[T4 ABL] Nierówna praca silnika - przyczyna?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

[T4 ABL] Nierówna praca silnika - przyczyna?

Post autor: b8tz » wt mar 10, 2009 23:47

Problem jest taki że po odpaleniu silnik nie pracuje równo - jakby palił na 3 cylindry. Z rury leci biały dym - a spaliny mają zapach jak z Władimirca (to taki traktor produkcji radzieckiej) Po ujechaniu kilku km silnik dalej kuleje, ale efekt akustyczny nie jest już aż tak nieprzyjemny. W sumie jeździłem już tak kilka miesięcy, ale wreszcie wypadałoby to zrobić.

Dziś samochód poszedł do mechanika, on stwierdził że może któryś wtrysk lać i dlatego tak chodzi. Więc wykręcił mi wtryski i pojechałem z nimi do szpeca od pomp i wtrysków. Sprawdził je przy mnie na maszynie i żaden nie lał, wszystkie ładnie pyliły, ciśnienie też było ok.

Trzeba szukać dalej - ale nie bardzo wiem gdzie.... Mechanik mowi mi ze moga byc rózne przyczyny - a to coś z pompą wtryskową, może być któryś zawór nadpalony...

Może macie inne jakieś pomysły? Zastanawiałem się nad świecami żarowymi, ale rok temu były zmieniane, silnik pali od 1 zakręcenia a nawet jakby ktoras nie grzala to myśle ze po chwili zalapalby na wszystkie gary i byloby ok.

Zaczyna ścinać klina na wale? Ale to pewnie by słabł, nie palił od 1 zakręcenia, ew. nie paliłby bez przyspieszacza a z przyspieszaczem paliłby ok.

Silnik to 1.9TD ABL, bliźniak AAZ'a.



szczupack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt mar 06, 2009 11:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: szczupack » śr mar 11, 2009 08:23

Sprawdź czy ci ciągnie lewe powietrze.
Przyczyną tego może być nieszczelne przewody przelewowe przy wtryskach lub uszkodzony zaworek zwrotny nad filtrem paliwa. Ja tez miałem ten problem wymieniłem ten zaworek i silnik od razu zaczął równiej chodzić. Ewentualnie wymień filtr paliwa.



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » śr mar 11, 2009 08:23

Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » śr mar 11, 2009 12:22

Stan płynu jest ok - nie ucieka, nie dolewam go.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 70 gości