Olej TDI PD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matelko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 18:48
Lokalizacja: cieszanów
Kontakt:

olej edge 5w30

Post autor: matelko » wt mar 17, 2009 00:08

tomekk87 pisze:dzieki za wpisy,nakierowaliscie mnie w dobra strone,wybralem CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 mysle ze pompowtryski beda zadowolone :grin: pozdro

Witam ja rowniez mam mk 4 kombi 19 tdi pd i zalalem olej castrol EDGE 5W30 spelnia on norme VW 504 00 i 507 00.Atu jest jego cala charakterystyka http://habi.pl/a14-castrol-edge-5w-30. Z tego co wyczytalem na stronie castrola to olej jaki jest zlecany do tego silnika to wlasnie ten gdyz w oznaczeniu silanika mam oznaczenie Q1


matelko

Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » wt mar 17, 2009 01:04

kolejny temat o olejach jaki lac do pompowtrysków a wszystko dlatego że sami mechanicy sie nie znają...Ja miałem taki sam dylemat co ty i zrobiłem tak jak Stanisławski pierw zmieniłem mechanika ktory sie upierał bym zalewał pół syntetykiem bo nie wiem czym było wcześniej zalewane a później zmieniłem na mobila z normą 505.01 tak jak tutaj piszą panowie na forum i narazie sie ciesze bezawaryjną jazdą :grin: Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
tomekk87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Wielko-PO-lska

Post autor: tomekk87 » wt mar 17, 2009 01:59

a jeszcze jedno pytanie bo bardzo chwalony jest motul specific do PD i przegladalem oferty w internecie na jego temat i bylo napisane "MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 może być mieszany z olejami syntetycznymi i mineralnymi." o co chodzi??pozdro



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » wt mar 17, 2009 08:54

Cytat za publikacją na stronie a4-klub.pl
1. Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy:
505.01 lub 506.01 lub 507.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 505.01
SPECIFIC VW 506.01
SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
2. Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD) oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę:
507.00
Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka - wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany.
Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny.
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
505.00 lub 506.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00
UWAGA !
Ze względu na sporą ilość podróbek oleje kupujemy tylko z pewnego źródła, na oleju oraz filtrach się nie oszczędza
Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka - wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny.

A tak całkiem na koniec:
Lektura nt olejów prowadzi do wniosków, że najważniejsza jest norma jaką olej ma spełniać dla danego typu silnika, a dopiero później jego rodzaj, tzn syntetyk czy półsyntetyk. Sądze że olej należy dobierać do stylu jazdy i warunków i naszej troski o silnik. Jeżeli lubimy jeździć ostro to nie ma się co wahać tylko syntetyk. Z drugiej strony jeżeli jeździmy spokojnie syntetyk nie zaszkodzi, a na pewno pomoże, ponieważ z przebiegiem i z czasem użytkowania olej półsyntetyczny czy hydrocrackowany HC będzie się zachowywał gorzej niż olej syntetyczny. Olej jest nowy po zalaniu i z czasem traci swoje właściwości, wiec powinno się przede wszystkim myśleć o jego jakości przy przebiegu np 10.000 km, gdy jeszcze czeka parę tysięcy km przed wymianą.
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 09:08 przez stanislawski, łącznie zmieniany 2 razy.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » wt mar 17, 2009 09:52

a co zrobić jak ktoś mi minerała zalał i tak przejechałem 15 tys, nie wiem też jaki był poprzednio



Awatar użytkownika
corben
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw lut 07, 2008 13:41
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: corben » wt mar 17, 2009 12:02

Zalej syntetykiem pojeździj trochę, spuść i zalej już olejem który chcesz.

Ja natomiast robię test:
-mam teraz wymianę oleju na dniach więc spróbuję zastosować płukanie preparatem valvolina
Na pewno poinformuję o skutkach.

Ostatecznie silnik mozna kupić za 3000 zł a nawet taniej :hehe:
pozdro
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 12:02 przez corben, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Sharan 1.9 TDI 115 KM 2000 r, MK II
CB TTI 770 + Sirio ML-145
Sony GiGaPanel + 10 głośników
Mój SZARIK http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225559

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » wt mar 17, 2009 12:13

Nieraz padają pytania dlaczego syntetyk ma być lepszy niż półsyntetyk czy olej mineralny.
Żeby nie było wątpliwości - olej mineralny to olej z ropy naftowej, gotuje się już w bardzo niskich (jak dla pracy silnika) temperaturach, i tam gdzie syntetyk dalej ma właściwości smarujące i chłodzące, mineralny już jest tylko nagarem lub osadem.
Drugą sprawą jest lepkość.
W silnikach wysokoprężnych olej wlany za chwilę robi się czarny i nie tyle ważna jest jego jakość w momencie wlania, jak właśnie po kilku tysiącach przebiegu.
A najważniejsze jest jednak to co zaleca zespół ekspertów z koncernu VW (wydaje mi się, że jednak zdecydowanie mają największe doświadczenie w zakresie wiedzy jaka norma oleju ma być stosowana do konkretnego silnika i jego wyposażenia, np. pompowtryskiwaczy). Nigdzie też nie doczytałem, aby wraz ze zużywaniem się silnika lać coraz gęściejszy olej...! Do FSO1500 na "końcu" silnika lałem superol, ale niestety efekt był zdecydowanie odwrotny od oczekiwanego.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

zukers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 07:39
Lokalizacja: Dolny śląsk

Post autor: zukers » pn paź 19, 2009 17:15

Potrzebuje waszej porady, ojciec przez pomyłkę dorwał mój olej silnikowy Castrol Edge 5W40 505.01 (pompowtryski) full syntetyk którego używam i zalał go w swoim aucie VW T5 1,9 TDI 75kW rocznik 2006. Powiedzcie mi czy on może na tym jeździć czy mamy zlewać???



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn paź 19, 2009 17:20

zukers, spokojnie może jeździć, gorzej odwrotnie - gdyby do pompowtrysków zalał 505.00



zukers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 07:39
Lokalizacja: Dolny śląsk

Post autor: zukers » pn paź 19, 2009 17:40

oo to fajnie bo prawie 6 litrow tam wlal, wiec T5-tki mają też silniki z pompowtryskami?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn paź 19, 2009 17:47

zukers pisze:oo to fajnie bo prawie 6 litrow tam wlal, wiec T5-tki mają też silniki z pompowtryskami?
silniki VP już poszły do lamusa (niestety)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości