Kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Kąt wtrysku

Post autor: mihmih » pn lut 23, 2009 16:42

Witam,
miałem zmieniany rozrząd i wymienianą pompę wody.
Mechanik nie znał się na regulacji diesla więc nie ustawił kąta wtrysku. Pojechałem do innego szpenia i ten na słuch powiedział że jest dobrze i żeby nie ruszać bo można zepsuć...
Ostatnio jednak kilka osób złapało się za głowę jak powiedziałem że nigdy tego nie regulowałem w swoim aucie.
Jak w TD sprawdzić i wyregulować kąt ? (vag nie pomoże).
Czy jest ktoś z wawki kto chciałby zajrzeć do mojego golfika ? Albo kogos polecić (najlepiej Ursus).
Ile taka przyjemność może kosztować ?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn lut 23, 2009 17:34

Kąt wtrysku sprawdza się czujnikiem zegarowym (foto)Jak ci silnik dobrze chodzi tzn.odpala na ciepłym i zimnym bez problemu ma kopa to odpuść sobie sprawdzanie kąta wtrysku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pn lut 23, 2009 17:44

munior pisze:Kąt wtrysku sprawdza się czujnikiem zegarowym (foto)Jak ci silnik dobrze chodzi tzn.odpala na ciepłym i zimnym bez problemu ma kopa to odpuść sobie sprawdzanie kąta wtrysku.
Odpala bez problemu. Ale kopa nie ma. Niby to 75KM ale wydaje mi się że można by coś z niego jeszcze wyciągnąć. Jeździłem innym i lepiej sie zbierał ale miał o 200tys mniej przejechane ;)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 23, 2009 21:13

Możesz podjechać na ustawienie koszt to 30-50zł. Tylko mechanik musi dysponować czujnikiem zegarowym takim jak pokazuje munior, ustawienie na słuch to strata pieniędzy. Możesz poprosić mechanika by ustawił kąt na wcześniejszy silniczek będzie znacznie mocniejszy, bedzie lepiej odpalał, mniej się grzał, jednak będzie bardziej wysilony. Za późny kąt z kolei podnosi temperaturę spalania (obniżając żywotność silnika i narażając go na przegrzanie), obniża moc, pogarsza odpalanie.



mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » wt lut 24, 2009 11:06

jak by sie w tej cenie zamknęło to chętnie bym sprawdził i miał święty spokój.
Znacie może kogoś wartego polecenia z Wawki ? Warsztatów tutaj dużo ale ja trafiałem tylko na muzyków którzy na słuch stroili. Mam jednego dobrego ale niestety diesla nie reguluje.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lut 24, 2009 19:55

z Warszawki niestety nie, ale możesz pierw zadzwonić do gościa i zapytać czy ustawi Ci czujnikiem. Ważne też by robił to przy Tobie bo czasem w ch*** lecą...



michu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 08, 2007 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michu » wt lut 24, 2009 21:18

Często korzystam z usług zakładu "Wolkswagen Transporter" w Miedzeszynie na ul Nenufarów. Gość specjalizuje się w pojazdach jak w nazwie firmy. Bardzo luby wszelkiego rodzaju diesle - im starszy tym lepszy :grin: Ustawiałem u niego kąt wtrysku również. Jeśli chcesz kontakt to pisz na PW



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » ndz maja 10, 2009 01:32

Ile powinien wynosić kąt wtrysku w AAZ ?
znalazłem wartość 0,83 - 0,97 , czy taka jest dobra?
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 13:01 przez maciyk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz maja 10, 2009 19:13

maciyk pisze:wartość 0,83 - 0,97 , czy taka jest dobra?
dobra ,ustaw sobie 0,95 i będzie ok.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

arwam

Post autor: arwam » wt maja 12, 2009 23:58

kwietek pisze: bedzie lepiej odpalał, mniej się grzał, jednak będzie bardziej wysilony. Za późny kąt z kolei podnosi temperaturę spalania (obniżając żywotność silnika i narażając go na przegrzanie), obniża moc, pogarsza odpalanie.


kwietek, w dieslu jest odwrotnie.
takie objawy są typowe dla benzyniaków



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr maja 13, 2009 00:18

arwam pisze:w dieslu jest odwrotnie.
tzn?
arwam, jaki kąt byś polecił do modzonego AAZ na seryjnej pompie 9mm? obecnie jezdże na 1.04


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 00:36

andrew.zbyrko pisze:
arwam pisze:w dieslu jest odwrotnie.
tzn?
arwam, jaki kąt byś polecił do modzonego AAZ na seryjnej pompie 9mm? obecnie jezdże na 1.04
jak masz za wczesny kąt to wtedy silnik się grzeje i po pojawieniu ciśnienia doładowania jest słabszy co jest czuć ewidętnie jak opóźnisz kąt wtrysku ale lepiej odpala.
również jeśli dasz dużo do pieca czyli duże ciśnienie doładowania to również powinno się kąt wtrysku opóźnić.
jak nie masz problemów z porannym rozruchem to proponuję 0,80-084mm
masz mod Łukiego u siebie zastosowany? co prawda podnosi się temperatura spalin ale spada temperatura płynu chłodzącego
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 00:39 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr maja 13, 2009 00:41

arwam pisze:masz mod Łukiego u siebie zastosowany?
nie, mierzyłem cisnienie i jest w normie[w górnej granicy]
jak nie masz problemów z porannym rozruchem to proponuję 0,80-084mm
czyli późny, a co wtedy z EGT, paliwo zdązy sie spalić w całości?

[ Dodano: 13 Maj 2009 01:00 ]
dodam że przy późnym kacie wtrysku turbo dużo szybciej sie wkręca..
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 00:42 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 01:00

andrew.zbyrko pisze:paliwo zdązy sie spalić w całości?
jeśli masz mod Łukiego to zdąży.
Egt przy max obciążeniu podskoczy ale na codzień chyba nie upalasz swojej golfiny i zresztą została zaprojektowana pod tym kątem.
a stwierdziłem że na wcześniejszym kącie wtrysku więcej auto paliło i było w górnych obrotach słabsze.
chyba że masz problem z rana przy rozruchu to wtedy obniżasz ciśnienie wewnętrzne w pompie a statyczny kąt wtrysku wtedy przyspieszasz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości