ale bedzie :okej:
Ostatnio zmieniony sob mar 21, 2009 21:50 przez marrcin, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości