Skoki ciśnienia doładowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Skoki ciśnienia doładowania

Post autor: piow11 » pn mar 16, 2009 22:15

Mam problem ze sporymi skokami ciśnienia doładowania. Mój silnik to AFN. Dwa miesiące temu miałem czyszczone kierownice spalin w turbinie. Sztanga chodzi lekko w całym zakresie. Podpiąłem wskaźnik ciśnienia i okazało się, że turbo pompuje do 1.5 bara i co dziwne auto nie wpada w tryb awaryjny. Chwilkę pojeździłem spokojnie i znowu zacząłem przyśpieszać i wtedy okazało się, że pompuje do 1.1 bara i momentalnie spada do 0.7, w tym momencie auto również nie wpadło w tryb awaryjny i rozpędzało się ale nieco wolniej. Na wskaźniku było wyraźnie widać że wskazówka pnie się do 0.9 i znów spada do 0.7. Wszystkie wężyki mam szczelne. Wymieniłem również wężyk do ECU oraz zmieniłem N75 na nowy i dalej to samo. Nie wiem w jakim stanie jest wężyk w ECU (wewnątrz), ale jakby był pęknięty to czy miałbym takie objawy jak opisałem wyżej?
Bardzo proszę o jakieś sugestie, bo ręce mi już odpadają.
Ja podejrzewam ten wężyk w ECU ale nie wiem czy pęknięty wąż może dawać takie objawy. Jeśli miał ktoś taki problem to proszę o pomoc.
Dzięki i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pn mar 16, 2009 22:39

ja miałem to samo. węzyk w ecu



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » pn mar 16, 2009 22:49

morfeusz86r, Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że to tylko wężyk. Punkcik oczywiście dla Ciebie.

[ Dodano: 16 Mar 2009 21:58 ]
morfeusz86r, Mam jeszcze pytanko do Ciebie. Czy można wyciągnąć tą czarną dużą wtyczkę z ECU? Jeśli tak to w jaki sposób, bo próbowałem ją ściągnąć ale nie za bardzo chciała zejść.

[ Dodano: 16 Mar 2009 22:07 ]
Jeszcze mam pytanie czy jak wyciągnę wtyczkę z ECU przy wyłączonym akumulatorze to nie pojawią mi się jakieś błędy?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn mar 16, 2009 23:52

masz wszystkie węże IC szczelne?



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt mar 17, 2009 00:36

błedy nie powinny sie pojawić. odkręć ecu i posiłuj sie troche z wtyczką napewno puści



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt mar 17, 2009 10:33

edzio, Węże oczywiście szczelne. Problem jest w tym, że nie zawsze mam spadki ciśnienia. Czasam pompuje mi do 1.5 i tak się utrzymuje i auto nie wpada w tryb awaryjny. Widocznie czujnik nie wykrywa tak dużego ciśnienia i nie tnie go za pomocą N75. Czasami natomiast mam tak, że pompuje do 1.1 i tnie do 0,7 co wskazuje na jakąś nieszczelność.

morfeusz86r, jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedź. Dziś rozkręcam ECU i dam znać czy problem znikną.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt mar 17, 2009 13:50

ja miałem takie pęknięcie że nie było widać jak był założony. nawet jak będzie ok to profilaktycznie wymień



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt mar 17, 2009 21:36

Rozebrałem dziś sterownik i wężyk był w idealnym stanie. Mimo to wymieniłem na nowy. Następnie wpiąłem wskaźnik i w drogę. Po chwili okazało się, że turbo dalej pompuje 1.5 bara i mimo tego auto nie wpada w tryb awaryjny. Dodam jeszcze ze niedawno jak miałem zapieczone kierownice to momentalnie wpadał mi w tryb awaryjny, a teraz jak sztanga pracuje płynnie w pełnym zakresie to nie wpada mimo tego że na wskaźniku jest 1.5 bara. O co w tym wszystkim chodzi?



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt mar 17, 2009 21:39

cały czas masz 1.5 bara czy chwilo i póżniej wraca do np. 1.25



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt mar 17, 2009 21:42

morfeusz86r, Cały czas 1.5 bara



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt mar 17, 2009 22:04

jak dla mnie są dwie opcje. albo wskażnik przekłamuje albo ktoś bawił w tuning na twoim aucie. jak dla vnt15 to 1.5 bara to troche za dużo



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » śr mar 18, 2009 19:31

morfeusz86r, Ja też podejrzewałem, przekłamanie wskaźnika, bo tuning odpada. Auto nie jest aż tak zrywne (typowa seria). Sprawdziłem dziś ten nieszczęsny wskaźnik, podpiąłem pod kompresor i ustawiłem sprężarkę na 2 bary, puściłem ciśnienie a na wskaźniku brakło skali. Tak na oko pokazało 2.5 - 2.6 bara. Wskaźnik wyskalowany jest do 2 barów. Gdy ustawiłem kompresor na 1 bar to wskaźnik pokazał 1,25 bara. Na kompresorze też mógł być błąd bo wyskalowany jest do 7 barów więc 1 bar to niewielkie wychylenie wskazówki na manometrze.
Jeśli chodzi o skoki ciśnienia, które miałem przedtem to związane były z tym wskaźnikiem, nieszczelności przewodu.
Dodam, że wskaźnik to Autogauge i stwierdzam, że widocznie się spieprzył lub od początku źle pokazywał.
W poniedziałek jestem umówiony na diagnozę auta. Z samochodem wszystko w porządku, nie łapie żadnych trybów awaryjnych i równo przyśpiesza ale profilaktycznie go sprawdzę. Pozdrawiam

[ Dodano: 20 Mar 2009 12:37 ]
No i problem rozwiązany, wskaźnik przekłamuje i to sporo. Podłączyłem go do innego auta z takim samym silnikiem jak mój i też pokazywało prawie 1.5 bara.
morfeusz86r, trafiłeś w dziesiątkę. Kolejny punkcik dla Ciebie. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości