katalizator, zrobić przelot czy wypatroszyć

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RCMarioon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lut 17, 2009 11:57
Lokalizacja: Słup

Post autor: RCMarioon » pt lut 20, 2009 20:15

Wydłub kata ze srodka.zyskasz na mocy.Zadna filozofia.Długi śrubokręt ,młotek.Wydłubujesz środek i puchę zakładasz z powrotem.Nic nie trzeba spawać.Nie wywalaj tych wnętrzności.Można je sprzedać.
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 20:40 przez RCMarioon, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lut 20, 2009 20:31

A ja mam złe doświadczenia z wydłubaniem katalizatora. Co prawda na benzynie ale zawsze.

Auto: R 19, 1.4, wkład rozsypał się całkowicie, efekt- przytkany wydech, zdjąłem wypatroszyłem, założyłem pustą puchę, auto jeździło gorzej niż z przytkanym wydechem, do tego z okolic kata wydawało dosyć głośne dźwięki, wspawałem prostą rurę i sprawa wróciła do normy.

Miało być bez teorii el jednak tłumi czy katalizator to nie jest ot pucha wypełniona jakimś badziewiem. Mają obliczone puste sekcje rozprężne i elementy tłumiące np. Wszystko to ma na celu odpowiednie odprowadzenie spalin. Kiedyś na Fiat&Furious był bardzo ciekawy i dokładny artykuł na ten temat.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pt lut 20, 2009 20:54

Ja rozcialem puszke, wybilem kata mlotkiem i przecinakiem, poczym poprosilem znajomego o zaspawanie migomatem :bigok: Koszt 2piwa :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

nowik100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr paź 22, 2008 16:29
Lokalizacja: Lub

Post autor: nowik100 » pt lut 20, 2009 21:35

witam jezeli chodzi o katalizatory to cale razem z puszka moge kupic po 100zl



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 20, 2009 21:44

mate64 pisze:Auto: R 19, 1.4
benzyna niedoładowana a TDI to zupełnie inna historia, nie mieszaj :)
Matijas pisze:a rozcialem puszke, wybilem kata mlotkiem i przecinakiem, poczym poprosilem znajomego o zaspawanie migomatem :bigok: Koszt 2piwa
to jest najprostszy i najlepszy sposób :bigok:



Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » pt lut 20, 2009 21:45

jestem raczej za wywaleniem całego kata mysle ze w pustej puszcze spaliny mogą się błąkać i niepotrzebne buczenie lub wyhamowanie ich
może się mylę to mnie poprawcie :bigok:



Awatar użytkownika
der_slm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 19, 2007 08:29
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: der_slm » pt lut 20, 2009 22:18

wybebesze dziadostwo. przeglad tydzien temu zrobiony wiec rok z glowy. a z tego co widzialem to koles tylko od niechcenia zerkal czy puche kata witac i tyle.


pozdr


nie uciagnie pusty leb grubej dupy wzwyz

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » pt lut 20, 2009 22:18

Ja wywaliłem bebechy z puszki i wspawałem do niej rurke, przestrzeń między rurką a puszką wyłożyłem jakąś watą odporną na temperature. Na przeglądzie też wszystko OK. Jeżdze juz tak dwa lata i nic sie nie dzieje.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » sob lut 21, 2009 17:14

siema, wyj... dłubałem dziś kata, pół h roboty:) no i załączam logi dynamiczne z przed i po możecie przy okazji ocenić?:) przed wyrzuceniem hamowany był na 139km i 293NM oto logi PRZED:

Obrazek

i PO: Obrazek

hmmm... coś widzę że nikt się nie zainteresował :crazy:
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 22:08 przez 21Golfista21, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Tyfus500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 30, 2008 11:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tyfus500 » sob lut 21, 2009 22:41

Logi przed jak i po całkiem podobne. A jakie teraz wrażenia? Coś na lepiej czy przeciwnie? Może głośniej chodzi, a jak się zbiera lepiej?



Awatar użytkownika
SotoM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw cze 12, 2008 23:51
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: SotoM » ndz lut 22, 2009 00:48

bez sensu jest sie bawić w imitację kata... bo na przegladzie diagnosta sie nie przyczepi do tego - powiedział mi to sam diagnosta na przegladzie"jeśli chodzi o diesla to nie szkodzi ze nie ma katalizatora jeszcze nie łamie prawa dotyczacych spalin.gorzej jeśli by to był silnik benzynowy to właściciel moze zapomnieć o pieczeci w dowodzie..."- a byłem na SKP gdzie konkretnie trzepią auta.
ja sie nie marszczyłem tylko wyciałem kata i wspawałem rurę...a kat poszedł na skup i jeszcze na nim zarobiłem 80zł... :grin:



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » ndz lut 22, 2009 10:29

Tyfus500 nie chodzi głośniej, nie odczuwam różnicy w mocy, nie kopci ani troszke :bigok:

SotoM z przeglądami to nie problem, też jeżdżę na stacje gdzie konkretnie trzepią bo chce wiedzieć w jakim stanie jest auto, ja tym jeżdżę i muszę wiedzieć co mam ewentualnie do wymiany:)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
der_slm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 19, 2007 08:29
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: der_slm » ndz lut 22, 2009 11:28

generalnie jesli nie pali wiecej i przez patroszenie nie zajedzie sie innych spraw a ponadto niby lepiej traktor chodzi to luz.

ja tak jak wspominalem wywale kata bo mi cos tam ugnilo i tak bede musial zaszalec ze spawara ...


nie uciagnie pusty leb grubej dupy wzwyz

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz lut 22, 2009 11:57

Ja postanowiłem to zrobić bez spawania :wymontowałem kata ,a w jego miejsce wstawiłem tłumik przelotowy(kosztował 70zł).Co prawda mam audi 80 ale z silnikiem 1,9 TD aaz . Z pozostawianiem pustej puszki po kacie mam złe doswiadczenia ,w poprzednim aucie z silnikiem benzynowym wypatroszyłem środek i zostawiłem pustą puszkę,puszka niestety wpadała w rezonans w pewnym zakresie obrotów co było niezbyt przyjemne dla ucha ...teraz wstawił bym rurkę albo tłumik przelotowy


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości