1,6TD bierze olej... turbina?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

1,6TD bierze olej... turbina?

Post autor: socpaw » pn lut 23, 2009 19:43

witam, od niedawna mam Golfa II 1,6 TD (1V), przejechal u mnie ponad 1000km na liczniku 222tys. i jezdzila nim ciotka gdyż ja dopiero zdałem prawko... Problem tkwi w tym ze bierze dosc duzo oleju, na 1000 ponad 1litr... Mam tydzień wolnego (ferie) i zamierzam sie uporac ze synchronizatorem i z tym braniem oleju.
W wężu od odmy jest olej ( w filtrze powietrza go nie ma) w turbo i wężu idacym z turba do kolektora tez jest olej. Po zagrzaniu silnika (gdyż spuszczalem olej) i odkręceniu korka wlewu oleju unosił się biały dymek, po wyjeciu bagnetu raczej nie bylo czuć przedmuchów. Auto raczej kopci na biało/szaro. Chodzi dobrze tzn jest mocne jak na 1,6 ;], caly czas klekocze nawet po zagrzaniu. Podobno był niedawno robiony rozrząd i była ruszana pompa wiec moze być zly kąt wtrysku.
Dodam ze na turbo jest luz (gora- dol) ale wzdużnego raczej nie wyczuwam (trudno powiedzieć). silnik jest wilgotny ale to chyba spod uszczelki pokrywy zaworow sie sączyło.

teraz pytanie czy to turbo czy pierscienie- raczej nie zauwazylem dymienia na niebiesko...
PS: wiem ze wszystko znajde na forum ale nie mam czasu siedzieć w tej chwili i prosze o odpowiedz. Z góry dziękuje



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 23, 2009 21:03

Poszukaj wycieków za silnikiem (wąż powrotu oleju z turba często przecieka) jeśli będzie suchy, a innych wycieków nie widać, autko nie dymi na niebiesko stawiam na turbo - luzy promieniowe mogą być zbyt duże.



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: socpaw » pn lut 23, 2009 23:50

nie tam nie ma wycieku... kurcze tylko nie turbo :goof: ...



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn lut 23, 2009 23:59

Ja miałem uszczelniacze wymianiane przy 250 tys i już nie bierze oleju turbo suche w środku


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: socpaw » wt lut 24, 2009 00:38

a wcześniej turbo miałeś mokre? jak były uszczelniacze uszkodzone?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt lut 24, 2009 00:43

socpaw, jaki jest ten luz na tym wirniku?? bo zawsze tam delikatny luz będzie chyba ze masz nówke z fabryki



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: socpaw » wt lut 24, 2009 00:54

nie nowki nie mam, wyczuwalny gora dol, nie słychac zeby turbo hałasowalo czy cos, ciotka mówiła ze kopcił na szaro lub czarno czasem bialo.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt lut 24, 2009 01:09

W turbo był olej i pociło się sporo z tej grubej rury z turbo (kolanko) po wymianie uszczelniaczy zrobiłem 20 tys wymieniałem opaski na turbo wyczyściłem kolanko na muszli a teraz suchutko , luzu na wirniku brak


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: socpaw » wt lut 24, 2009 01:15

aha, myśle jeszcze czy nie rozebrać silnika: sprawdzic pierscienie jak trzeba to wymienić, uszczelniacze, metalowa uszczelka od 1,9, ile lacznie mnie wyjdzie za pierscienie i uszczelki? planowanie gdzies kolo 60zl chyba. wolał bym to zrobić jak regenerowac turbine bo duzo wieksze koszty, jak myslicie? moze jednak to nie turbo siada ;] tylko jeszcze oprucz tego jest blacharka do roboty :otepienie:
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 01:18 przez socpaw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt lut 24, 2009 01:19

Obrazek

Obrazek

Po wymianie uszczelniaczy

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 01:22 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 24, 2009 16:23

Części do regeneracji to 230zł, mi 8tyś km działają i jestem zadowolony



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lut 24, 2009 20:03

Regeneracja turbiny to max 800zł, za same materiały (jeśli chcesz mieć porządnie silnik zrobiony) zapłaciesz z 1500zł.... Silnik nie powinien być rozbierany, pojawi się pełno nowych luzów, gdyż nie dasz rady tak dokładnie wszystkiego spasować jak było fabrycznie. Dlatego własnie po remoncie silniki nie wracają do pełnej sprawności.



arwam

Post autor: arwam » śr lut 25, 2009 00:20

na biało pewnie z rana jak pierwszy raz wprowadzasz na obroty.
zgadza się?



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: socpaw » śr lut 25, 2009 00:32

nom



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 150 gości