Przyczyna ,,brania" oleju - jakie możliwości ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Przyczyna ,,brania" oleju - jakie możliwości ?

Post autor: GRIZLI » ndz mar 08, 2009 20:44

Cześć

Właśnie stałem się posiadaczem Fiata Uno 1.7 Diesel z 1993 roku. Samochód ma 105 tyś przebiegu im można powiedzieć, że poza blacharką drzwi jest w dobrym stanie. Środek wygląda prawie jak nowy. Jest jednak jedna bolączka - auto bierze sporo oleju. Przez 13 lat jeździł nim ksiądz, potem kupił go starszy dziadek i postawił w garażu na 2 lata. Od roku jeździł w mojej firmie. Z relacji kolegi wynika, że na 2 miesiące trzeba dolać 2-3 litry oleju. Dzienny przebieg, wynosi około 100 km. Wczoraj jechałem za nim 80km i nie zauważyłem nawet przez moment (prędkości do 130km/h- obwodnica 3miejska) czarnego dymu. Podczas jazdy ze stałą prędkością nawet 110km/h auto nic nie kopci. Dopiero przy przyśpieszaniu lub jazdy na bardzo wysokich obrotach, widać trochę niebieski dym z rury. Moje przypuszczenia kierują się w stronę uszczelniaczy popychaczy ale mogę mylić się. Może ktoś zna bolączki tych samochodów i coś napisze ? Byłbym wdzięczny.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz mar 08, 2009 21:20

z tego co piszesz bierze 1l na 2-3 000km to nie tak źle. Jeśli nie kopci na niebiesko na postoju też zaczął bym od uszczelniaczy. Kolejna możliwość to przytarte pierścienie, i padające turbo. Jednak z tego co piszesz to i zużycie i objawy wskazują na uszczelniacze zaworów.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz mar 08, 2009 21:26

kwietek pisze:i padające turbo
a może ten silnik nie ma turbo ?
uszczelniacze wymień


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz mar 08, 2009 21:51

Cinek, słuszna uwaga :) zapomniałem że w tych silnikach nie było turba (brat kiedyś miał takie właśnie uno)



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn mar 09, 2009 20:04

Dopiszę gdyz zapomniałem a to może być istotne : autko jeździ obecnie na syntetycznym oleju Mobil 1 - 5W40. Następne wymiana, będzie już na 15W40. Oczywiście silnik nie posiada turbo. Jest to zwykly wolnossący diesel.
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 20:05 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn mar 09, 2009 20:48

Nie zmieniaj aż tak skrajnie oleju, ja bym wlał mu Mobil 10W40. Pojeździł trochę i zobaczył co się dzieje. Oleje mineralne nawet najlepszych firm strasznie chamią silnik - osobiście uważam że powinno się je lać tylko gdy silniczek powoli zaczyna mieć dość.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości