Kąt wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kąt wtrysku
Witam,
miałem zmieniany rozrząd i wymienianą pompę wody.
Mechanik nie znał się na regulacji diesla więc nie ustawił kąta wtrysku. Pojechałem do innego szpenia i ten na słuch powiedział że jest dobrze i żeby nie ruszać bo można zepsuć...
Ostatnio jednak kilka osób złapało się za głowę jak powiedziałem że nigdy tego nie regulowałem w swoim aucie.
Jak w TD sprawdzić i wyregulować kąt ? (vag nie pomoże).
Czy jest ktoś z wawki kto chciałby zajrzeć do mojego golfika ? Albo kogos polecić (najlepiej Ursus).
Ile taka przyjemność może kosztować ?
Pozdrawiam
miałem zmieniany rozrząd i wymienianą pompę wody.
Mechanik nie znał się na regulacji diesla więc nie ustawił kąta wtrysku. Pojechałem do innego szpenia i ten na słuch powiedział że jest dobrze i żeby nie ruszać bo można zepsuć...
Ostatnio jednak kilka osób złapało się za głowę jak powiedziałem że nigdy tego nie regulowałem w swoim aucie.
Jak w TD sprawdzić i wyregulować kąt ? (vag nie pomoże).
Czy jest ktoś z wawki kto chciałby zajrzeć do mojego golfika ? Albo kogos polecić (najlepiej Ursus).
Ile taka przyjemność może kosztować ?
Pozdrawiam
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kąt wtrysku sprawdza się czujnikiem zegarowym (foto)Jak ci silnik dobrze chodzi tzn.odpala na ciepłym i zimnym bez problemu ma kopa to odpuść sobie sprawdzanie kąta wtrysku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Odpala bez problemu. Ale kopa nie ma. Niby to 75KM ale wydaje mi się że można by coś z niego jeszcze wyciągnąć. Jeździłem innym i lepiej sie zbierał ale miał o 200tys mniej przejechanemunior pisze:Kąt wtrysku sprawdza się czujnikiem zegarowym (foto)Jak ci silnik dobrze chodzi tzn.odpala na ciepłym i zimnym bez problemu ma kopa to odpuść sobie sprawdzanie kąta wtrysku.
Możesz podjechać na ustawienie koszt to 30-50zł. Tylko mechanik musi dysponować czujnikiem zegarowym takim jak pokazuje munior, ustawienie na słuch to strata pieniędzy. Możesz poprosić mechanika by ustawił kąt na wcześniejszy silniczek będzie znacznie mocniejszy, bedzie lepiej odpalał, mniej się grzał, jednak będzie bardziej wysilony. Za późny kąt z kolei podnosi temperaturę spalania (obniżając żywotność silnika i narażając go na przegrzanie), obniża moc, pogarsza odpalanie.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
dobra ,ustaw sobie 0,95 i będzie ok.maciyk pisze:wartość 0,83 - 0,97 , czy taka jest dobra?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
kwietek pisze: bedzie lepiej odpalał, mniej się grzał, jednak będzie bardziej wysilony. Za późny kąt z kolei podnosi temperaturę spalania (obniżając żywotność silnika i narażając go na przegrzanie), obniża moc, pogarsza odpalanie.
kwietek, w dieslu jest odwrotnie.
takie objawy są typowe dla benzyniaków
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
jak masz za wczesny kąt to wtedy silnik się grzeje i po pojawieniu ciśnienia doładowania jest słabszy co jest czuć ewidętnie jak opóźnisz kąt wtrysku ale lepiej odpala.andrew.zbyrko pisze:tzn?arwam pisze:w dieslu jest odwrotnie.
arwam, jaki kąt byś polecił do modzonego AAZ na seryjnej pompie 9mm? obecnie jezdże na 1.04
również jeśli dasz dużo do pieca czyli duże ciśnienie doładowania to również powinno się kąt wtrysku opóźnić.
jak nie masz problemów z porannym rozruchem to proponuję 0,80-084mm
masz mod Łukiego u siebie zastosowany? co prawda podnosi się temperatura spalin ale spada temperatura płynu chłodzącego
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 00:39 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
nie, mierzyłem cisnienie i jest w normie[w górnej granicy]arwam pisze:masz mod Łukiego u siebie zastosowany?
czyli późny, a co wtedy z EGT, paliwo zdązy sie spalić w całości?jak nie masz problemów z porannym rozruchem to proponuję 0,80-084mm
[ Dodano: 13 Maj 2009 01:00 ]
dodam że przy późnym kacie wtrysku turbo dużo szybciej sie wkręca..
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 00:42 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
jeśli masz mod Łukiego to zdąży.andrew.zbyrko pisze:paliwo zdązy sie spalić w całości?
Egt przy max obciążeniu podskoczy ale na codzień chyba nie upalasz swojej golfiny i zresztą została zaprojektowana pod tym kątem.
a stwierdziłem że na wcześniejszym kącie wtrysku więcej auto paliło i było w górnych obrotach słabsze.
chyba że masz problem z rana przy rozruchu to wtedy obniżasz ciśnienie wewnętrzne w pompie a statyczny kąt wtrysku wtedy przyspieszasz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości