Jaki trzymac poziom oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » wt mar 17, 2009 12:18

kolego odmę masz na pokrywie zaworów. Taki "dysk" z wężykiem idącym do dolotu. Zobacz czy się nie poci.



romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » wt mar 17, 2009 13:30

lordman pisze:kolego odmę masz na pokrywie zaworów. Taki "dysk" z wężykiem idącym do dolotu. Zobacz czy się nie poci.
no trochę sie poci tam a jak to się odkręca?? czy jakoś sie wyciąga ją?? żeby ją wyczyścić?



Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » wt mar 17, 2009 17:45

romanek84 pisze:no trochę sie poci tam a jak to się odkręca?? czy jakoś sie wyciąga ją?? żeby ją wyczyścić?
u mnie w AHF jest na wcisku ale u mnie ten "dysk" jest na pokrywie zaworów. W AJM nie jestem pewien ale chyba jest obudowana w pokrywie ale zdaje mi się że też powinna być na wcisk. Dobrze by było żeby ktoś kto ma AJM sie wypowiedział. Popróbuj metodą prób i błędów.



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Post autor: owcy2 » śr mar 18, 2009 10:09

Koledzy proponuję najpierw poczytać co nieco o parametrach oleju przed dyskusją nad wyższością takiego a nie innego. Co to jest, gęstość, lepkość, płynność, normy SAE, co określają te literki (5W40, 10W40, 5W50 itp) oraz o zakresie temperaturowej stosowalności olejów w zależności od tych właśnie literek. No i oczywiście jaka jest różnica między olejem syntetycznym, półsyntetycznym i mineralnym. A nie pisać farmazony że aż się włosy na głowie jeżą. :bigok:
Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 08:57 przez owcy2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » śr mar 18, 2009 18:42

owcy2 pisze:Koledzy proponuję najpierw poczytać co nieco o parametrach oleju przed dyskusją nad wyższością takiego a nie innego. Co to jest, gęstość, lepkość, płynność, normy SAE, co określają te literki (5W40, 10W40, 5W50 itp) oraz o zakresie temperaturowej stosowalności olejów w zależności od tych właśnie literek. No i oczywiście jaka jest różnica między olejem syntetycznym, półsyntetycznym i mineralnym. A nie pisać farmazony że aż się włozy na głowie jeżą. :bigok:
To to żwięte złowa...


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Post autor: owcy2 » czw mar 19, 2009 08:57

uuuuuu ale pojechałeś :green_fuck:



mic.waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mic.waw » pt mar 20, 2009 16:31

lordman pisze:
arwam pisze:załeży ile zrobiłeś km
jak zalałem świeżutki olej to na miarce miałem 3/4 po zrobieniu 3100 km mam 1/4 (może troszkę mniej) nie wiem czy to dużo. Na odmie dość mocno się poci aż cały "dysk" wilgotny.. Możliwe że większość oleju poszła odmą w IC (łączenia są suche). Dodam że jak wymieniałem rozrząd po zakupie to demontowałem te rury i taki plastikowy przewód (łącznik) zaraz przed IC w nadkolu. Tam miałem dużo oleju. Z początku myślałem że to turbo puszcza ale wyczytałem foto poradę kolegi Sztomela związaną z odmą i przypomniało mi się że jak robiłem ten rozrząd to już wtedy odma była dość mocno zarzygana ale nie myślałem że aż tyle oleju może przez nią uciekać..
mój mechanik tłumaczył mi, że delikatne zmiany na bagnecie jeszcze nic nie mówią..powiedział, że normalne jest że jak się trochę przypiłuje silnik to ma prawo wziąć olej i nie ma co się tym przerażać. Mówił też, żeby nie dolewać jeśli poziom obniży się o pół centymetra, a zrobić to dopiero wtedy jeśli spadnie poniżej minimum. Może się ktoś do tego ustosunkować?



Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » pt mar 20, 2009 19:12

Co do zmiany oleju z syntetyku na półsyntetyk czy mineralny bąź jeszcze inny to słyszałem od mechanika, który naprawia Audi i VW-y, że silniki na pompo-wtryskach powinny od nowości do ostatniego dnia swojego żywota pracować na pełnym syntetyku, czyli 5W-40 505.01 lub LongLife 5W-30 505.07 zależy od auta, mam na myśli czy jest przystosowany na QG1 czy QG2.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz mar 22, 2009 11:15

jestem po zmianie castrola na motula zmiany w pracy silnika nie zauważyłem na zimnym nadal klepie hydraulika na cóż widocznie tak już musi być


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz mar 22, 2009 11:23

Powiem tak: jak klepie te kilkadziesiat sekund czy nawet minute dwie to lepiej jak by wcal enie klepało bo by oznaczalo ze ten olej nie uchodzi z popychaczy hydraulicznych. To tak samo jakby caly czas klepaly to tez nie dobrze. Jak sie niweluja te klepania to jest okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz mar 22, 2009 11:35

wiem że teoretycznie jest Ok
ale trochę mnie to wkurza zauważyłem tez że zawory potrafią delikatnie przyklepać np jak za wcześnie zmienię bieg może już regulatory są kiepskie


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości