AGR rozrząd -olej kilka pytań

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marek664
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 22:36
Lokalizacja: Skwierzyna/Newport
Kontakt:

AGR rozrząd -olej kilka pytań

Post autor: marek664 » śr lut 25, 2009 20:36

Witam
Silnik AGR 90 KM ,zauważyłem wyciekający olej z pod miski olejowej ,po rozebraniu osłony paska rozrządu moim oczom ukazał sie pasek cały w oleju ,wiec zdecydowałem rozebrać i przy okazji wymienić pasek na nowy :) .po rozebraniu paska wielorowkowego oraz osłon ,zacząłem sie zastanawiąc skąd ten wyciek sie bierze a wygląda tam tak:
Obrazek
Obrazek
Pod napinaczem jest sucho więc olej nie uciekać od strony wałka rozrządu tak sądze:
Obrazek
Tu już wyczyścilem troche miejsce łączenia misy z kadłubem silnika (ali widać na misce jaki wyciek )
Obrazek
Wyczyściłem ,sądząc ,że za jakiś czas bede widział skąd wycieka ,ale niestety sucho juz zostało i teraz pozostaje mi pytanie bo z tego wszystkiego wynika ,że jets nieszczelne przy kole zebatym wału za nim kryje sie simmering ,który juz zamówiłem ale, żeby go wymienić musze odkrecić koło zębate :
1.Jaki jest gwint lewoskrętny czy prawo ??
2.Czy to koło jest na klinie??
3.Czy bedzie mi potrzebny jakiś ściągacz??
4.Czy jest jeszcze jakieś miejsce z którego może cieknąc ,które pominąłem (pompa olejowa?)?
Ten wyciek nie jest z misy olejowej,bo widać ze poprzedni właścieciel coś grzebał i z tamtąd nie cieknie tylko gdzieś z góry i dość sporo :(
Prosze o konkretne sugestie od znawców :
)


VW TDI AFN 110

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr lut 25, 2009 22:02

marek664 pisze:.Czy to koło jest na klinie??
Nie .Jest na takim jakby niecałym półkolu.
marek664 pisze:Czy bedzie mi potrzebny jakiś ściągacz??
Powinno zejść bez ściągacza.
marek664 pisze:Jaki jest gwint lewoskrętny czy prawo ??
Tutaj nie mam pewności,ale wydaje mi się,że prawy.Może ktoś się jeszcze wypowie.
Śrubę powinno się wkręcać na specjalny klej.Odkręcać jedynie kluczem pneumatycznym.
Co do wycieku,to wszystko wskazuje na uszczelniacz wału .


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » śr lut 25, 2009 22:04

1. gwint jest normalny,czyli odkrecasz w lewo
2. jest klin
3. powinno zejsc reka ale morze byc zapieczone wtedy sciagacz w dlon :)
4. uszczelniacz walu na dziendobry do wymiany,sprawdz czy pompa olejowa jest dobrze przykrecona do bloku

czy czasami lapa do bloku byla przykrecona na trzy sryby,czy na dwie??



marek664
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 22:36
Lokalizacja: Skwierzyna/Newport
Kontakt:

Post autor: marek664 » śr lut 25, 2009 23:40

borat pisze:czy czasami lapa do bloku byla przykrecona na trzy sryby,czy na dwie??
Łapa do bloku była przykręcona na 3 śruby klucz 16mm były dobrze dociągniete ,troche mało tam miejsca żeby wytargać tą łape :)
Ok
Dzieki wielkie to chciałem wiedzieć jutro druga runda ,ale pneumatyka ni mom ,ale myśle ,że pójdzie a lekko napewno nie bedzie.
Pozdrawiam punkty pomógł poszły :)

[ Dodano: 26 Lut 2009 17:57 ]
Panowie kolejne pytanie jak sprawnie odkręcić te śrube na wale ,wiedziałem ,że nie bedzie lekko ale ona ku****o mocno trzyma ,odkrecalem na 4 biegu hamulce ,i klucz mi sie wygina ,a dzwignia ma metr :chytry: i nawet nie drgneła ,Help


VW TDI AFN 110

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw lut 26, 2009 22:41

Najlepiej śrube zruszyc kluczem udarowym i tak pewnie załozysz nową, z p neumatem masz tą wygodę ze nie musisz blokować wału,a powiedz jakim kluczem do tego podchodzisz? jak załozyłeś zwykły oczkowy i go przedłuzyłeś rurą to nie ma szans bo klucz ci spręzynuje i nie ma szarpniecia , pęknie ci oczko lub sie wygnie. Do tego najlepsza mocna krótka nasadka i sztywne pokrętło lub grzechotka 3/4" , 1/2" ci nie wytrzyma.
Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 22:43 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



marek664
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 22:36
Lokalizacja: Skwierzyna/Newport
Kontakt:

Post autor: marek664 » pt lut 27, 2009 00:49

Poległem narazie na śrubie ,wyczytałem na innych forach sposoby na odkręcenie tej śruby :
-dobry klucz zaprzeć o konstrukcje autka i zakręcić rozrusznikiem-co dziwne pisali ,że pomogło na kilku forach,ma sene ale troche ryzykowne jak dla mnie
-podgrzac śrubę i uderzac ciężkim młotkiem i próbować odkręcać to powinno pomóc
Zadną grzechotką ,kupiłem profesjonalny klucz 1m zakończony wejsciem na 1/2 cala ,z tymże przed podłączeniem z nasadką 2 przedłużki (poza błotnik )ale spreżynuje ,a pasek już zdjęty i bałem sie o glowice,musze stary pasek założyć i wtedy ,podgrzać ,młot i jechane bo i naczej nie widze ,musze wymienić ten uszczelniacz !


VW TDI AFN 110

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt lut 27, 2009 11:36

Kolego ja z tym grzaniem i waleniem młotem bym sobie odpuścił.Trochę ryzykowne,to jest wał korbowy.
Nie masz w pobliżu jakiejś wulkanizacji?Podjedz i pożycz klucz.Najwyżej gościowi zapłacisz.
Najlepszy by był klucz do kół od ciężarówek,ale taki,to na wulkanizacji,na której robią gumy do tirów.
Kompresor też będzie potrzebny.


AFN 165,5@380,8

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob lut 28, 2009 00:44

Zaciśnij na kole zębatym mocną ząbę hydrauliczna tak aby sie oparła o jakis element zawieszenia i wtedy dobrym kluczem powinno pójść. Koło dasz nowe.



marek664
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 22:36
Lokalizacja: Skwierzyna/Newport
Kontakt:

Post autor: marek664 » czw mar 05, 2009 20:07

Lipy ciąg dalszy ,klucz pękł jak zapałka bez szans:
Obrazek
No to sie poddałem na dziś i żeby być pewien ,że to faktycznie uszczelniacz na wale założyłem stary pasek ,odpaliłem poczekałem chwile i okazało sie :
Obrazek
Obrazek
,że to jednak to :( silniczek pracował ,)


VW TDI AFN 110

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw mar 05, 2009 20:22

Tylko pneumatycznym,niczym innym.Musi być *#cenzura#*...,bo inaczej to nic nie zrobisz.
Wrzuć bieg,noga na hamulec i odkręcaj,najlepiej takim dużym.
Tylko,że przy takim pneumacie musisz wzmocnić klucz,bo się wysypie.


AFN 165,5@380,8

jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Post autor: jarciu_T4 » czw mar 05, 2009 20:53

napisze ci jak ja to odkreciłem robiłem to samo tyle za w pasacie tez wymiana uszczelniacza... byłem juz tak wkur...... zadzwonilem do serwisu czy maja ta śrube oczywiście mają chyba 35pln kosztuje. wziołem i uciołem łepek delikatnie . kontuweczką zdjołem kółko i reszte sróby wykręciłem palcami . wiekszość szpeców pewnie mnie tu opierr ... ze pilarką w silniku. ale stwierdziłem ze jak napie... młotkiem bądz niszczyć koło paską zapierając tam coś to lepiej śrube niby ona jest na jakiś klej ale pisze ci serio poszła palcami. udarowiec wymiękał.. przynajmniej u mnie. zrobisz jak zechcesz ale z młotkiem bardzo umiejetnie lepiej uciąć.



marek664
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 22:36
Lokalizacja: Skwierzyna/Newport
Kontakt:

Post autor: marek664 » czw mar 05, 2009 21:15

jarciu_T4 pisze:kosztuje. wziołem i uciołem łepek delikatnie . kontuweczką zdjołem kółko i reszte sróby wykręciłem palcami . .
Czy po usuniecieu łebka tej uby i usunięciu koła gwint wystaje po za wał ???


VW TDI AFN 110

jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Post autor: jarciu_T4 » czw mar 05, 2009 21:31

marek664 pisze:gwint wystaje po za wał
nie pamietam czy ona jest do końca gwintowana ale śruba na 100% wystaje galanty kawałek... inaczej jaki by miało sens jej tam wkręcenie... zanim sie zdecydujesz uciąc zapytaj czy mają ja w serwisie w twoich stronach prózno szukać jej w sklepach... podobno po kazdym jej wykręceniu powinno sie dać nową ....
Ostatnio zmieniony czw mar 05, 2009 21:33 przez jarciu_T4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » pt mar 06, 2009 00:26

Kosztuje 9 zł, gwintowana na całej długości, gwint prawy :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości