Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam! Mam ten sam problem co chyba wszystcy użytkownicy AHF'ów. Zauważyłem pewną rzecz której chyba jeszcze nikt nie probował otóż dojeżdżając do skrzyżowania czy przejścia itp. wyrzucając na luz zrobilem to na wyczucie bez sprzęgła i szok, nie pojawiły się drgawki. Czynność tą dla pewności powtórzeyłem kilka razy i za każdym razem było OK. Po powtórzeniu czynności ale prawidłowo czyli wyrzucając na luz wcisnąłem pedał sprzęgła i drgawki się pojawiły. Patrzyłem w pewnym programie na opis i schemat przełącznika sprzęgła i znalazłem że jeśli pedał sprzęgła nie jest wcisnięty to działa ograniczenie prędkości i coś tam jeszcze natomiast po wciśnięciu pedału zostaje podany sygnał do komputera który zmniejsza dawkę paliwa i wyłącza ogranicznik prędkości. Nie mam narazie warunków(brak garażu i niska temperatura) do sprawdzenia okablowania i danego przełącznika ale może ktoś z Was ma taką możliwość i da znać czy coś się zmieni.
na poczatku tematu bylo ze po odpieciu czujnika temperatury drgawki tez ustaja, sproboje tez bez uzycia sprzegla tak pojezdzic i odpisze jakie mam spostrzezenia
[ Dodano: 02 Mar 2009 14:09 ]
znalazlem cos ciekawego o czujniku sprzegla : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32271
[ Dodano: 02 Mar 2009 14:09 ]
znalazlem cos ciekawego o czujniku sprzegla : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32271
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
i tak jest - spróbuj na właczonym sprzęgle dodac gazu - silnik na początku nie zareaguje na pedał gazu ... dopiero po dłuższej chwili (przytrzymania gazu w podłodze) wejdzie na obroty - ECU dostaje sygnał do zmniejszenia dawki paliwa przy właczonym pedale sprzęgłaantojuja pisze:znalazlem cos ciekawego o czujniku sprzegla
wiec pojezdzilem troche z wypieta kostka z czujnika sprzegla i wpieta i powiem otwarcie zadnej roznicy, nawet z wcisnietym lub puszczonym sprzeglem niema zadnej roznicy jesli chodzi o reakcje na pedal gazu poprostu nic, wiec od nowa poszukiwania sproboje jeszcze jutro odpiac czujnik predkosci i pozniej z czujka od temp.
- marcin2628
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
- Lokalizacja: inowrocław
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
- Lokalizacja: słubice
- Kontakt:
panowie u mnie bylo to samo i po wymianie 2masa na jednomas problem minal i nie mam go juz od okolo pol roku. 2mas byl rozjechany tzn latalo w nim wszystko i to pewnie powodowalo te drgawki. Ale to moze byc faktycznie cos z dawka paliwa jak piszecie. minimalnie mniejsza powodowala ze 2mas zaczynal wibrowac i trzeslo buda. ale to tylko moja teoria. ale jednego jestem pewien ze wymiana rozwiazala problem na 100% u mnie i juz sie nigdy nie powtorzyl.
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 11:34 przez pawelekk22, łącznie zmieniany 2 razy.
witam, nadal mam odpieta kostke od czujnika sprzegla i moze nieznacznie rzadziej te drgawki wystepuja zwlaszcza kiedy silnik jest rozgrzany ale to moze moja autosugestia, PAWELEK22 kilka tematow wczesniej ktos pisal ze wymienil m.in. dwumas, pompe itd i drgawki ma nadal wiec szukac trzeba igly w stogu siana, pol godz temu bylem u mechasa od diesli i odrazu podzielilem sie z nim informacjami z forum jak i swoimi popatrzyl i posluchal (byl zajety zeby cokolwiek innego robic) i stwierdzil ze nie wie co to moze byc, pierwszy raz sie z tym spotkal i nie daje gwarancji ze stwierdzi co jest przyczyna ale moze sie pobawic i teraz niewiem czy pchac sie znow w koszta za podpinke pod kompa i ewentualne grzebanie bez mozliwosci namierzenia winowajcy, moze faktycznie to wina sterownika ktos tez kilka tematow wczesniej pisal ze po podniesieniu dawki i obrotow delikatnie je zniwelowal ale nie usunal w 100%
jakub.artur pisze:ja podnioslem dawke na 3.2 i powiem wam ze te drgawki sa mniej wyczuwalne byc moze to bedzie to ale nie daje 100% że to to jutro sprubuje zrobić na 3.0 i oczywiscie sprawdze jak po nocy pali gdy mialem ustawione na 4.0 i obroty 925 to po odpaleniu po nocy mialem te drgawki jak przy dojezdzaniu niby pisza że zakres dawki jest od 3-9 a 3 to duża a 9 to mała wiec ja mam teraz prawie najwieksza
Poniżej 3.0 mg/suw – pompa wtryskowa podaje zbyt dużo paliwa
Powyżej 9 mg/suw – Silnik zbyt zimny, pompa podaje zbyt małe dawki palliwa
Numer kanału 001 – dawka wtryskiwanego paliwa, bieg jałowy
1 Obroty silnika 800...950 rpm
2 Dawka wtryskiwanego paliwa 3...9 mg/suw
3 Napięcie z czujnika położenia regulatora dawki paliwa
Silniki AGR, ALH, AHF, ASV 1.3...2.1 V
Silniki AQM 1.6... 2.1V
4 Temperatura płynu chłodzącego 80...110oC
[ Dodano: 24 Lut 2009 19:37 ]Podniesienie obrotów nic nie dajeantojuja pisze:ciekaw jestem czy koledze JAKUB.ARTUR pomogo podniesienie obrotow, powiem wiecej bylem dzis w ASO VW i spytalem o te drgawki i nic mi nie powiedzieli musieliby pomajstrowac i moze wtedy ale gwarancji nie daja ze cos stwierdza bo nie bylem pierwszy u nich z tym pytaniem
tak wiec podejrzenia spadaja na sterownik lub cos innego tylko co???? na poczatku tematu ktos pisal ze orafalkdp pisze:Ja też mam ten problem. Zauważyłem, że te drgawki są identyczne jak przy podnoszeniu dawki opornikiem. Mam zamontowany opornik pod kable od pompy, regulowany w zakresie od 0 do 1kOhm. Kiedy zmniejszam oporność samochód wpada w identyczne drgawki jak przy dojeżdżaniu do świateł, więc może to coś z wtryskami, a dokładniej ze sterującym?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości