Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Imbrykus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 05, 2006 19:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Imbrykus » ndz mar 01, 2009 23:57

W sobotę odebrałem VW z warsztatu z nowym sprzęgłem VALEO i zamienionym kołem dwumasowym na jedno. Efekt BRAK zakichanych drgawek przy pracy na biegu jałowym! Jest po prostu miodzio! :grin: :grin: :grin:



djmike
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 23:19
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Post autor: djmike » pn mar 02, 2009 01:43

czy jest ktos z forum ze slaska ok katowic kto ma TDI i nie ma takich drgawek przy dojezdzaniu do swiatel?? jezeli tak prosze napisac moze sprobujmy rozwiazac problem drgawek



saperhel2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 19, 2008 14:54
Lokalizacja: Hel

Post autor: saperhel2 » pn mar 02, 2009 10:31

Witam! Mam ten sam problem co chyba wszystcy użytkownicy AHF'ów. Zauważyłem pewną rzecz której chyba jeszcze nikt nie probował otóż dojeżdżając do skrzyżowania czy przejścia itp. wyrzucając na luz zrobilem to na wyczucie bez sprzęgła i szok, nie pojawiły się drgawki. Czynność tą dla pewności powtórzeyłem kilka razy i za każdym razem było OK. Po powtórzeniu czynności ale prawidłowo czyli wyrzucając na luz wcisnąłem pedał sprzęgła i drgawki się pojawiły. Patrzyłem w pewnym programie na opis i schemat przełącznika sprzęgła i znalazłem że jeśli pedał sprzęgła nie jest wcisnięty to działa ograniczenie prędkości i coś tam jeszcze natomiast po wciśnięciu pedału zostaje podany sygnał do komputera który zmniejsza dawkę paliwa i wyłącza ogranicznik prędkości. Nie mam narazie warunków(brak garażu i niska temperatura) do sprawdzenia okablowania i danego przełącznika ale może ktoś z Was ma taką możliwość i da znać czy coś się zmieni.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn mar 02, 2009 11:32

kompot pisze:Jesli już moj tok rozumowania co do hamowaniem silnikiem jest dobry
odepnij czujnik na pedale sprzęgła i testuj ...



saperhel2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 19, 2008 14:54
Lokalizacja: Hel

Post autor: saperhel2 » pn mar 02, 2009 13:02

Może ktoś sprawdzał taką reakcję po odpięciu bo może przeoczyłem jakiś wątek.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn mar 02, 2009 14:41

na poczatku tematu bylo ze po odpieciu czujnika temperatury drgawki tez ustaja, sproboje tez bez uzycia sprzegla tak pojezdzic i odpisze jakie mam spostrzezenia

[ Dodano: 02 Mar 2009 14:09 ]
znalazlem cos ciekawego o czujniku sprzegla : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32271



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn mar 02, 2009 15:19

antojuja pisze:znalazlem cos ciekawego o czujniku sprzegla
i tak jest - spróbuj na właczonym sprzęgle dodac gazu - silnik na początku nie zareaguje na pedał gazu ... dopiero po dłuższej chwili (przytrzymania gazu w podłodze) wejdzie na obroty - ECU dostaje sygnał do zmniejszenia dawki paliwa przy właczonym pedale sprzęgła



saperhel2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 19, 2008 14:54
Lokalizacja: Hel

Post autor: saperhel2 » pn mar 02, 2009 15:52

Czyli u mnie chyba problem bedzie rozwiazany ale potwierdze to pozniej po dokladnym sprawdzeniu, objawy z wchodzeniem na wyzsze obroty tak jak napisal kolega leo..., z tym ze czasami jest ok a czasami wchodzi jakby ociezale. Wiec jest szansa ze to ten przelacznik :D



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn mar 02, 2009 20:46

wiec pojezdzilem troche z wypieta kostka z czujnika sprzegla i wpieta i powiem otwarcie zadnej roznicy, nawet z wcisnietym lub puszczonym sprzeglem niema zadnej roznicy jesli chodzi o reakcje na pedal gazu poprostu nic, wiec od nowa poszukiwania sproboje jeszcze jutro odpiac czujnik predkosci i pozniej z czujka od temp.



maveric25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt lut 20, 2009 18:21
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: maveric25 » pn mar 02, 2009 21:01

kolega antojuja chyba na rację bo te drgawki przynajmniej u mnie pojawiają się poniżej 40km/h, więc to chyba nie to trzeba szukać dalej


nic

Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: marcin2628 » pn mar 02, 2009 23:29

Koledzy a próbował ktoś wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej? On też jest odpowiedzialny za wolne obroty. Ja już nie mam siły na te drgawki!!!!



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MaciusieK » wt mar 03, 2009 01:16

Nastawnik raczej tu nie ma wiekszego wplywu, bo u mnie tego wynalazku nie ma, a cholerne drgawki sa.... :grrr:



pawelekk22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: pawelekk22 » wt mar 03, 2009 11:29

panowie u mnie bylo to samo i po wymianie 2masa na jednomas problem minal i nie mam go juz od okolo pol roku. 2mas byl rozjechany tzn latalo w nim wszystko i to pewnie powodowalo te drgawki. Ale to moze byc faktycznie cos z dawka paliwa jak piszecie. minimalnie mniejsza powodowala ze 2mas zaczynal wibrowac i trzeslo buda. ale to tylko moja teoria. ale jednego jestem pewien ze wymiana rozwiazala problem na 100% u mnie i juz sie nigdy nie powtorzyl.
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 11:34 przez pawelekk22, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt mar 03, 2009 15:20

witam, nadal mam odpieta kostke od czujnika sprzegla i moze nieznacznie rzadziej te drgawki wystepuja zwlaszcza kiedy silnik jest rozgrzany ale to moze moja autosugestia, PAWELEK22 kilka tematow wczesniej ktos pisal ze wymienil m.in. dwumas, pompe itd i drgawki ma nadal wiec szukac trzeba igly w stogu siana, pol godz temu bylem u mechasa od diesli i odrazu podzielilem sie z nim informacjami z forum jak i swoimi popatrzyl i posluchal (byl zajety zeby cokolwiek innego robic) i stwierdzil ze nie wie co to moze byc, pierwszy raz sie z tym spotkal i nie daje gwarancji ze stwierdzi co jest przyczyna ale moze sie pobawic i teraz niewiem czy pchac sie znow w koszta za podpinke pod kompa i ewentualne grzebanie bez mozliwosci namierzenia winowajcy, moze faktycznie to wina sterownika ktos tez kilka tematow wczesniej pisal ze po podniesieniu dawki i obrotow delikatnie je zniwelowal ale nie usunal w 100%
jakub.artur pisze:ja podnioslem dawke na 3.2 i powiem wam ze te drgawki sa mniej wyczuwalne byc moze to bedzie to ale nie daje 100% że to to jutro sprubuje zrobić na 3.0 i oczywiscie sprawdze jak po nocy pali gdy mialem ustawione na 4.0 i obroty 925 to po odpaleniu po nocy mialem te drgawki jak przy dojezdzaniu niby pisza że zakres dawki jest od 3-9 a 3 to duża a 9 to mała wiec ja mam teraz prawie najwieksza

Poniżej 3.0 mg/suw – pompa wtryskowa podaje zbyt dużo paliwa
Powyżej 9 mg/suw – Silnik zbyt zimny, pompa podaje zbyt małe dawki palliwa

Numer kanału 001 – dawka wtryskiwanego paliwa, bieg jałowy
1 Obroty silnika 800...950 rpm
2 Dawka wtryskiwanego paliwa 3...9 mg/suw
3 Napięcie z czujnika położenia regulatora dawki paliwa
Silniki AGR, ALH, AHF, ASV 1.3...2.1 V
Silniki AQM 1.6... 2.1V
4 Temperatura płynu chłodzącego 80...110oC

[ Dodano: 24 Lut 2009 19:37 ]
antojuja pisze:ciekaw jestem czy koledze JAKUB.ARTUR pomogo podniesienie obrotow, powiem wiecej bylem dzis w ASO VW i spytalem o te drgawki i nic mi nie powiedzieli musieliby pomajstrowac i moze wtedy ale gwarancji nie daja ze cos stwierdza bo nie bylem pierwszy u nich z tym pytaniem
Podniesienie obrotów nic nie daje :grrr:
rafalkdp pisze:Ja też mam ten problem. Zauważyłem, że te drgawki są identyczne jak przy podnoszeniu dawki opornikiem. Mam zamontowany opornik pod kable od pompy, regulowany w zakresie od 0 do 1kOhm. Kiedy zmniejszam oporność samochód wpada w identyczne drgawki jak przy dojeżdżaniu do świateł, więc może to coś z wtryskami, a dokładniej ze sterującym?
tak wiec podejrzenia spadaja na sterownik lub cos innego tylko co???? na poczatku tematu ktos pisal ze o



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości