Wymian rozrzadu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Wymian rozrzadu.

Post autor: czerwony_spioch » ndz mar 08, 2009 22:03

Wiem ze podobnych tematów tu jest kilka ale zaden nie odpowiada na pytanie które mnie meczy.

Posiadam golfa 3 z 98 roku, wersja sciepek czyli MatchII kto zna to wie o co chodzi:

Silnik 110KM AFN
Klimatyzacja
El szyby i manualne lusterka;)

No ale wypada sie bardziej skupic na silniku. Auto ma na liczniku 202tys km na pasku opis ze rozrzad byl wymieniany podajrze w 2003 roku przy przebiegu 135tys. mamy 2009 wiec troche bajka zeby przebieg byl orginalny. Lepiej to wymienic niz 3k zapłacic za remont silnika.

tudziez pracuje w handlu i zwykle od 9 do20 nie miałem czasu odwiedzic mechanika i wyslałem ojca by umówil mnie(mechanika nie znam, a podobno dobry).

No i mam wrazenie ze go zrobili w banie:
"5rolek, 2 napinacze, pompa wody, pasek, z robocizna 1100zł"
czy to wszystko jest konieczne? jakie macie z tym doswiadczenia?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz mar 08, 2009 23:12

konieczne jest wszystko, ale troche z cena przegięli. okolice 800-900 za czesci z wymianą byłoby ok. no i tych rolek tyle nie ma chyba


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » ndz mar 08, 2009 23:16

czerwony_spioch pisze:"5rolek, 2 napinacze, pompa wody, pasek, z robocizna 1100zł"
czy to wszystko jest konieczne? jakie macie z tym doswiadczenia?
W AFN nawet nie ma tyle rolek.Kompletny rozrząd AFN:rolka prowadząca,napinająca,pompa wody i pasek rorządu.Cena 1100zł jest przesadzona.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 08, 2009 23:38

a pompa wody padala ze ja wymienili??

w AFNie pompa wody nie chodzi przeciez na rozrzadzie :/

a rolki tak j.w. prowadzca i napinacz - to jakby nie liczyc 2 a nie 5

do tego pasek i uszczelki dekla (jesli nie wymieniali uszczelek to albo nie wymienili albo co gorsza dekla nie zdejmowali)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz mar 08, 2009 23:55

Tu masz aukcie z Alegro kompletnego rozrządu do AFN-a (tak dla porównania cen i orientacji w temacie)
Rozrządy te są dobrej klasy, nie jakaś tandeta.

http://moto.allegro.pl/item575748532_ro ... i_tdi.html

http://moto.allegro.pl/item553006312_ro ... i_afn.html

A wszystko co potrzeba to pasek,jedna rolka i napinacz.

Obrazek

Ewentualnie tylko w przypadku jeśli cieknie lub jest uszkodzona to pompa wody i uiszczelka pod kape zaworową, tak jak pisano wyżej .

Ten mechanik chyba kogoś wkręca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: czerwony_spioch » pn mar 09, 2009 00:33

no tak odrazu przypuszczałem ale to dziwne bo starszego kolega z roboty tam robil audi, drugi volvo i sobie chwalili a jak uslyszałem od niego cene to mi cisnienie skoczylo. Bo rozmawiałem z moim kumplem ze za 450 zł mu znajomy zrobił rozrzad ale to złota raczka zdzichu z garazu.

Malo tego co mnie zdziwilo "dwa dni roboty" a słyszałem ze to kwestia popoludnia.

Zaklad jest niby dobry, maja diagnostyke. Jutro przed praca moze tam podjade zobaczymy co powie.

Adamm, widze ze ty jestes obeznany w temacie rozpiszesz mi co trzeba zrobic i ewentualny koszt a co jest naprawde niewskazane.
z gory dzieki.

Pozdrawiam.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn mar 09, 2009 00:37

Nie no to przegięcie jest i to spore !

Na allegro faktycznie mozna teniej wyczaić kompletny rozrząd
u mnie w sklepach różnie wołali do 1Z w granicach 300-350zł rolki SFK i pasek GATES lub BOSCH :)
do tego robota no liczmy ok 200-250 zł

to masz
max600zł + koszt uszczelki i pompy
co by wychodziło ze uszczelka i pompa 500zł :P

3a było przyjechać :P by sie zrobiło uczciwie i solidnie.

[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 23:39 ]
czerwony_spioch pisze:a słyszałem ze to kwestia popoludnia.
dobrze słyszałeś :)



czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: czerwony_spioch » pn mar 09, 2009 00:48

to jak z tą pompa, trzeba ja wymieniac czy nie? przyznam ze mnie nie stac w tym miesiacu i wolałbym sie zamknac w 800 zł a najwyzej ta pompe wymienic za 2miesiace. jak ona nie jest na rozrzadzie to tak mozna?

dodam ze auto kupiłem 1msc temu i chce nim pojezdzic troche dlatego tez ta wymiana.

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 00:56 przez czerwony_spioch, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn mar 09, 2009 00:53

W AFN-ie pompa nie jest w rozrządzie, jest na osobnym pasku
i moim zdaniem do momentu aż nie zacznie cięknąć z osi wirnika pompy nie potrzeba jej ruszać - niepotrzebne koszty kilkuset zł.

[ Dodano: 09 Mar 2009 00:00 ]
Ale jeśli chcesz ją wymienić to jak najbardziej możesz to zrobić z jakiś czas, ona nie ma nic wspólnego z prawidłowym działaniem rozrządu.
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 00:56 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: czerwony_spioch » pn mar 09, 2009 01:08

Dziekuje wszystkim bardzo mi pomogliscie, mysle ze opinia rozjasniła mi rozum na dobre.

jeszcze gdyby ktos napisał

wymiana rozrzadu kompletna i tej uszczelki.

łacznie:

A. 500-600 zl
B. 600-700 zł
C. 800-900 zł



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn mar 09, 2009 01:40

czerwony_spioch, to tez zależy od mechanik i gdzie kupuje części
ja bym Ci to dokładnie wycenił za ile by to na przeykład było zrobione u mnie ale musiałbym podzwonić po sklepach i pytać o cene części
do tego + robocizna i masz co tam 3a :)

oczywiście trzeba mieć zawsze na uwadze to ze np moze lać sie z simeringa na wałku np i trzeba go wymienić (co tez nie każdy mechanik zrobi bo powie a ja tylko miałem rozrząd wymienić niech mu tam sie olej leje bo i z takimi sie spotkałem a roboty 5min bo i tak koło 3a zdjąć. )
Tak ze tez nie warto dawać auta byle komu bo super tanio. wymieni pasek i skasuje za całość :P

czerwony_spioch pisze:wymiana rozrządu kompletna i tej uszczelki.
w tym wypadku pompy wody nie zaliczam do rozrządu bo jak napisał
mariusz75 pisze:moim zdaniem do momentu aż nie zacznie cięknąć z osi wirnika pompy nie potrzeba jej ruszać
z czym sie zgadzam

więc wg mnie czy tam gdybym to ja miał robić w okolicach A
warsztat który zatrudnia juz więcej ludzi okolice B
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 01:46 przez To_mas, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn mar 09, 2009 09:04

czerwony_spioch,

jesli chodzi o rozrzad to:

zdjac dekiel (od razu wymiana uszczelki glownej i uszczelek srub dekla - koszt wg IC 30 - 40 zl glowna i ok 30 uszczelki srub)
ustawic i rozpiac rozrzad
zdjac kolo walka, zdjac rolke pasek i napinacz
wymienic:
rolka zwrotna - ok 80 - 120 zl
napinacz - ok 100 - 170zl
pasek - ok 60 -120 zl

zlozyc, ustawic na blokadach, skrecic, sprawdzic i skorygowac kat wtrysku

jesli chodzi o rozrzad to tyle

pompa wody owszem ale w nowszych silnikach np w AGR ALH z golfa IV gdzie pompa wody jest napedzana rozrzadem

w 1Z AFN tak jak koledzy pisali jak sie nie psuje nie ruszac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: czerwony_spioch » pn mar 09, 2009 11:57

Po krotkiej rozmowie i twierdzeniu ze pompa jest na rozrzadzie, Pan mechanik zajrzał i przyznał sie do błedu. Ja kulturalnie byłem wyrozumiały "tyle tych silników mozna sie pogubic". 600 czyli ok. 5-7h pracy to tez chyba ok. Co samemu pojechac to pojechac.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn mar 09, 2009 12:01

widzisz i prawie połowa zostaje w kieszeni
500zł taniej to dla mnie fura kasy np :) warto było :)
za 600 juz mozna dać auto myśle



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 210 gości