Witam, zaczęło się od wymiany pompy wodnej ... mam zdjęty pasek, więc wkładam nowy, nowy NAPINACZ BEZ WĄSÓW (tańsza wersja do 06-1994) no i pytanko jak naciągnąć ten napinacz, da się to bez przyrządu?
Siedziałem godzinę w wyszukiwarce, znalazłem jakąś wskazówkę, że tak napiąć pasek aby dało się go przekręcić o 90st. - ? Czy potem, za ileś km trzeba sprawdzić?
Wyczytałem też, że przed wymianą paska rozrządu należy ustawić koło zamachowe na znak, potem śrubą zblokować koło pompy wtr. i koło wałka rozrządu - u mnie jak ustawiłem koło zamach. na znak, to otwór w kole pompy za cholerę nie chciał sie pokryć z otworem w obudowie (te 15,5mm w które wpycha się wałek blokujący) różnica wychodziła ok 90st --- aataam porobiłem swoje znaki i .... poblokowałem, ale pytanko czy tak powinno być? może istnieć sytuacja, że koło na pompie nie jest założone na swoim miejscu?
pozdr...
Jak naciągnąć napinacz rozrządu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak naciągnąć napinacz rozrządu?
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 11:33 przez tttadziu, łącznie zmieniany 1 raz.
tttadziu
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tak jak znalazłeś .Po napięciu rolki napinacza pasek powinien dać obrócić się o 90 stopni pomiędzy kołem rozrządu a kołem pompy wtryskowej.Ja szukając znalazłem jeszcze opcję że pasek powinien dać się obrucić o 45stopni tylko nie pamiętam teraz czy chodziło o diesla czy benzyne .Możesz sobie po jakimś czasie sprawdzić napięcie paska ale nie powinno się zmienić .Napiecie paska sprawdza się na zimnym silniku .Z kołem na pompie trochę dziwne, bo koło na pompie wtryskowej jest osadzone na klinie więc nie da się go inaczej założyć w odróżnieniu od koła na wałku rozrządu które jest osadzone tylko na stożku.Może koło pompy nie jest orginalne i jest z innej pompy? ....Jak auto chodzi tak jak trzeba to nie zawracał bym sobie tym głowy
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 11:59 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Jasne - wszystko wiem.munior pisze:Tak jak znalazłeś .Po napięciu rolki napinacza pasek powinien dać obrócić się o 90 stopni pomiędzy kołem rozrządu a kołem pompy wtryskowej.Możesz sobie po jakimś czasie sprawdzić napięcie paska ale nie powinno się zmienić .Napiecie paska sprawdza się na zimnym silniku .Koło na pompie wtryskowej jest osadzone na klinie więc nie da się go inaczej założyć w odróżnieniu od koła na wałku rozrządu które jest osadzone tylko na stożku.Może koło pompy nie jest orginalne i jest z innej pompy...Jak auto chodzi tak jak trzeba to nie zawracał bym sobie tym głowy.
Silnik miał w Danii remont, wszystko co możliwe składane było na silikon, pompa wody np była dosłownie wklejona na silikon, który wyszedł na zewn i wewn nawet na cm, więc nie zdziwią mnie kombinacje z innym kólkiem - ale chodzi bdb, najważniejsze, że mu nowe turbo włożyli.
dzięki za wsparcie, pozdr...
tttadziu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości