Wysprzeglik - pompa sprzegla, problem - pomocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wysprzeglik - pompa sprzegla, problem - pomocy

Post autor: mattai » ndz mar 01, 2009 16:53

Panowie ktos moze odpowietrzal wysprzeglik i okolice po wymianie?
Nie wiem co robic... narzedzia cisnieniowego zeby wpompowac plyn nie posiadam

Pedal sprzegla wpadl w podloge, grawitacyjnie plyn sie sam zaciagnal z wezyka ale pewnie dostalo sie powietrze do ukladu....
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 17:03 przez mattai, łącznie zmieniany 2 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
piotreko28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob sty 12, 2008 01:52
Lokalizacja: Ostroleka
Kontakt:

Post autor: piotreko28 » ndz mar 01, 2009 17:55

to ze pedał wpadł w podłogę to się tym nie martw, to normalne zachowanie przy hydraulicznym sprzęgle. sprawdź poziom płynu w zbiorniczku niech jest na maxa, pedał odciągnij ręką do góry i wciskaj go ręką w podłogę i z powrotem kilka razy. Pedał zostaw w dole i odkręć odpowietrznik na wysprzęgliku przy skrzyni spuść powietrze lub płyn z powietrzem i zakręć. Powtórz ten zabieg kilka razy aż pedał zacznie delikatnie się sam podnosić, wtedy potrzebna jest druga osoba żeby naciskała pedał nogo kilka razy a ty przy wciśniętym pedale sprzęgła odkręcisz odpowietrznik na wysprzęgliku, zakręcasz i powtórka pompowanie i odpowietrzanie. koniec operacji jest wtedy kiedy w płynie nie ma powietrza i pedał sprzęgła przy naciśnięciu będzie miał lekki luz około 2 cm poniżej swojego pierwotnego położenia będzie delikatnie stawiał opór wtedy zaczyna wysprzęglać sprzęgło. UWAGA. pilnuj stanu płynu żeby nie zapowietrzył się układ na nowo.


części golf mk3 , gg9807500

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » ndz mar 01, 2009 18:25

I tak robilem , niestety pedal ponad 40 min nie chcial sie podnosic, zadnego oporu, a plyn nie plynal. standardowo wezyk wkladam do zbiorniczka z plynem zeby powietrza nie lapal.
Chcialem zrobic tak jak na ktoryms z watkow.
Podlaczylem wezyk do przeniego odpowietrznika...ale tu plyn praktycznie przy pompowaniu pedalem chamulca nie lecial...troszke na poczatku.
tyłu nie sciagalem,niedawno tam robilem odpowietrzenia ...dziwna sprawa robilem odpowietrzenia juz i nigdy takich niespodzianek.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 18:27 przez mattai, łącznie zmieniany 2 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
piotreko28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob sty 12, 2008 01:52
Lokalizacja: Ostroleka
Kontakt:

Post autor: piotreko28 » ndz mar 01, 2009 19:00

sprawdz wężyk od zbiorniczka do pompki i od pompki do wysprzeglika czy leci płyn odkrec weżyk od pompki co idzie do wysprzeglika i sprawdz czy idzie plyn z pompki na zewnatrz pomacgaj pedałem, jak idzie to zakrec weżyk spowrotem do pompki i odkrec teraz przewód od wysprzeglika i zobacz czy przez niego leci plyn . jak sie nie myle to ten przewód laczacy pompke i wysprzeglik ma po srodku wezyk elastyczny a na koncach przewód stalowy i ten przewód elastyczny lubi czasami sie zaslepic ( zrobi sie w srodku babel i nie puszcza płynu dalej.


części golf mk3 , gg9807500

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » ndz mar 01, 2009 20:47

Bede musial jeszcze odkrecic pompke, wiesz moze jak do tego sie najszybciej dobrac? I czy to jest problematyczne bez kanalu? Czy bez urzadzenia cisnieniowego da sie cos zrobic?


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości