Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
zielu
- V.I.P.
- Posty: 5218
- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
- Lokalizacja: Wieluń
-
Kontakt:
Post
autor: zielu » pn mar 16, 2009 10:14
jak odpalę samochód to spod maski dobiega dziwny pisk... ale na pewno nie jest to pasek.. dźwięk na pewno cichszych i mniej piszczący od paska... piszczy tak tylko chwile po starcie (około minuty ale czasami mniej czasami więcej), jak podniosę trochę obroty to piszczy bardziej..
jak podnosiłem maskę to dobiega gdzieś z okolic alternatora...
co to może być
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 13:48 przez
zielu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
arwam
Post
autor: arwam » pn mar 16, 2009 11:04
a jaki silnik masz?
to co piszesz to na 90% pasek alternatora lub tłumik drgań skrętnych na kole pasowym.
P.S. nie giba Ci się ono? bo ja właśnie ten temat przerabiam i wymieniam wał na TDI i wreszcię można będzie być spokojnym i nie czekać na ten "sądny" dzień w którym rozrząd zatrzyma się wcześniej niż wał borbowy
-
zielu
- V.I.P.
- Posty: 5218
- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
- Lokalizacja: Wieluń
-
Kontakt:
Post
autor: zielu » pn mar 16, 2009 12:29
silnik 1,9TD - aaz...
pisałem ze to na pewno nie pasek bo dźwiek jest inny... i dobiega jakby z alternatora...
-
maroTdi
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: maroTdi » pn mar 16, 2009 12:41
Quatro7, a rolka napinajaca pasek alternatora? mi wlasnie to popiskuje jak pale na zimno.. jak sie rozgzeje jest lepiej..
-
mativw13
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 16, 2009 12:09
- Lokalizacja: olszyny
-
Kontakt:
Post
autor: mativw13 » pn mar 16, 2009 12:44
witam, ten pisk to morze być albo pompa wody albo pompa wspomagania.
-
zielu
- V.I.P.
- Posty: 5218
- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
- Lokalizacja: Wieluń
-
Kontakt:
Post
autor: zielu » pn mar 16, 2009 13:31
maroTdi, jak do tego dojść zeby sprawdzić czy to na pewno to
-
maroTdi
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: maroTdi » pn mar 16, 2009 13:37
Quatro7, nie wiem.. ja sluchalem..na poczatku bylo cicho slychac.. teraz glosniej popiskuje(szczegolnie na zimnym) ale zrobilem na niej juz jakies 50tys i jakos jezdzi dalej..
-
zielu
- V.I.P.
- Posty: 5218
- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
- Lokalizacja: Wieluń
-
Kontakt:
Post
autor: zielu » pn mar 16, 2009 14:02
maroTdi, no włąsnie u mnie tez na początku było ciszej.. a teraz się podgłośniło...
a w którym miejscy jest ten napinacz?
-
mativw13
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 16, 2009 12:09
- Lokalizacja: olszyny
-
Kontakt:
Post
autor: mativw13 » pn mar 16, 2009 21:18
najlepiej to weś ściągnij pasek od pompy wspomagania i odpal samochód w ten sposób zobaczysz czy to pompa wspomagania tak piszczy a jak nie to pompa wody,a jak pompa wody to dobrze by było odrazu rozrząd wymienić czyli pasek i rolke napinacza.
-
zielu
- V.I.P.
- Posty: 5218
- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
- Lokalizacja: Wieluń
-
Kontakt:
Post
autor: zielu » wt mar 17, 2009 08:20
dziś zauważyłem jedną rzecz która być moze wyjaśni o co chodzi...
a mianowicie rano jak odpaliłem i piszczało (jak już ruszyłem) to obrotomierz w sumie stał poniżej 1tys ale silnik pracował normalnie... a jak przestało piszczeć to był nagle taki skok obrotomierza na właściwą pozycję...
-
arwam
Post
autor: arwam » wt mar 17, 2009 09:50
tak jak pisałem pasek alternatora się ślizga
jak nie masz napinacza to poluzuj alternator i go ponownie dokręć
pod alternatorem masz sprężynę która po poluzowaniu mocowań alternatora zapewnia odpowiedni naciąg paska
-
smoku114
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: smoku114 » wt mar 17, 2009 12:53
arwam pisze:tak jak pisałem pasek alternatora się ślizga
jak nie masz napinacza to poluzuj alternator i go ponownie dokręć
pod alternatorem masz sprężynę która po poluzowaniu mocowań alternatora zapewnia odpowiedni naciąg paska
Dokładnie tak jak kolego napisał przerabiałem to parę razy klucz 13 i z dołu trzeba poluzować i z góry co trzyma alternator a sprężynka sama napnie pasek i dokręcić
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 12:53 przez
smoku114, łącznie zmieniany 1 raz.
-
zielu
- V.I.P.
- Posty: 5218
- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
- Lokalizacja: Wieluń
-
Kontakt:
Post
autor: zielu » wt mar 17, 2009 13:11
i ze pasek za luźno trochę to obrotek by tak skakał
-
smoku114
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: smoku114 » wt mar 17, 2009 13:21
Quatro7 pisze:i ze pasek za luźno trochę to obrotek by tak skakał
tak dokładnie się dzieje bo jak pasek się nagrzeje to staje się bardziej "lepki" i przestaje piszczeć
Obroty silnika są mierzone na alternatorze
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 13:22 przez
smoku114, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 52 gości