Kąt poczatku wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pt paź 10, 2008 23:05

czyli według Ciebie mam zostawić jak jest, nie wpłynie to ujemnie na silniczek?.

Wyglada to tak że wcześniej miałem kąt statyczny 43 i dynamiczny pokrywał sie na 0.4 i palił 5l średnio, po zmianie rozrządu mechanik ustawił kąt na 43-47 i dynamiczny się pokrywał na 0.4 ale palił mi 6l średnio i nie miał mocy. Teraz ustawiłem kąt statyczny na 52-58 ale dynamiczny się rozjechał jak widać na logach, auto ma teraz więcej mocy i pali 5l średnio.

jakbym ruszył kąt statyczny żeby wyrównać dynamiczny to pewnie by mi spadł statyczny do tych 43-47. Można to jakoś inaczej wyregulować? może n108 jest brudny?.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 11, 2008 09:19

zostaw jak jest



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » sob paź 11, 2008 10:24

ok dzięki za pomoc :pub:



hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » wt sty 27, 2009 10:17

Słuchajcie a skąd bierze się takie wahanie tego kąta? Mechanik, do którego jeszcze niedawno miałem spore zaufanie (teraz po wymianie rozrządu powiedzmy umiarkowane) ustawił mi go na 42-48. Wcześniej stał równiutko na 52. Autko słabo pali na zimnym i wydaje mi się, że podobnie jak u kolegi wzrosło spalanie. Czy uda mi się ustawić dokładnie na 52 czy znów będą to wahania w przedziale powiedzmy 52-58? Z tego co wyczytałem to ustawia się metodą prób i błędów - trzeba po każdym stuknięciu w klucz zapięty na pompie dokręcać śrubę, odpalać i mierzyć. Czy jest szansa na tak dokładne ustawienie przy takiej metodzie? Czy serwis nie ma jakiejś dokładniejszej metody? Dodam, że oczywiście mierzę na rozgrzanym silniku w BS. W TDI graph wskazanie mieści się między liniami, w zależności który moment uchwycę bliżej lub dalej od linii środkowej.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 10:26 przez hryniew, łącznie zmieniany 1 raz.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » ndz lut 08, 2009 22:42

jo ciekawe czemu tak skacze ten kąt u mnie tak samo przed wymianą rozrządu był równo a po wymianie skakał i skacze do dzisiaj i silnik jest głośny.



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » pt lut 20, 2009 17:22

Witam,

Zmieniałem rozrząd w serwisie BOSCH i zapewniali mnie, że ustawili kąt początku wtrysku, bo za niego odpowiednio skasowali. :blush:
Podłączyłem się sam i oto wynik:

Obrazek

Czy powinienem to poprawić (temp. paliwa taka jak widać)?

Pozdrawiam i z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt lut 20, 2009 17:42

Odczytaj to na rozgrzanym silniku. Daj sie rozgrzac paliwu.
IMO po rozgrzaniu bedzie i tak za wczesny kat.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lut 20, 2009 17:44

wtct, masz za bardzo wyprzedzony, z tego co widze wartosc jest na 76

i niezaleznie od temp paliwa zostanie taka sama

przesunie sie tylko wykres w prawa strone

wtedy bedzie widac ze jest jeszcze bardziej wyprzedzony niz powinien (aczkolwiek wartosc zostanie ta sama)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » pt lut 20, 2009 18:02

Adamm pisze:i niezaleznie od temp paliwa zostanie taka sama
to dlaczego w FAQ:
bradley pisze: i wraz ze zmiana temp paliwa ladnie egzystuje na niebieskiej linii
Adamm pisze:wtct, masz za bardzo wyprzedzony, z tego co widze wartosc jest na 76
W takim razie pojade do nich jeszcze raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt lut 20, 2009 18:06

Bo zaleznosc jest liniowa. Czyli przy temperaturze (strzelam) 200jednostek kat bedzie 35, a przy temperaturze 110 bedzie 50.

[ Dodano: 20 Lut 2009 17:07 ]
Adamm pisze:i niezaleznie od temp paliwa zostanie taka sama
Nie prawda, nie prawda, nie prawda ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » pt lut 20, 2009 18:31

bradley pisze:Bo zaleznosc jest liniowa.
Czyli niezależnie od temp za pomocą TDITiming można ustawić kąt wtrysku no nie?

Dzieki!



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt lut 20, 2009 18:34

Teoretycznie tak, ale powinno sie to robic na rozgrzanym silniku.
Ustawilem, bylo ok 46. Potem auto bylo zagrzewane aby wlaczyl sie wentylator chlodnicy (ale bez skutku), kat spadl do ok 38. Po prostu przesuwal sie po niebieskiej linii.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lut 20, 2009 19:37

bradley pisze:Adamm napisał/a:
i niezaleznie od temp paliwa zostanie taka sama

Nie prawda, nie prawda, nie prawda ;)
dziwne bo jak ustawiam przy zimnym silniku na 45 to na rozgrzanym tez jest 45 ;p zmienia sie tylko polozenie na osi X przy zmianie temp paliwa

wiec jesli sie ustawia po wykresie to oczywiscie sie rozjedzie, jesli po wartosci w polu 2 grupa 000 to ma byc ok

ostatnio tak passata b4 1,9 TDI ustawialem, po robocie bez rozgrzewania ustawilem na 45 do 47

po rozgrzaniu do 85 st dalej trzymal ta wartosc


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt lut 20, 2009 19:50

Adamm, jak bede mial mozliwosc to sprawdze kat wtrysku odrazu po odpaleniu zimnego silnika. Po prostu napisalem co zaobserwowalem. Gdy silnik rozgrzany byl do 90 (na wskazowce bo plyn mial ok 84) to byly inne wskazania kata gdy silnik byl bardziej rozgrzany (temp plynu ok 105C) Wartosci przesuwaly sie po niebieskiej linii. Czyli odpowiedz Y byla podyktowana zmiana X.
Moim zdaniem gdyby kat ten nie zmienial sie w zaleznosci od temperatury paliwa to kreski w tdi timing byly rownolegle do osi X, a z jakiegos powodu sa pod pewnym katem. Porownujac moj wykres z wykresem z tego tematu innej temperaturze odpowiadaja inne wartosci kata. Korekcje ze wzgledu na rodzaj silnika mozna sobie wybrac w rozwijanym boxie po prawej na dole.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 171 gości