Skąd dym w nawiewie przy odpalaniu ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xlineage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw lut 26, 2009 14:35
Lokalizacja: z domu

Skąd dym w nawiewie przy odpalaniu ?

Post autor: xlineage » ndz mar 01, 2009 21:56

Mam taki problem, ogolnie to tylko na zimnym silniku przy odpalaniu i nie ma roznicy czy mam wylaczony czy wlaczony nawiewi, Tak czy siak po wlaczeniu nawiewu wali spalainami przez ~1-2minuty. Pozniej albo juz nie czuje tego zapachu albo juz przestaje.


Co to moze byc? Ile kosztowala by taka naprawa?

Przez to jak czyszce szyby to mam czarną szmatkę.... :grrr:


Pozdrawiam



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz mar 01, 2009 22:03

Sprawdź elastyczne połączenie na rurze od silnika,na zimnym lubi w tym miejscu zadymić.



xlineage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw lut 26, 2009 14:35
Lokalizacja: z domu

Post autor: xlineage » ndz mar 01, 2009 22:09

sprawdze w dzień, mam nadzieje ze nie jest to dużo zabawy, ani nic powaznego



seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury

uszczelka

Post autor: seba899 » pn mar 02, 2009 11:51

Sprawdz uszczelkę kolektora wydechowego w Moim golfie jest to samo, wymieniłem tłumik drgań skrętnych (siateczkę) i dalej dymiło okazało się że uszczelka kolektora wydechowego na 1 cylindrze przepuszcza i zasysa spaliny przy uruchamianiu, muszę własnie się umówić na wymianę ten uszczelki.



tttadziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: tttadziu » pn mar 02, 2009 12:42

jak na zimnym - to nieszczelny ukł wydechowy na odcinku od kolektora do złącza elastycznego wraz z tymi elementami. Na ciepłym wali wtedy jak jest mokry silnik od oleju. Najlepiej drobną nieszczelność sprawdzić wieczorem przy pomocy latwrki z rozproszonym światłem - odrazuwidać dymek


tttadziu

xlineage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw lut 26, 2009 14:35
Lokalizacja: z domu

Post autor: xlineage » pn mar 02, 2009 13:55

Hmm, dzisiaj to jzu w ogole odpalalem, a tu z pod maski dym sie unosi , z prawej strony, silnik nie bierze oleju, na razie tylko przy odpalaniu na zimnym jest to widoczne jak przestoi noc. Zobacze dzisiaj z tą latarką i z kims jutro po nocce, bo samemu to nie zobacze przy odpalaniu skąd to tak ostro wali ...
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 13:56 przez xlineage, łącznie zmieniany 1 raz.



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » pn mar 02, 2009 14:06

albo uszczelka albo zlaczka elastyczna,u mnie urwala sie wczoraj zlaczka elastyczna calkiem w aucie czuc jedne spaliny jutro bede to wymienial bo nie da sie jezdzic auto chodzi jak turbo traktor :bigok:


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

gregor112233
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
Lokalizacja: z nieba

u mnie podobnie

Post autor: gregor112233 » śr wrz 16, 2009 10:05

chciałbym zapytać kolegów o trudność oraz koszty wymiany uszczelki pod kolektorem i złącza elastycznego. czy dostep do tych elementów jest trudny (w sensie czy np. trzeba bedzie wyciagac silnik?).z gory dziekuje za odpowiedz.



xlineage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw lut 26, 2009 14:35
Lokalizacja: z domu

Post autor: xlineage » pt paź 16, 2009 10:53

Umnie wyszło, ze jest założona jedna uszczelka od kolektora wydechowego odwrotnie i jest mini szczelina,
nie dalo sie tego zrobic na miejscu, troche zapieczone/przyrdzewiale śruby. (mozna urwac)
Powiedzial ze lepiej zrobic to przy wymianie uszczelki pod glowica, ewentualnie silnik trzeba wyciagac, wiec nie warto robic. :grrr:

Poprzedni wlasciciel tez tak jezdzil :okej:



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pt paź 16, 2009 13:46

kolektor wydechowy może być pęknięty , jak złapie temperatury to się uszczelnia ....


AFN+ 137/305 & 1.8t

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości