czym sie różni alternator benzyna diesel?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

czym sie różni alternator benzyna diesel?

Post autor: JABcok20 » pn lut 16, 2009 22:06

witam. miałem kiedyś alternator od benzyny w moim dieslu( od bodajże 1.4 benzyna polo99r
bodajże 70A ). działał bez przeszkód. czy taki alernator bedzie mi działał z obrotościomierzem od diesla?



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » pn lut 16, 2009 22:29

do diesla powinien być chyba nieco większy 75A? od tego czy będzie obrotka to zależy chyba czy ma wtyczkę na kabel od niej. Ale poczekaj na opinie i rady ekspertów:)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lut 16, 2009 22:32

JABcok20 pisze:czy taki alernator bedzie mi działał z obrotościomierzem od diesla?
Bedzie po małej przeróbce:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=390
W tym temacie jest wszystko pięknie opisane :bigok:



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn lut 16, 2009 23:32

mój obortek sam przerobiłem bo był od benzyny. ma calokowicie zmieniona elektronike na układzie obrotościomierza, wiec ma skale od benzyny. a potencjometr jest w nim zamontowany fabrycznie. pozdrawiam



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt lut 17, 2009 01:14

21Golfista21 pisze:chyba nieco większy
Chyba mniejszy , jest mniejszy pobór prądu , odpadają przweody WN itd. nie potrzeb iskry


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt lut 17, 2009 08:39

Wlutuj tylko wyjście W(do obrotka)w jedno z wyjść uzwojenia stojana,przed prostownikiem i będzie banglać :bigok:

[ Dodano: 17 Lut 2009 07:43 ]
JABcok20 pisze:ma calokowicie zmieniona elektronike na układzie obrotościomierza, wiec ma skale od benzyny. a potencjometr jest w nim zamontowany fabrycznie. pozdrawiam
W altku nie ma żadnej elektroniki od obrotka.wszystko jest w liczniku

[ Dodano: 17 Lut 2009 07:45 ]
Pamiętaj jeszcze że koło pasowe musi być takiej samej średnicy jak w dieslu,bo będzie cię obrotek przekłamywał



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt lut 17, 2009 08:54

grandilodz pisze:Chyba mniejszy , jest mniejszy pobór prądu , odpadają przweody WN itd. nie potrzeb iskry
No tak, tylko że akumulator jest połowę większy i rozrusznik dużo mocniejszy, żeby kompresję diesla przekręcić, do tego jeszcze świece żarowe.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt lut 17, 2009 09:21

elektronike mam zmieniona w obrotosciomierzu/liczniku wedlug schematu na forumie jakims amerykanskim i wszystkodzialalo idealnie na skali do 7000rpm pokazywalo max 5500. ale teraz zaloze raczej benzynowski bo dieslowski mi umarl i nie chce mi sie go naprawiac
lozyska do wymiany, bieznia szczotek i urwany jeden przewod uzwojenia.
a propo tych przewodow czyli miedzianych drutow. zawsze mi sie jakis urwie gdy rozloze alternator. tzn peknie przy uzwojeniu od starosci. co z tym zrobic. myslalem zeby go po prostu zlutowac i pokryc folia termokurczliwa...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lut 17, 2009 10:08

Też miałem alternator od bezyny i pękła mi w nim obudowa od wibracji, te od diesla są solidniejsze.



Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt lut 17, 2009 10:13

JABcok20 pisze:myslalem zeby go po prostu zlutowac i pokryc folia termokurczliwa.
Aby skutecznie :pub:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lut 17, 2009 10:46

JABcok20, no to jesli taki śpec z ciebie,to po co zadajesz takie błahe pytania? :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości