kolo pasowe wirbruje na wale

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob sty 17, 2009 10:25

To może i gniazd zaworowych nie zrobi bo to frez i nie wyjdą.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » ndz sty 18, 2009 02:03

arwam pisze:a po drugie to po napawaniu materiał straci swoją wytrzymałość.
z tego co ja w robocie wyżarzam stal po spawaniu to sam spaw ma lepsze właściwości niż sam materiał obok spawu... no i dodać że trzeba wiedzieć czym spawać w sensie materiału dodawanego bo inaczej wyjdzie kiszka :green_fuck: .....
zazwyczaj jak się coś pospawa gdzie strzela ?? spaw czy koło spawu ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » ndz sty 18, 2009 12:31

kolo spawu,zreszta na temat obrubki metalu to napewno wiesz duzo:D skoro jestes wyzazaczem:D


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » ndz sty 18, 2009 14:31

można by spróbować wyżarzyć taki wał po napawaniu .. ciekawe ile by to chodziło :)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: hutton » ndz sty 18, 2009 18:55

a wiecie moze jaki koszt takiego szlifowania po wczesniejszym wyjeciu walu
i czy pozniej trzeba nowe panewki



GreenTroll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
Lokalizacja: ufolandia KGR KBR

Post autor: GreenTroll » ndz sty 18, 2009 20:31

hutton robiliśmy to ze dwa lata temu w golfie i facet wziął za szlif wału 300 PLN. No do tego musiały być nowe panewki, bo stare były wyjedzone jak du... pinokia przez korniki.
Ogólnie to miałem też taki przypadek, że przyjechał klient, który sam ściągnął koło zębate w passacie z silnikem AHU albo 1Z, a potem na kleju dokręcił śrubą na maxa, ale jajca były takie, że szybko pojechał do mechanika, bo coś mu silnik nie tak chodził. Okazało się, że w jakiejś partii tych silników było coś a'la "zabezpieczenie" przed nieautoryzowanym dostępem w postaci właśnie odkręcającej się później śruby na wale korbowym. Przyjechał do nas i jedynie ratował go szlif, bo wał już nabrał bić. Tak ogólnie to ile można szlifować, to można, ale też jeśli wał ma zbyt duże bicie, to należy go wymienić.
Pozdrawiam


Road to hell

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 18, 2009 21:20

hutton pisze:czy pozniej trzeba nowe panewki
to zalezy, jak jest zjechany materiał na panewkach to do wymiany, ale trzeba pomierzyć wał czy równo sie wyrobił, bo jak nie to wał do szlifu i wtedy nadwymiarow panewki, czasem wał jest równomiernie wyrobiony i można zapodać nominalne panewki.



arwam

Post autor: arwam » pn sty 19, 2009 00:24

abrams pisze:z tego co ja w robocie wyżarzam stal po spawaniu to sam spaw ma lepsze właściwości niż sam materiał obok spawu... no i dodać że trzeba wiedzieć czym spawać w sensie materiału dodawanego bo inaczej wyjdzie kiszka .....
zazwyczaj jak się coś pospawa gdzie strzela ?? spaw czy koło spawu ??

Ja Ci Panie nie wróg ale z czego masz wał korbowy?



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn sty 19, 2009 00:37

arwam, jestem wyżarzaczem a nie spawalnikiem :) nie wiem z czego dokładnie z jakiego stopu ...... ale co wnioskujesz ze się nie da tego spawać ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mike_00 » pn lut 09, 2009 09:56

Witajcie wszyscy,

wczoraj ogladalem silnik w moim golfie i zobaczylem ze kolko zaznaczone na zdjeciu leciutko "faluje".

jak sie nazywa te kolo?, czy konieczna jest naprawa tego?

jesli tak, to napiszcie co mnie czeka, wydatki i co bedzie robil mechanik.
mam pecha do mechanikow, zawsze cos mi zle zrobia - boje sie oddawac, gdy nie wiem co beda dokladnie robic.

co wy na to


Obrazek



Awatar użytkownika
miazga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 08:35
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: miazga » pn lut 09, 2009 19:28

to jest tzw tlumik drgan o ile dobrze pamietam... przyjrzyj sie dobrze czy to kolo sie giba i czy giba sie rowniez to metalowe na ktore jest nawiniety pasek od wspomagania bo jak tak to moze byc nie ciekawie


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/315147.html][img]http://images.spritmonitor.de/315147.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: hutton » pn lut 09, 2009 21:36

to jest wada tdi-kow jelsli zaczelo dopiero to moze znaczyc ze zrobil sie minimalny luz miedzy zebatka a czloelem walu sprobuj wymienic sama zebatke moze bedzie dobrze jesli nie to juz cie czeka to co mnie czyli szlif czola walu


o to mój dupowóz viewtopic.php?f=89&t=449192

Awatar użytkownika
romusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:30
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: romusek » wt mar 03, 2009 23:35

Koledzy tak wygląda frez czołowy do równania wału w waszym przypadku:
http://moto.allegro.pl/item561158958_fr ... _5tdi.html

Większość dobrych warsztatów takie narzędzie posiada i za niewielkie pieniądze można to zrobić na samochodzie bez większych kosztów i po problemie.



Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mike_00 » wt mar 03, 2009 23:46

spoko wyglada fajnie, szkoda za w boschu takie frezowanie nic mi nie pomoglo :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości