Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » sob lut 21, 2009 22:38

tedibeer pisze:Witam
Koledzy jestem po wymianie pompy wtryskowej nowa zakupiona w ASO 5,5 tys zł, nowy wtrysk sterujący, wymienione sprzegło z dwumasem,wymieniony rozrząd w serwisie koszt 2,1 tys zł, a on dalej ma przy zatrzymywaniu drgawki! :grrr: sprzeglo i dwumas również były kupione w ASO wszelkie prace w ASO ale drgawki jak były tak są. Macie jakies pomysly co jeszcze moze być przyczyną?bo szlak mnie trafia z tym autem
samochód ma przejechane 150 tys km cały czas serwis w ASO. Jeśli ma ktoś jakie pomysły pomóżcie bo mi rece opadaja przy tym samochodzie.
"Przy zatrzymywaniu" - masz na myśli przy gaszeniu silnika? To mogą być poduchy pod silnikiem (szcególnie ta z pod skrzyni biegów). Za tłumienie drgań przy gaszeniu silnika odpowiedzialna jest klapa gasząca. Nie wiem czy twój silnik ma EGR. Po usunięciu EGR-a
też podobno twardsze jest gaszenie.

Swoją drogą to przez powyższe naprawy straszliwie podniosłeś wartość autka i to jeszcze w ASO...no, no... :chytry:
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 22:40 przez Bronco, łącznie zmieniany 3 razy.


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

tedibeer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 11, 2008 23:30
Lokalizacja: racibórz

Post autor: tedibeer » sob lut 21, 2009 23:01

Wymienilem również w ASO łape silnika koszt 186 zł. Chodzi mi o drgawki jakie wszyscy mamy w naszych motarach jak dojezdzamy np: do skrzyżowan to prze chwile jakby nie szedł na wszystkie gary i dostaje drgawki. Dwumas to raczej nie jest bo mam wymieniony w ASO koszt 3950 komplet plus robocizna. To bedzie cos chyba z elektronika, ktoś napisał o czujniku sprzegła, spróbuje to wymmienić jeżeli pomyliłem fachową nazwe to przepraszam. Pompa jest również nowa i wtrysk sterujący szlak mnie trafia bo miałem golfa 3 tdi miał 400 tys km i nic sie działo, a tu same problemy


tedi

maveric25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt lut 20, 2009 18:21
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: maveric25 » ndz lut 22, 2009 13:05

Panowie mam ten sam problem z AGR-em i wydaje mi się że to może być coś z kompem (po odpieciu licznika brak drgawek tylko szarpanie przy przyspieszniu) oczywiście mogę się mylić nie jestem mechanikiem, czyli tak jakby ustalał złą dawkę, co wy na taką teorię (u mnie wszystkie wskazaniua w normie)


nic

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz lut 22, 2009 14:03

sa dwie mozliwosci albo dwumas albo cos z pompa i sterowaniem sam niewiem moze ktos w koncu znajdzie na to lekarstwo, ja zuwazylem ze jak silnik jest w pelni rozgrzany to te objawy wystepuja rzadziej niz na zimnym, na poczatku tematu w ktoryms poscie wyczytalem ze komus tez te objawy ustapily po odpieciu czujnika temperatury plynu a pozniej po odpieciu czujnika predkosci wiec cos te dwa czujniki musza miec wspolnego z objawami drgawek, moze i fakt ze to cos ze sterowaniem dawkami paliwa



Awatar użytkownika
jakub.artur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 20, 2009 20:27
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: jakub.artur » ndz lut 22, 2009 21:01

Mam podobne drgawki jak u wszystkich podczas dojezdzania do swiateł
oprucz tego mam taki bląd

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 018 AE
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2109
Coding: 00002
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Readiness: N/A

na dodatek czasami mi sie zdzarzy podczas odpalania ze trgawki sa tak duze ze az zaczepie calym autem tak jak bym mial wzucony jakis bieg a oczywisie nie mialem wzuconego zadnego biegu i jest bez ruznicy czy mam sprzegło wcisniete czy nie podczas odpalania.
Rozmawialem z kolegami w pracy ( mechanikami) co to może być i byli bardzo zdziwieni że to nietypowy objaw , lecz jeden mi powiedzial że być może kolo dwumasowe sie kleji , pomyslalem se może i tak ale wieżyc mi się nie chcialo. Auto co zakupiłem podobno bardzo dlugo stalo w sprzegle jest czasami dosć dużo syfu z tarczy i kużu (nie raz rozbieralo się sprzegła w autach) w moim aucie zrobilem ostre katowanie sprzegła celem jego przytarcia i sporadycznie mam ten objaw drgania lecz nie calkiem wyeliminowane :(


Disel Best :)

johnson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 16, 2008 01:11
Lokalizacja: Wroclaw/Wawa

Post autor: johnson » ndz lut 22, 2009 21:59

u siebie zalozylem jednomase i drgania ustaly, ale dlatego ze przestala sie telepac zuzyta dwumasa, obroty dalej spadaja, co do jakosci jazdy na sprzegle jednomasowym to mi bardzije pasuje niz dwumasa, sprzeglo chodzi leciutko, nie ma zadnych drgan, nic nie brzeczy ani nie stuka,



fraczTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 21, 2008 20:36
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: fraczTDI » pn lut 23, 2009 14:19

Chłopaki pomocy mam ten sam problem z drganiem Golfixy ale nie wiem co to objawy są takie same !! jak dojeżdżam do świateł na jałowym biegu to auto wpada w drgawki ale wtedy gdy silnik jest zagrzany jak jest zimny nie ma tego efektu !!!!!! PROSZĘ POMOCY !!! :) Pozdro ten kto pomoże stawiam piwo !



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MaciusieK » pn lut 23, 2009 14:55

Piwo tu nie wystarczy, jakas skrzynka by sie przydala :bajer:

Ale wracajac do naszego problemu, to raczej nie obstawialbym pompy, bo ja mam AJM'a na pompowtryskiwaczach i mam ten sam problem, telepie przy dojezdzaniu do swiatel, a jak juz stoi to tez mu sie zdarza, ostatnio to nawet dosc czesto, wciskanie sprzegla nic nie pomaga, ale jak podwyzsze mu obroty po jakies 980 to drgawy ustaja., ale tylko na tym poziomie, na obrotach jalowych dalej wystepuja :panna:

Obserwowalem ostatnio silnik i strasznie tlumik drgan, czy napinacz (nie obadalem tego dokladnie) skakal podczas telepania silnikiem, wiec mozeby sie bardziej przypatrzec kolu pasowemu alternatora i temu nieszczesnemu sprzegielku, o ktorym pisal kolega pare postow wyzej ??



fraczTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 21, 2008 20:36
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: fraczTDI » pn lut 23, 2009 15:06

Zaraz jadę do mechanika bede z nim gadał i zobacze jak uda mi sie usunąć te drgawki AhF-a to napisze spróbuję z tym IMPULSATOREM a dwumas mam dobry bo już był oglądany ALE po przeczytaniu wszytskich postów doszedłem do jednego nikt nie możE sobie poradzić z problemem jeden kolega pisał o bąbelkach w przewodzie paliwowym i po wymianie go przestało drgać no nic trzeba próbować piszcie CHŁOPAKI OFERTA Z PIWEM NADAL AKTUALNA :chytry:



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » pn lut 23, 2009 21:36

Panowie - trzeba eliminiwać po kolei:
Kolega napisał że wymienił w ASO na nowe - pompe, dwumas i nie pomogło, czyli definitywnie odpada.
Trzeba się raczej skupić na tym, że dlaczego po odłączeniu czujnika prędkości (impulsatora chyba) od skrzyni biegów - akurat to drganie ustaje??!!
Czyli odpada strona mechaniczna (raczej), zostaje elektryka, komp, czujniki, pamiętam, że był wątek o jakiś czujnikach położenia pedału gazu, sprzęgła (coś takiego), ale chyba nie zostało to sprawdzone!!



tedibeer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 11, 2008 23:30
Lokalizacja: racibórz

Post autor: tedibeer » pn lut 23, 2009 22:12

Koledzy wydałem już tyle kasy to wymienie jeszcze wkład w zbiorniku paliwa ja mam też bąbelki powietrza, zapytam w serwisie o ten czujnik pedału sprzęgła i hamulca jeżeli ktoś zna nazwe fachową to podajcie, i zapytam o koło pasowe tylko wytłumacznie mi coś o tym sprzęgiełku co piszecie jak to nie pomoże to ja już nie wiem. Koledzy a czy jakbym kupił inny sterownik silnika np z afn to bedzie pasował do silnika alh?


tedi

Awatar użytkownika
jakub.artur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 20, 2009 20:27
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: jakub.artur » wt lut 24, 2009 06:29

Z tego co wszyscy piszecie nie wiadomo co to może byc ja zwiekszylem obroty jalowe z 903 na 924 zobacze jak bedzie sie auto zachowywalo :chytry:


Disel Best :)

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt lut 24, 2009 09:47

rav_tdi pisze:Panowie - trzeba eliminiwać po kolei:
Kolega napisał że wymienił w ASO na nowe - pompe, dwumas i nie pomogło, czyli definitywnie odpada.
Trzeba się raczej skupić na tym, że dlaczego po odłączeniu czujnika prędkości (impulsatora chyba) od skrzyni biegów - akurat to drganie ustaje??!!
Czyli odpada strona mechaniczna (raczej), zostaje elektryka, komp, czujniki, pamiętam, że był wątek o jakiś czujnikach położenia pedału gazu, sprzęgła (coś takiego), ale chyba nie zostało to sprawdzone!!
Wydaje mi sie że do każdego egzemplarza trzeba podchodzić indywidualnie. Jeden piszę że pomogło drugi że nie, także różnie może być. Akurat tu koledzę widać się nie udało. Ale u Ciebie natomiast może to przynieść rezultat, także wiesz :)



Awatar użytkownika
jakub.artur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 20, 2009 20:27
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: jakub.artur » wt lut 24, 2009 16:16

dzis troche potestowalem auto obnizalem dake paliwa i zwiekszalem niestety nic to nie daje przy dojezdzaniu sa drgawki jakby brakowalo paliwa mysle ze to cos ma wspólnego z elektronika ale nie wiem gdzie to dokladnie jest co szwankuje ;/ moze ktos wpadnie na to i napisze tu


Disel Best :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 95 gości