Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lis 25, 2008 22:58

kompot pisze:Czy drugie pole w 000BS powinno sie zmieniac? U mnie caly czas te 38.
Zmienia sie wraz z temperaturą paliwa , czyli przy w pełni zagrzanym silniku gdy temperatura jest ustabilizowana wartośc ta praktycznie nie zmienia się
kompot pisze:W TDI timing os X to temp paliwa? Mialem wartosc 72 zdaje sie. Silniki zimny.
Tak, oś "X" to temperatura paliwa , ale to wartośc niemianowana ,
dla przykładu wartośc 91 = +20*C , wartość 201 = +80*C

w twoim przypadku wartość 72 to około +10*C


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » śr lis 26, 2008 02:01

Dzieki homsky!



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » śr lis 26, 2008 16:24

a myślicie ze trzeba zmienić tą dawke po zmianie wtrysków na afn ,bo teraz trzeba deczko dłużej zakrecic ,kąt wpożądku ,swiece ok,wczesniej były 1 z jak zimny oczywiscie
Ostatnio zmieniony śr lis 26, 2008 16:35 przez woojas25, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lis 26, 2008 16:52

woojas25, jeżeli masz 1Z to te silniki nie miały z tym problemu ... raczej to jest wina tych wtryskiwaczy , kupiłeś używki ?



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » śr lis 26, 2008 17:37

kupiłem używki ale z pewnego żródła tamten samochód chodził idealnie ,były po b małym przebiegu ,tzn takie jest moje odczucie ze jakby deczko trzeba było dłuzej zakrecic ,a na ty wtryskach afn nie kopci i ładnie chodzi korekcje na 1 +20 a na pozaostałych -0.15,jeszcze zauważyłem że czujnik temperatury sie kręci tzn jak jest w tym króćcu to można nim obracać jest oberwany ta metalowa czesc sie nie rusza tylko można kręcic plastikową wskazania na desce są prawidłowe dzisiaj go wymienie może to jest powodem
Ostatnio zmieniony śr lis 26, 2008 17:41 przez woojas25, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lis 26, 2008 17:54

sprawdź jaka temp. jest na vagu , a nie czujnik od razu wymieniasz



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pn gru 01, 2008 21:18

dzis zmieniłem dawke startową tak jak jest tu opisane,miałem w tym 5 kanale 78 , i zmieniłem na 128 myslicie ze to mogłoe byc powodem dłuzszego krecenia(ok 4-5 obrotów)na zimnym silniku (kąt wtrysku 47-50 brak pow w paliwie,nowe swiece i grzeja)



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » ndz gru 07, 2008 19:31

Wracamy, ja i moj problem :)

Dla przypomnienia:

Po chlodniejszej nocy ciezko zapala.
Zapala w pierwszej probie, ale chwile na rozruszniku, juz ma zapalic, znow rozrusznik i zapala. Trwa to 2-3 sekundy. Pozniej wszystko gra. Przejade 5 km, postawie na 4 godziny na chlodzie, wracam i zapala od reki. W kazdym innym przypadku rowniez zapala swietnie.
Swiece grzeja dluzej jak jest w okolicach 0 temperatura.

000BS na wyłaczonym silniku 38, na jałowym 44.

Czyzby świece?



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » ndz sty 25, 2009 23:44

woojas25, kurcze ja u siebie też miałem wartość 78 - zmieniłem ją na 128 i jutro zobacze jaki efekt- a u ciebie jaki?



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pn sty 26, 2009 10:03

ja u siebie mam teraz mam 145 i pali ładnie do minus 20 ,jak było -23 też odpalił alee troche gorzej
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 10:05 przez woojas25, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » ndz mar 08, 2009 18:23

Witam, mam pytanie, mam dawke w kanale 1 1,5mg a w kanale 5 20mg na biegu jalowym. Czasami mi silnik dziwnie chodzi, obroty nie faluja, ale slychac tak jakby chodzil na 3 garki, po przegazowce czasami sie uspokaja.

Ta dawka w kanale 5 nie jest aby za duza ? nie powinna byc w ok. 3-4mg ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz mar 08, 2009 20:39

dawkę paliwa masz za dużą ... 1.5 to dużo , ustaw na 4



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » pn mar 09, 2009 21:32

Probowalem zmienic dawke w kanale 1 ale nie moge. Nie moge zapisac nowej wartosci.

Po odpaleniu mam dawke 2,9-3,2 a po paru minutach spada na 1,2-1,5. To normalne ?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 10, 2009 00:33

kozak pisze:Probowalem zmienic dawke w kanale 1 ale nie moge. Nie moge zapisac nowej wartosci.
VAG w wersji demo nie pozwala dokonania zmian i zapisania ich
kozak pisze:Po odpaleniu mam dawke 2,9-3,2 a po paru minutach spada na 1,2-1,5. To normalne ?
To że w miare rozgrzewania silnika wartośc dawki w drugim okienku grupy 001 spada to normalne , ale że wynosi ona u ciebie 1.5mg to juz nie jest normalne , nie poprawisz tego VAGiem z uwagi na bardzo mały zakres regulacji, trzeba dygnąć nastawnik , tak jak pisał damcio151 na około 3.5-4.0mg
kozak pisze:Ta dawka w kanale 5 nie jest aby za duza ?
To dawka rozruchowa i nie jest za duża
kozak pisze:nie powinna byc w ok. 3-4mg ?
Tyle to powina byc dawka biegu jałowego pracującego rozgrzanego silnika , czyli to co widać w kanale 001


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 198 gości