Czy awarie turbiny w tdi 110 km zdażają się często?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pago85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lut 05, 2009 10:16
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Czy awarie turbiny w tdi 110 km zdażają się często?

Post autor: pago85 » czw mar 12, 2009 12:46

Witam. Mam dośc skomplikowane pytanie. Mam zamiar zakupic Golfa MK IV 19 TDi. Na początku chciałem aby to był silnik 110 konny. W sumie to nie jestem rajdowcem i zbyt szybko nie jeżdze, głównie do pracy, ale mysle "od przybytku mocy głowa nie boli" zaws możnna od czasu do czasu się popisac osiagami przed sąsiadem lub na trasie zreśztą spalanie jest prawie takie same jak w przypadku 90 konej wersii. Kolega mi jednak odradza zakup 110 konnej wersii ; twierdzi że są bardziej awaryjne , ze zdaża się zatarcie kierownicy geometrii i inne żeczy. Czy ma racie??? Czy te awarie zdażają się często? Jakie są koszty napraw? Kturą wersie mam wybrac 90 cz 110 km.?

Pomużcie. z góry serdecznie dziękóje



zmijek.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:26
Lokalizacja: New City k/warszawy

Post autor: zmijek.pl » czw mar 12, 2009 12:52

Bierz 110 z kierownicami w turbo to prawda moga sie zapiec ale jak nie bedziesz mulil alta to bedzie smigal ja osobiscie mam 115pd ale turbo to samo i raz czyscilem kierownice ale to zaraz po kupnie auta poprzednim wlascicielem byla kobieta, kolega ma passata 110 koni i chwali mniej wiecej kupilismy w rownym czasie i ja zdazylem juz sporo czesci wymienic a on jak dotad nic.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw mar 12, 2009 13:04

pago85 pisze: twierdzi że są bardziej awaryjne
Bardziej awaryjne w sensie wytrzymalości mechanicznej nie są
pago85 pisze:zdaża się zatarcie kierownicy geometrii
Tu kolega ma rację , ale wszelkie problemy ze zmienną geometrią wynikają raczej z nieświadomości kierowcy (niewłaściwy styl jazdy) oraz niesprawności samego silnika (palenie oleju , lejące wtryski itd )

Prawda jest jedna , spokojny lajtowy styl jazdy nie słuzy turbiną ze zmienna geometrią , wymagają one od czasu do czasu przegonienia auta z pedałem do deski....... najczęstsze problemy ze sterowaniem wystepują w autach uzytkowanych z ciagłym ruchu typowo miejskim lub w okresie zimowym gdzie z uwagi na warunki delikatniej operujemy pedałem gazu......

Ogólnie zachęcam do poszukiwań wersji 110-konnej , trzeba jednak mieć świadomość że ten silnik bedzie wymagał dla jego dobra od czasu do czasu ostrzejszego traktowania :grin:
pago85 pisze:Kturą wersie mam wybrac 90 cz 110 km.?
Miej na uwadze że w mk4 wszystkie TDI mają turbinny ze zmnienna geometrią z wyjątkiem tylko jednego jedynego silnika 90PS o oznaczeniu AGR


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
gregoryb1
vel Młody
vel Młody
Posty: 327
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
Kontakt:

Post autor: gregoryb1 » czw mar 12, 2009 13:04

wystarczy tylko odpowiednio dbac o turbine, pozwolic autu pochodzic pól minuty przed wyjazdem i po ostrej jezdzie, nie katowac go na wysokich obrotach zanim sie nie rozgrzeje i wszystko powinno chodzic jak nalezy



pago85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lut 05, 2009 10:16
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: pago85 » czw mar 12, 2009 14:27

Ogólnie zachęcam do poszukiwań wersji 110-konnej , trzeba jednak mieć świadomość że ten silnik bedzie wymagał dla jego dobra od czasu do czasu ostrzejszego traktowania :grin:

Od czasu do czasu to znaczy ze wystarczy jak sobie raz w tygodniu albo miesiącu troche poszaleje? Bo tak na codzień to staram się jezdzic w miare ekonomicznie.



Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » czw mar 12, 2009 14:35

Uwierz ze w Tdi jak nawet poszalejesz to i tak spalanie nie znacznie wzrośnie ja jak czasem jade do Krakowa prędkościa 90-120 spalanie jest na poziomie 4.8 L a jak mam zły dzień i go cisne 140-160 szczególnie wieczorem to wychodzi do 6.5 L więc spalanie jest jak najbardziej zadowalające tyle że mam silnik na pompkach, a te ponoc więcej palą niż na pompie rotacyjnej :grin:
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 14:46 przez Polak, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 224 gości